    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dobieranie wartości elementów VFO
    Date: Mon, 13 Dec 2010 00:02:50 +0100

    Witam,

    Atlantis pisze:

    > Czy takie kondensatory nadają się do pracy w VFO?

    A dlaczego nie zastosujesz kondensatorów z dielektrykiem NP0 lub C0G?
    Zakres dostępnych wartości spory, stabilność dobra (+/-30ppm/st.C),
    tolerancja niska, wysoka dobroć, obudowa SMD, niska cena... same zalety.
    :) Sprawdzić zakres przestrajania generatora na byle jakich i podmienić
    na te ceramiczne.

    > Ktoś może mi poradzić jak dobrać
    > wartości tych elementów aby (z grubsza) trafić w odpowiedni zakres
    > przestrajania?

    Tu masz jakiś kalkulator:
    http://py2ohh.w2c.com.br/trx/vfocolpitts/ecolpitts1.
    htm

    To chyba ten generator. Co prawda obrazek nie działa, ale powinieneś
    sobie poradzić. :) Ewentualnie poszukaj, może znajdziesz go gdzieś
    indziej... Kiedyś z tego korzystałem i chyba nawet działało...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.