-
11. Data: 2011-04-08 15:29:08
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
>> obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,
>
> Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
> przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej
> skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:
>
> http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
ważna rzecz to chłodzenie tegoż,
dlatego jak sądzę tam właśnie go umieścili, no chyba że go przykręcisz do
jakiegoś dużego elementu metalowego (podłużnicy, wspornika etc.), inaczej
odejdzie znów do krainy wiecznych rezystorów...
brat
-
12. Data: 2011-04-08 21:29:00
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-08 15:29, bratPit[pr] pisze:
>> http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
>>
>
> ważna rzecz to chłodzenie tegoż,
Wiem, trochę też boję się drgań.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
13. Data: 2011-04-09 00:00:30
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-04-08 10:25, PeJot pisze:
> W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:
>
>> tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
>> obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,
>
> Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
> przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej
> skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:
>
> http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
>
Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora
i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod
maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to
będzie jakieś 20W
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
14. Data: 2011-04-09 07:33:03
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-09 00:00, BartekK pisze:
> Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora
> i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod
> maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to
> będzie jakieś 20W
Różnie może być, dlatego ten rezystorek będzie w takim miejscu, aby
łatwo dało się go wymienić. Ostatecznie można go wepchać miedzy atrapę a
chłodnicę.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
15. Data: 2011-04-10 09:40:56
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-07 06:44, PeJot pisze:
> Czołem.
>
> Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
> podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
> wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego
> wentylatora.
Sam sobie odpowiem: nie. Wentylator na postoju włącza się na I biegu po
kilkunastu sekundach od włączenia klimatyzacji.
W moim przypadku faktycznie był uszkodzony I bieg. Wentylator dało się
względnie łatwo wyjąć od spodu auta. Silnik jak zwykle, nierozbieralny.
Nowy kosztuje nieco ponad 100 zł, ale podejrzewam że to rozwiązanie z
góry jest skazane na awarię po jakimś czasie. Na razie połączyłem I i II
bieg, teraz będę kombinował z ograniczeniem prądu na I biegu. Myślałem o
rezystorze, wpiętym za bezpiecznikiem I biegu, ale nie dało by się tego
załatwić jakimś PWM ? Nie chcę za bardzo ingerować w elektrykę, PWM
musiałby być wpięty od strony (+) zasilania.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem