  • 11. Data: 2016-11-05 21:50:27
    Temat: Re: Do kiedy remontować auto
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-05 o 16:57, Poldek pisze:

    > Dla mnie to ma sens dopóki starszy i nowszy samochód nie różnią się
    > istotnie "funcjonalnością". Konkretnie chodzi mi o to, że np. 13-to
    > letni Avensis T25 ma 7 poduszek powietrznych i nowy samochód za 100 tys.
    > zł też ma 7 poduszek. Więc nie bardzo jest sens się zadłużać, żeby się
    > przesiąść.

    Nie wiem jak w Toyocie, ale w instrukcji obsługi od Skody jest napisane,
    ze po 10 latach należy wymienić wszystkie poduszki i pasy
    bezpieczeństwa. Oczywiście nikt tego nie robi.
    Więc porównywanie 13-to letnich poduszek z nowymi, to taki trochę
    kiepski pomysł.

  • 12. Data: 2016-11-06 22:23:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-11-05 o 21:50, nadir pisze:

> [...]
    > bezpieczeństwa. Oczywiście nikt tego nie robi.
    > Więc porównywanie 13-to letnich poduszek z nowymi, to taki trochę

    W instrukcji Toyoty nie znalazłem takiego ustępu.

  • 13. Data: 2016-11-06 22:39:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 21:50:27 +0100, nadir napisał(a):

> [...]
    > bezpieczeństwa. Oczywiście nikt tego nie robi.
    > Więc porównywanie 13-to letnich poduszek z nowymi, to taki trochę

    Z tego co wiem, jest to wymóg bardziej prawny niż techniczny.
    Mija jakiś tam resurs na środki pirotechniczne i po tym czasie nalerzy
    takie rzeczy wyrzucić.

    Co nie oznacza że starsze niż 10 lat miałyby działać nieprawidłowo.

  • 14. Data: 2016-11-07 00:47:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-06 o 22:39, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > takie rzeczy wyrzucić.
    >
    > Co nie oznacza że starsze niż 10 lat miałyby działać nieprawidłowo.

    Oczywiście, jednak większe zaufanie mam do nowych niż 13-to letnich
    poduszek czy pasów.

  • 15. Data: 2016-11-07 04:13:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-07 o 00:47, nadir pisze:

    > Oczywiście, jednak większe zaufanie mam do nowych niż 13-to letnich
    > poduszek czy pasów.

    Broń boże do samolotów nie wsiadaj.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-11-07 14:51:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Broń boże do samolotów nie wsiadaj.

    tam poduszki nie pomogą;)

  • 17. Data: 2016-11-07 15:47:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-07 o 04:13, RadoslawF pisze:

    > Broń boże do samolotów nie wsiadaj.

    Możesz być pewien, że jak producent samolotu lub urząd lotniczy napisze,
    że co 10 lat trzeba wymienić poduszki, to przewoźnik na 100%, to zrobi.
    A jak samolot nie będzie ich miał w fabrycznym wyposażeniu, to zostaną
    zamontowane.
    Oczywiście są na tym Świecie kraje, które zleją to ciepłym moczem i
    takie poduszki napełnią nawet stalowymi kulkami.

  • 18. Data: 2016-11-07 16:10:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Możesz być pewien, że jak producent samolotu lub urząd lotniczy
    >napisze, że co 10 lat trzeba wymienić poduszki, to przewoźnik na
    >100%, to zrobi.

    Na 99%.
    Ale moze kiedys wyjdzie, to wymieni.

    >A jak samolot nie będzie ich miał w fabrycznym wyposażeniu, to
    >zostaną zamontowane.

    Albo stare typy zwolnia od obowiazku i beda tak latac jeszcze 30 lat
    :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-11-07 22:55:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-11-07 o 15:47, nadir pisze:

    > Możesz być pewien, że jak producent samolotu lub urząd lotniczy napisze,
    > że co 10 lat trzeba wymienić poduszki, to przewoźnik na 100%, to zrobi.

    Samochód właśnie kończy 13 lat eksploatacji i przez cały ten czas jest
    regularnie co 15 tys. lub 1 rok na przeglądach w ASO. Na razie nie
    proponowali mi wymiany poduszek.