eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDodatkowy przewód od alternatoraRe: Dodatkowy przewód od alternatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Pcimol <...@...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dodatkowy przewód od alternatora
    Date: Mon, 21 Aug 2017 22:21:48 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 26
    Message-ID: <onffct$lv9$1@mx1.internetia.pl>
    References: <on77db$hoh$1@node2.news.atman.pl>
    <59972487$0$3335$426a74cc@news.free.fr>
    NNTP-Posting-Host: 90-156-65-160.internetia.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1503346910 22505 90.156.65.160 (21 Aug 2017 20:21:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Aug 2017 20:21:50 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <59972487$0$3335$426a74cc@news.free.fr>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    Content-Language: en-US
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.3.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722369
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
    > pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
    > napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
    > minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
    > zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
    > "popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).

    Tak.

    > Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
    > gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku.

    Skoro mierzysz między masą pojazdu a klemą, to plusowy przewód ma do
    tego nic. Jak chcesz wiedzieć ile się wytraca na plusie, mierz między
    śrubą na alternatorze i klemą +.

    > Niewykluczone
    > też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
    > jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
    > częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
    > tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
    > wyświetlone napięcie.

    Najcześciej przyczyną są połączenia. (Włącznie z miejscami zaciśniecia
    przewodu w złączu śrubowym.)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: