    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Do kumatych w elektryce ...
    Date: Sun, 25 Nov 2012 11:51:33 +0100

    Fri, 23 Nov 2012 15:43:30 +0100 "-Mr. Makarena-"
    <m...@n...pl> napisał:

    >https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/
    23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink

    >Jaka role pelnia styki 17 17a , zaznaczylem je na schemacie czerwonym
    >koleczkiem ...W
    >swoim sprzecie mam te styki wolne , ale dwa kable tez mam wolne ..Myslalem
    >zeby je podlaczyc ale jakos nie moge dojsc jaka jest ich rola ....

    W Charcie stacyjka jest najwyraźniej taka sama. Styki 17-17a służą do
    dołączenia dodatkowej cewki ładowania (alternator posiada je dwie)
    która zapewne ma skopmensować pobór prądu przez światło pozycyjne.

    Zobacz sobie jak wygląda to na schemacie Charta:
    http://maciek100.boo.pl/inne/schem210.gif

    Jako że motorki te były projektowane w czasach gdy jazda na światłach
    w dzień nie była obowiązkowa, stacyjka posiada 4 pozycje:

    poz. 0 - wszystko wyłączone, zwarte są tylko styki 1-0, zwierając
    cewkę wyzwalającą moduł zapłonowy.

    poz. 1 - jazda bez świateł, włączony silnik (brak zwarcia cewki
    wyzwalającej), napięcie podane na klakson, światło stopu,
    kierunkowskazy (styki 19-21).

    poz. 2 - jazda na światłach - włączone odbiorniki jak w poz.1, a
    dodatkowo reflektor przedni (styki 16-56) oraz światło pozycyjne
    (styki 19-57). Reflektor zasilany z osobnej cewki która służy tylko do
    tego. Światło pozycyjne z głównego napięcia, jednak ze względu na
    zwiększony pobór prądu, dla przeciwdziałania rozładowaniu akumulatora,
    stacyjka stykami 17-17a dołącza dodatkową cewkę alternatora.

    poz. 3 - silnik wyłączony, ale świeci (z akumulatora) światło
    pozycyjne (styki 19-57).

    Pozycja 1 przydaje się gdy silnik nie chce zapalić, dla zmniejszenia
    mechanicznego obciążenia na wale silnika. Zapalamy na poz. 1
    przełączamy na poz. 2. Oczywiście jeżeli pali na 2 to nie warto sobie
    tak komplikować życia.