  • Data: 2004-08-16 22:06:48
    Temat: Re: Do kogo drugie ??cze?
    Od: Marek Wawro <m...@s...k5.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Wołek wrote:
    > Witam!
    > mamy ??cze do Internetu przez TPSA. Zamierzamy podpi?ae drugie ??cze do
    > innego operatora, uzyskaae AS, zestawiae BGP i zastanawiam sie kogo wybrac
    > jako drugiego operatora? kwestia ceny jest drugorz?dna, najwa?niejsze to -
    > dobre styki z innymiu operatorami, szybkie reagowanie na awarie, dobre
    > wyj?cie na ?wiat

    > Pro Futuro?

    Jeśli planujesz się oograniczyć do 2 MB to i może tak. Brałem od nich 5
    MB (w halfduplexie na urządzeniu zdolnym wyciagnać ledwo co 7-8 mb)
    płacąc troche za dużo, miałem ping po 100-200 ms do pierwszej brami i
    nigdy nie udało mi się osiągnąć transferu powyżej 90 kb/s

    > Crowley?

    Nigdy nie miałem do czynienia z łaczem tej firmy.

    > GTS (Internet Partners?)

    Obecnie posiadam od roku 5 MB łącze, średnie transfery w godzinach
    szczytu (mirrory sf.net-a około 200-300 kb/s) po godzinach szczutu jak
    jest możliwość wyciągam maksymalnie dostepne pasmo. Rożnica spowodowana
    jest obciązeniem moich użytkowników. Najwazniejsze w przypadku GTS-u to
    to, że z miejsca daja łacze fullduplexowe co przy 5 MB ma duże
    znaczenie. Oraz fakt, że jeśli jest tylko możliwość zawsze można wysycić
    łącze (w związku z czym bez względu na ilość userów mam zajętość pasma
    około 80%-90%). Co do awarii dotychczas odbyła się jedna drastyczna
    (awaria światłowodu gdańsk - tczew), której rekompensta bardzo mnie
    zadowoliła :). Jedyne na co musze popsioczyć, to fakt ze po wprowadzeniu
    22% troche drogo mi wychodzi te łacze. Ale cenna netto jest niższa niż
    ta która przez rok płaciłem dla pfuturo (dużo niższa).