  • 41. Data: 2018-01-28 13:14:55
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 12:46:31 +0100, Shrek napisał(a):

    > Czy znasz jakiekolwiek sprężenie ujemne?

    Jasne. Mniej wody więcej lodu - albedo rośnie, mniej energii słonecznej
    jest absorbowane co powoduje że jest jeszcze mniej wody a więcej lodu.
    Ale co to ma do rzeczy?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 42. Data: 2018-01-28 13:17:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > http://dzikiezycie.pl/archiwum/2014/czerwiec-2014/st
    ezenie-co2-jak-zmienialo-sie-na-przestrzeni-wiekow

    Podobno na ziemi jest 5*10^15 t powietrza. CO2 to 0,0385%, zatem CO2 w
    powietrzu jest 1 800 000 000 000. podobno emisja po spalaniu to 10 mld
    t, co stanowi 0,5% przyrostu CO2, a 0,0002% atmosfery (w ułamku to jest
    0,000002). No straszny wzrost...
    A ile CO2 generują oceany i wulkany?
    T.
    Ps. skąd dane o emisji CO2 na przestrzeni lat, skoro praktycznie do lat
    80. nikt się tym nie zajmował?
    Ps. Dlaczego emisję CO2 ogranicza się do spalania paliw kopalnych?
    Dopóki nie odkryto węgla palono drewnem, które to spalanie też emituje
    CO2. Czy nie jest tak, że te statystyki ujmują tylko przemysł? W takim
    razie co generuje smog nad Krakowem czy Zakopanem?

  • 43. Data: 2018-01-28 13:26:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jasne. Mniej wody więcej lodu - albedo rośnie, mniej energii słonecznej
    > jest absorbowane co powoduje że jest jeszcze mniej wody a więcej lodu.

    Nie, nie, nie. Sprężenie ujemne to takie - większa temperatura - coś co
    powoduje spadek temperatury - spadek temp = układ stabilny.

    Wzrost temperatury = więcej wody, mniej lodu = dalszy wzrost
    temperatury. To jest sprężenie dodatnie - szukaj dalej;)

    Shrek

  • 44. Data: 2018-01-28 13:33:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 13:17:52 +0100, T. napisał(a):

    > A ile CO2 generują oceany i wulkany?
    Poszukaj sobie sam. Poza tym, oceany nie generują CO2. Wręcz przeciwnie,
    akumulują go. Oddziel zjawisko rozpuszczania CO2 w wodzie od zjawiska
    pobierania CO2 na potrzeby glonów, które potem umierając akumulują część
    CO2 w sedymentach. A rozpuszczone CO2 pozostaje w równowadze dynamicznej
    z CO2 atmosferycznym. Czym więcej go w powietrzu, tym więcej w wodzie.
    > Ps. skąd dane o emisji CO2 na przestrzeni lat, skoro praktycznie do lat
    > 80. nikt się tym nie zajmował?
    Z pęcherzy powietrza w lodowcach wszelakich.
    > Ps. Dlaczego emisję CO2 ogranicza się do spalania paliw kopalnych?
    Bo ich spalanie wprowadza do obiegu *nowy* CO2.
    > Dopóki nie odkryto węgla palono drewnem, które to spalanie też emituje
    > CO2.
    Tak, i lepiej by było nie palić i drewnem. Tyle że niespalone drewno i
    tak w końcu się rozłoży uwalniając CO2. Paląc drewnem nieco tylko ten
    cykl przyspieszasz.
    >Czy nie jest tak, że te statystyki ujmują tylko przemysł?
    Jakie statystyki? Chcesz mieć dobrą odpowiedź, zadaj dobre pytanie.
    > W takim razie co generuje smog nad Krakowem czy Zakopanem?
    Poczytaj sobie, jest góglownica i są opracowania. W sezonie grzewczym
    palenie węglem w piecach. Poza nim, pozostaje ruch samochodów i
    przemysł.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2018-01-28 13:38:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 12:26:34 +0100, T. napisał(a):

    > Skąd te 65 m? Gdyby wszystloe lodowce popłynęły, wzrost poziomu morza
    > byłby podobno o 1,2 m. Zatopiło by to Malediwy, trochę Holandii, a u
    > nasz wybrzeże. Wszystko.
    > T.

    Jesteś jak dziecko we mgle. Oszacuj sobie powierzchnię zajętą przez
    lądolody, pomnóż razy średnią grubość. Potem oszacuj powierzchnię
    oceanów i rozłóż tą wodę na niej. Da się to zrobić z pomocą dziecinnego
    globusa w kwadrans. Otrzymasz odpowiedni wzrost poziomu i nie będziesz
    musiał mówić głupot.
    No, chyba że twierdzisz że lądolód Grenlandii ma 3 m a nie 3 km :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2018-01-28 13:39:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiecej wody to wiecej chmur i wiecej opadow. Wiecej chmur to mniejsze naslonecznienie
    powierzchni Ziemi. Mniejsze naslonecznienie powierzchni to mniejsze parowanie. I po
    jakims czasie ustali sie rownowaga. W ukladach w ktorych wystepuja stale ilosci
    skladnikow zawsze ustala sie rownowaga. Rownowaga nastepuje tylko w ukladach z
    ujemnym sprzezeniem zwrotnym.

