-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: Pcimol <...@...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dodatkowy przewód od alternatora
Date: Mon, 21 Aug 2017 22:21:48 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 26
Message-ID: <onffct$lv9$1@mx1.internetia.pl>
References: <on77db$hoh$1@node2.news.atman.pl>
<59972487$0$3335$426a74cc@news.free.fr>
NNTP-Posting-Host: 90-156-65-160.internetia.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1503346910 22505 90.156.65.160 (21 Aug 2017 20:21:50 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Aug 2017 20:21:50 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <59972487$0$3335$426a74cc@news.free.fr>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
Content-Language: en-US
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.3.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722369
[ ukryj nagłówki ]> Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
> pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
> napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
> minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
> zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
> "popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).
Tak.
> Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
> gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku.
Skoro mierzysz między masą pojazdu a klemą, to plusowy przewód ma do
tego nic. Jak chcesz wiedzieć ile się wytraca na plusie, mierz między
śrubą na alternatorze i klemą +.
> Niewykluczone
> też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
> jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
> częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
> tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
> wyświetlone napięcie.
Najcześciej przyczyną są połączenia. (Włącznie z miejscami zaciśniecia
przewodu w złączu śrubowym.)
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)