  • Data: 2009-06-03 21:22:19
    Temat: Re: Dodanie składowej stałej
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Skoro wiesz, to po co pytasz? Bo ja tu już kombinuję z jakimś
    > kaskodowym źródłem prądowym :(

    Znalazłem rozwiązanie dziś popołudniu, okazało się że mam na półce
    gotowy bias tee z Minicircuits ;-) Buduję elektronikę do labu, wszystko
    ma postać modułów: osobno preskaler (wyjście 50ohm), osobno DDS (wejście
    50ohm). Okazało się, że bezpośrednie spięcie nie zadziała z powodu jak
    napisałem (DDS wymaga sinusa 100MHZ z offsetem aby zaskoczył).
    Podłączenie stałego napięcia przez dławik wydaje się być dobrym
    rozwiązaniem: nie zmienia impedancji bo dla AC dławik stanowi duży opór
    a puszcza DC, który sobie dopływa do gnd przez 50ohm obciążenia dając
    stały spadek na nim i offset. Fabryczny bias tee chodzi do 6 GHz, więc
    jest sporo zapasu.

    --
    Filip.