    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dobry kabel RS232
    Date: Fri, 20 Jul 2012 15:03:09 +0200

    > Zrobić samemu?

    Może i tak, choć średnio z czasem, bo mam urwanie głowy z robotą. Najlepiej
    by było, gdyby się dało kupić fabrycznie zrobiony. Coś tam znalazłem, co
    tytułują jako kabel przeznaczony do komputerów przemysłowych, ekranowany,
    ale wtyczki ma zalewane plastikowe.
    Natomiast tak się zastanawiam, co by było, gdyby maszyna komuś ucięła rękę,
    przyszedłby prokurator i poprosił o protokół z badań EMC tego kabla
    własnoręcznie zrobionego (czy na taką samoróbkę muszę dać oznakowanie CE?).
    W tej chwili mam tak, że wszystkie podzespoły systemu sterowania są kupne,
    tylko połączone kablami sieci Ethernet, sygnałowymi, zasilającymi.W takim
    przypadku zdaje się daję oznakowanie CE dla instalacji, a nie dla
    urządzenia, co jest prostsze.

    Robbo