  • 47. Data: 2018-01-28 13:42:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 13:26:50 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    >
    > Wzrost temperatury = więcej wody, mniej lodu = dalszy wzrost
    > temperatury. To jest sprężenie dodatnie - szukaj dalej;)

    A już myślałem że się nie połapiesz. Widzę że odróżniasz jednak dodatnie
    od ujemnego. No to masz przykład ujemnego: Większa aktywność słoneczna -
    więcej energii dociera do powierzchni Ziemi, rożnie temperatura. Więcej
    wody paruje, robi się więcej chmur, rośnie albedo, maleje temperatura.
    No i moje pytanie pozostaje w mocy - co ma piernik do wiatraka, czyli co
    ma moja umiejętność podania ci przykładu ujemnego sprzężenia do problemu
    globalnego ocieplenia i konieczności przechodzenia z energetyki
    węglowo-naftowej na atom, fuzję i OZE?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 48. Data: 2018-01-28 14:01:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chce wyjsc na swoje bo ma racje. Z samochodami elektrycznymi w Polsce jest tak ze nie
    mamy wlasnej ropy. Musimy ja kupowac za dolary. A nie mamy drukarni dolarow. Ale mamy
    wegiel dostepny za zlotowki i mamy drukarnie zlotowek. Przy dzisiejszych cenach ropy
    przerabianie wegla na benzyne gorsza niz z ropy zwyczajnie nie ma sensu. Ale ma sens
    przerabianie wegla na prad i ladowanie akumulatorow w samochodach elektrycznych. Cala
    reszta z ekologia to nawijanie makaronu na uszy lub jak komus pasuje dorabianie
    pizdzie uszu.

  • 49. Data: 2018-01-28 14:12:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A już myślałem że się nie połapiesz. Widzę że odróżniasz jednak dodatnie
    > od ujemnego.

    Ogólnie coś tam na temat teorii sterowania wiem. Wiem też dlaczego
    układy z dodatnim sprzężeniem zwrotnym są na ogół niestabilne.

    > No to masz przykład ujemnego: Większa aktywność słoneczna -
    > więcej energii dociera do powierzchni Ziemi, rożnie temperatura. Więcej
    > wody paruje, robi się więcej chmur, rośnie albedo, maleje temperatura.

    Dupa - naukowcy (co to już mieli działające i skalibrowane modele)
    niedawno doszli do do wniosku, że chmury per saldo są jednak sprzeżeniem
    dodatnim... Szukaj dalej;)

    Nie ma siły - jedno pierdnięcie i Ziemia zmienia się Crematoria;)

> [...]
    > ma moja umiejętność podania ci przykładu ujemnego sprzężenia do problemu
    > globalnego ocieplenia i konieczności przechodzenia z energetyki

    W zasadzie to nieumiejętność podania tego sprzężenia - ponieważ pisałeś,
    że jak temeratura pójdzie w górę o 1 stopień to niechybnie skończy się
    podniesieniem poziomu wody w oceanach o 65 metrów, to po prostu (zgodnie
    z tym co napisałem) zadałem ci pytanie kalibrujące. No i po kalibracji;)

    Shrek

  • 50. Data: 2018-01-28 14:45:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 14:12:08 +0100, Shrek napisał(a):

    > Dupa - naukowcy (co to już mieli działające i skalibrowane modele)
    > niedawno doszli do do wniosku, że chmury per saldo są jednak sprzeżeniem
    > dodatnim... Szukaj dalej;)

    Rozumiem że ci się nie podoba ale per saldo jest akurat po mojemu. No i
    jacy "naukowcy"?? Konkrety proszę.
    Masz inne. Wybucha wulkan, mamy od cholery CO2 w atmosferze. Następuje
    rozrost stworzeń robiących sobie szkieleciki wapienne i na koniec
    odłożenie węgla w postaci skał węglanowych. Stężenie CO2 maleje.
    Tu masz link gdzie są wymienione inne jeszcze ujemne sprzężenia:
    http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/129/sprzezen
    ia-zwrotne
    A w ogóle to co, mam góglować za ciebie? Ja tą lekcje już odrobiłem,
    wnioski wyciągnąłem a źródła zapomniałem.
    Specjalnie dla ciebie zmieniłem sygnaturę, korzystaj z netu z głową :)
    --
    Jacek
    "dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem że istnieje tak