eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcolog
    ne.de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!feeds.phibee-telecom.net!feeder.news-service
    .com!postnews.google.com!f2g2000yqh.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Antoś Antosiński <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
    Date: Tue, 31 May 2011 23:47:08 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 36
    Message-ID: <6...@f...googlegroups.com>
    References: <0...@3...googlegroups.com>
    <4ddae6a1$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@j...googlegroups.com>
    <c...@j...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 31.174.200.177
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1306910828 4259 127.0.0.1 (1 Jun 2011 06:47:08 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Jun 2011 06:47:08 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: f2g2000yqh.googlegroups.com; posting-host=31.174.200.177;
    posting-account=o5hEWAoAAAA5N9mueVEB1tc9_YVPJGE-
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: ASELCHRU
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko)
    Chrome/11.0.696.71 Safari/534.24,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2372771
    [ ukryj nagłówki ]

    Są dwa wałki rozrządu w tym silniku.
    Jeden wałek napędzany jest przez pasek z wału korbowego, drugi wałek
    napędzany jest z pierwszego wałka rozrządu poprzez koła zębate (drugi
    koniec głowicy). Oczywiście niemożliwe jest przesunięcie się jednego
    wałka względem drugiego bez rozebrania głowicy i wyjęcia tych wałków.
    Dlatego też zwykle wystarcza jedna blokada do ustawienia rozrządu -
    chyba że jak wspomniałem wyżej rozebraliśmy też głowicę.
    Jeszcze taka uwaga co do ustawienia tłoków. Tłoki znajdują się cztery
    razy na jednym poziomie w ciągu jednego obrotu wałka rozrządu i dwa
    razy w ciągu jednego obrotu wału korbowego. Tylko dwa z tych czterech
    suwów tłoka (mowa o pierwszym) nadaje się do ustawienia rozrządu. Musi
    to być moment kiedy tłok pierwszy przesuwa się w dół, a więc jest to
    suw ssania i suw rozprężania (pracy). Tłoki zrównają się tez dwa razy
    w niekorzystnych suwach (sprężania i wydechu) kiedy to tłok pierwszy
    kierować się będzie do góry.
    Gdy osiągniemy stan wyrównania się tłoków w jednym z suwów kiedy tłok
    pierwszy opadał, ustawiamy nacięcia na wałkach tak aby dało się
    wkręcić blokady do końca i mamy cały układ zsynchronizowany, zakładamy
    pasek, dokręcamy koło rozrządu, obracamy dwa razy wałem korbowym i
    znów sprawdzamy blokadami i przyrządem do pomiaru wysokości położenia
    tłoków czy nic się nie przestawiło przy dokręcaniu i pierwszym
    obróceniu wału.
    I to tyle.
    Ustawienie tego rozrządu bez blokad to ruletka...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: