  • 31. Data: 2010-04-24 12:29:21
    Temat: Re: Dobór mosfeta do DC/DC step-up
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello EM,

    Saturday, April 24, 2010, 12:34:24 PM, you wrote:

    [...]

    > Na bramce amplituda 6,8V
    > Czas narastania od 10 do 90% ok. 150ns

    Strasznie powoli! Sprawdź oscyloskopem, co dzieje się na rezystorze
    źródłowym. Bo coś mi się wydaje, że to tam może tkwić problem.

    Acha - odżałuj kilka PLN na wtyk BNC i kawałek koncentryka i pomiary
    na rezystorze źródłowym rób bez sondy - na gołym koncentryki, z jak
    najkrótszymi końcówkami (rzędu milimetrów a nie centymetrów).

    > Czas opadania ok. 50ns.

    > Ogólnie teraz to wygląda poprawnie.
    > Zastanawiam nie jeszcze doborem kondensatora na wejściu i wyjściu.
    > Akurat interesuje mnie to dla LT3478, ale zakładając 200kHz i Output
    > ripple jako 10% wychodzi 3uF. Czy jak dam dobre kondensatory ceramiczne
    > 2x 2,2u to wystarczy?
    > No i gdzie szukać takich dobrych ceramicznych kondensatorów?

    Ba! W sklepach, niestety. Pamiętaj, że im obudowa większa, tym
    mniejsze prawdopodobieństwo oszukaniego, chińskiego badziewia. 4u7 w
    obudowie mniejszej niż 1206 to badziew.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2010-04-25 19:37:28
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]
    >
    > Strasznie powoli! Sprawdź oscyloskopem, co dzieje się na rezystorze
    > źródłowym. Bo coś mi się wydaje, że to tam może tkwić problem.

    Sprawdzone normalną sondą 1/10:
    http://ledim.pl/html/img/Vdrive.jpg
    http://ledim.pl/html/img/Vdrive_fall.jpg
    http://ledim.pl/html/img/Vdrive_rise.jpg

    Na rezystorze w źródle mocno coś dzwoni, ale poza tym chyba OK:
    Wartość rezystora 12mohm
    http://ledim.pl/html/img/Vsense_9.2V_4.28A.jpg
    EM