  • 11. Data: 2010-04-26 20:49:40
    Temat: Re: Dobry odbiornik DVB-T na USB
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>

    Maciek <m...@p...com> napisał(a):

    > Cześć!
    > Skąd weźmiesz w Polsce DVB-T w rozdzielczości HD? Jeżeli odpuścisz sobie
    > HD, to bardzo dobrze działa najtańszy odbiornik LV5T. Prosty wskaźnik
    > poziomu sygnału tylko w programie odtwarzającym. Sprawdziłem odbiór na
    > bardzo słabym sygnale, z dużym poziomem szumu. Przynajmniej w razie
    > odbioru analogowego. Cyfrowo wszystko OK. Sygnały zmierzone analizatorem
    > widma, to 56dB/uV poziomu sygnału. Sygnał/szum 31dB.
    > Maciek

    Z punktu widzenia odbioru DVB-T sygnał o podanych parametrach należy
    zaklasyfikować jako średnio mocny, ale wyjątkowo czytelny. W żadnym wypadku
    nie jest to sygnał bardzo słaby.

  • 12. Data: 2010-04-27 19:23:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jan Kowalski napisał:
    > Przynajmniej w razie

    To właśnie napisałem "w razie odbioru analogowego". Analog byłby mocno
    zaszumiony a dla DVB-T to jest OK.

    > Z punktu widzenia odbioru DVB-T sygnał o podanych parametrach należy
    > zaklasyfikować jako średnio mocny, ale wyjątkowo czytelny. W żadnym wypadku
    > nie jest to sygnał bardzo słaby.

    W wolnej chwili pobawię się tłumikiem, sprawdzając kiedy obraz dostanie
    stopklatki.

    W moim przypadku z tego samego masztu TVP1 nadaje analogowo z mocą 200
    kW i 50kW multipleks. Jedno elementowa antena zapewnia stabilny,
    kolorowy, mocno zaszumiony obraz programu analogowego i doskonałej
    jakości pakiet programów cyfrowych. Zwykle służy mi to do pokazania
    znajomym postępu technologicznego.

    Maciek