  • 11. Data: 2014-10-03 08:06:53
    Temat: Re: Kable do podłączenia dekodera?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.10.2014 07:00, Mania pisze:
> [...]

    W zasadzie odkryłeś świętego Grlala. Dwa lata temu nie było takich kart,
    w każdym razie nie tak tanich. Za 2 tyś można było kupić. Problem jest
    jednak inny. raz że samo hdmi to również zabezpieczenia przed
    kopiowaniem, więc albo nie wszystko da się skopiować, albo ta karta to
    idealny łamacz zabezpieczeń. Nie znamy specyfikacji karty. jednak na
    podanej stronie jest napisane ze przechwytuje do mpeg2, 4 i do mov.
    Dlaczego nie do mkv? Czy nie przypadkiem dla tego, że owa karta z hdmi
    robi pal i dopiero z pal można sobie interpolować na cokolwiek? Jeśli
    mam racje, to to samo będzie można osiągnąć podłączając dowolny tuner
    chinchem do karty avertv
    > To bardzo ciekawe rozwiązanie i zastąpiłoby moją obecną kartę TV.
    kabel kosztuje parę złotych. owa karta 350zł. dołóż trochę a kupisz nowy
    tuner, który bez łaski nagra to co chcesz jak chcesz i o której chcesz.
    każde rozwiązanie z użyciem kompa, będzie wymuszało pozostawienie
    załączonego TV na konkretnym kanale i załączony komputer. Normalny
    komputer, taki do 2 tyś przy kodowaniu (zapisywaniu) filmu online w
    jakości pal, będzie się męczył. W zasadzie nie będzie można go używać do
    innych celów podczas nagrania. w jakości HD może mu braknąć mocy
    obliczeniowej....
    ToMasz

  • 12. Data: 2014-10-03 09:06:02
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > kabel kosztuje parę złotych. owa karta 350zł. dołóż trochę a kupisz nowy
    > tuner, który bez łaski nagra to co chcesz jak chcesz i o której chcesz.
    Możesz dać przykład takiego tunera, który obsługiwałby sygnał z Orange?

    > każde rozwiązanie z użyciem kompa, będzie wymuszało pozostawienie
    > załączonego TV na konkretnym kanale i załączony komputer.
    Gdy jeszcze miałam telewizor (analogowy), połączenie wyglądało tak,
    że z gniazda UPC w ścianie wychodził kabel, następnie rozdzielacz
    na 2 kable, jeden do telewizora, drugi do karty TV w komputerze.
    Telewizor nie musiał być włączony, a gdy był włączony nie musiał być
    włączony na konkretnym kanale. Karta nagrywała również wtedy gdy
    nagrywanie było zaprogramowane na konkretny kanał i godzinę.
    Oczywiście komputer musiał być włączony.
    Działało bez zarzutu. Gdyby telewizor się nie zepsuł, pewnie dalej bym
    wykorzystywała taki układ.

> [...]
    > używać do innych celów podczas nagrania. w jakości HD może mu braknąć mocy
    Z tą możliwością muszę się liczyć.

    Na razie idę kupić kabel lub przelotkę i zobaczę jak będzie działało.
    Tyle mogę zainwestować nawet gdyby się nie udało.

    Co do TV z Internetu, o którym pisałeś wcześniej, to jedno nie wyklucza
    drugiego. Natomiast z "normalnej" telewizji nie zrezygnuję, z różnych
    zresztą względów.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 13. Data: 2014-10-03 15:07:11
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > Na razie idę kupić kabel lub przelotkę i zobaczę jak będzie działało.
    > Tyle mogę zainwestować nawet gdyby się nie udało.
    Kupiłam adapter SCART <-> Video/S-Video.
    Podłączyłam kabel chinch-chinch z żółtymi końcówkami
    do Video na karcie TV i kabel z końcówkami czerwoną i białą
    do Audio Input na karcie TV.
    Działa, obraz jest lepszy niż z kablowej UPC, mogę oglądać nawet
    kanały oznaczone jako HD. Mogę nagrywać na dysk komputera.
    Ciąg dalszy to już HDMI i telewizor cyfrowy.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam
    Mania

  • 14. Data: 2014-10-05 08:17:07
    Temat: Re: Dodatkowy wniosek
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > Mogę nagrywać na dysk komputera.
    Dodam jeszcze (może komuś się przyda), że w układzie
    dekoder -> adapter Scart -> wejście Video na kartę TV
    jest pewne ograniczenie.
    Przy rozwiązaniu: odgałęzienie kabla TV kablowej ->
    karta TV, w sofcie karty TV jako źródło wybierałam "TV"
    i w związku z tym programując nagrywanie mogłam wybrać
    do nagrywania dowolny kanał z listy.
    Teraz, przy rozwiązaniu: dekoder -> adapter Scart ->
    wejście Video na kartę TV , na sofcie karty TV jako
    źródło muszę wybrać nie "TV", ale "Composite", co
    powoduje że wybór kanału odbywa się tylko przez wybór
    na dekoderze. Zatem chcąc zaprogramować nagrywanie
    np. na noc, muszę pozostawić na dekoderze wybór kanału
    z jakiego ma nastąpić nagrywanie, a w sofcie karty TV,
    konkretnie w Schedulerze, ustawić tylko czas i format
    nagrania (np. MPEG 2). Ograniczenie jest takie, że teraz
    nie mogę zaprogramować np. na noc nagranie od godz.1.00
    do 2.00 kanału X, a od godz. 3.00 kanału Y. Musiałabym
    pomiędzy tymi nagraniami zmienić wybór kanału na dekoderze.
    Jednak nagrywanie więcej niż z jednego kanału w ciągu
    tej samej nocy zdarza mi się arcy rzadko, więc to nie jest
    wielki problem. W ogóle nie nagrywam zbyt często. Chcę
    mieć po prostu taką możliwość żeby nagrać coś i zachować
    na płycie DVD.
    Wynika jednak z tego również i to, że po zakupie telewizora
    będę mogła nagrywać tylko ten sam kanał, który będę oglądała
    na telewizorze, bo wybór kanału dla HDMI i Scart jest wspólny.
    O ile w ogóle te dwa sygnały będę mogła odbierać równocześnie
    (HDMI na telewizorze, analogowy na karcie TV).
    To będę mogła sprawdzić dopiero po podłączeniu telewizora,
    za jakiś czas.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 15. Data: 2014-10-05 20:35:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-05 08:17, Mania pisze:
> [...]
    > do 2.00 kanału X, a od godz. 3.00 kanału Y. Musiałabym
    > pomiędzy tymi nagraniami zmienić wybór kanału na dekoderze.
    A dekoder nie ma nagrywania? albo włączania o określonej porze?
    bo wtedy być może mógłby i też zmienić kanał, nagrywałabyś dale na
    kompie, może mu trzeba jakiś pen usb wsadzić.
    Chociaż wiem o dużej kablówce której dekodery mimo że mają usb to nic
    nagrać się nie da, trzeba płacić dodatkowy haracz za dekoder z
    nagrywarką, który jak się zablokuje to najczęściej się traci wszystkie
    nagrania :(

    --
    Pozdr

    Janusz_K