  • 21. Data: 2018-01-27 16:01:07
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-01-27 15:08, Poldek wrote:
> [...]
    czne-3-razy-lepsze-dla-klimatu-od-spalinowych

    > Chyba od dawna wiadomo, że wygenerowanie 1 kWh w elektrowni, nawet
    > średnio nowoczesnej węglowej generuje o wiele mniejsze zanieczyszczenie
    > środowiska niż wygenerowanie takiego samego 1 kWh w samochodowym silniku
    > spalinowym. Nie mówiąc już o tym, że kominy elektrowni nie znajdują się
    > tuż pod szkołami, chodnikami, po których chodzą ludzie, ani pod okami
    > domów. Druga sprawa to zanieczyszczenie środowiska hałasem. Samochody
    > spalinowe to główne źródło zanieczyszczenia środowiska hałasem.

    Guzik prawda. Najwiekszy halas generuja opony oraz szum powietrza.
    Odgłos silnika normalnego samochodu wyprodukowanego w 21 wieku
    praktycznie ginie w szumie kol i powietrza oplywajacego poruszajacy sie
    pojazd

    --
    mk4

  • 22. Data: 2018-01-27 16:52:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mieszkam przy duzej ulicy. Jakos opon przejezdzajacych samochodow nie slysze,
    szumiacego powietrza tez nie slysze. Za to slysze pracujace, czasami na wysokich
    obrotach silniki.

  • 23. Data: 2018-01-27 17:08:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Mieszkam przy duzej ulicy. Jakos opon przejezdzajacych samochodow nie slysze,
    szumiacego powietrza tez nie slysze. Za to slysze pracujace, czasami na wysokich
    obrotach silniki.

    Do tego dochodzi nasilająca się moda na głośne samochody z usuniętymi
    tłumikami, podkręconymi silnikami. Zasiadają w nich młodzieńcy, którzy z
    rykiem ruszają spod świateł, żeby za 200 metrów ostro heblować przed
    następnymi światłami i tak przez całe miasto.

  • 24. Data: 2018-01-27 17:10:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-27 o 16:01, mk4 pisze:

> [...]
    > Odgłos silnika normalnego samochodu wyprodukowanego w 21 wieku
    > praktycznie ginie w szumie kol i powietrza oplywajacego poruszajacy sie

    Który jest głośniejszy - spalinowy, czy elektryczny?
    Chcesz na ten temat dyskutować?

  • 25. Data: 2018-01-27 17:11:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2018 o 15:08, Poldek pisze:

> [...]
    > średnio nowoczesnej węglowej generuje o wiele mniejsze zanieczyszczenie
    > środowiska niż wygenerowanie takiego samego 1 kWh w samochodowym silniku

    No tak oczywiste to nie jest. Łunia nakazała na przykład robić
    certyfikaty energetyczne. Masz budynek, liczysz traty wychodzi ci jakaś
    ilość energii. Takiej obiektywnej. No ale tak nie można zostawić mnożymy
    przez jakiś lewacki współczynnik i wychodzi nam "zapotrzebowanie na
    energię pierwotną" czyli chuj wie jaką, ale nieważne - trzeba kombinować
    żeby było dobrze.

    i tak:

    Palisz węglem - mnożysz razy 1,1
    Grzejesz prądem - mnożysz razy trzy.
    Palisz śmieciami (biomasą w kominku) mnożysz przez 0,2.

    Tak - palenie smieciami jest 15 razy bardziej ekologiczne niż grzanie
    pradem. Można się rozejść;)

    Co prawda nie ma porównania z silniekiem spalinowym, ale... ciężko
    będzie osiągnoć poziom ekologiczności opalania śmieciami;)

    Shrek.

  • 26. Data: 2018-01-27 18:01:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-27 o 17:11, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Co prawda nie ma porównania z silniekiem spalinowym, ale... ciężko
    > będzie osiągnoć poziom ekologiczności opalania śmieciami;)

    Elektrofiltry w elektrowniach węglowych odciągają ponad 99% pyłów z
    komina https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrofiltr
    Dalsze postępowanie z pyłami jest ściśle określone - całość jest
    składowana na składowiskach, które podlegają rekultywacji terenu po
    odpowiednim czasie. Ponieważ elektrownia do duża "jednostka" działająca
    na wielką skalę, łatwo jest trzymać wszystko pod kontrolą.
    Spalanie paliwa węglowodorowego w samochodach odbywa się w sposób
    "rozproszony". Trudno kontrolować miliony samochodów. Nie ma w nich
    elektrofiltrów, a szkodliwe substancje są rozpraszane z wiatrem na
    wielkich obszarach, potem wnikają do gleby, roślin, paszy dla zwierząt.
    Nie da się tego zutylizować, oczyścić - przez kolejne lata,
    dziesięciolecia zanieczyszczenia cały czas nawarstwiają się w
    środowisku, skąd przedostają się do organizmów ludzi, zwierząt (także
    hodowlanych, które potem są zjadane przez ludzi). Przedostają się wód
    gruntowych, rzek i do oceanów zatruwając stopniowo całą planetę :-(

  • 27. Data: 2018-01-27 18:35:06
    Od: "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>

    W dniu 27.01.2018 o 09:30 ToMasz <N...@o...pl> pisze:

    > ale obawiam się że rzetelny naukowiec, napisałby ile w tym czasie gazów
    > cieplarnianych wytworzyła elektrownia węglowa produkująca prąd do tych
    > pojazdów.

    I tu robisz błąd. Analizę wykonała francuska agencja dla francuskich
    warunków. Dlatego wyszło im że elektryki są fajne. W polskich warunkach
    oczywiście nie jest to prawdą i nie masz co wyważać otwartych drzwi. W
    Polsce podobne warunki będą osiągnięte za kilkadziesiąt lat a póki co,
    będziemy truć elektrykami bardziej niż spalinowcami. No, tyle że dym nie
    będzie produkowany na ulicy tylko gdzieś hem daleko, gdzie elektrownia. No
    i będzie nieźle odfiltrowany. Co oczywiście pomoże na pyły ale w niczym
    nie pomoże na ocieplenie klimatu :)

    --
    Jacek

  • 28. Data: 2018-01-27 18:46:04
    Od: "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>

    W dniu 27.01.2018 o 15:31 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Akurat wytwarzanie CO2 jest korzystne. Wzrasta bardzo szybko ilosc ludzi
    > zyjacych na Ziemi a z CO2 robi sie zarcie. Ocieplenie zwiazane z CO2
    > powoduje uruchomienie nowych terenow pod uprawy. Stosunek wylaczonych z
    > upraw terenow zwiaznych z ocieplenie do tych ktore powstana w zwiazku z
    > ociepleniem jest caly czas na korzysc powstajacych.

    Nie całkiem jest jak mówisz:
    http://kopalniawiedzy.pl/dwutlenek-wegla-ocieplenie-
    fotosynteza-rosliny,27657
    --
    Jacek

  • 29. Data: 2018-01-27 18:46:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Elektrofiltry w elektrowniach węglowych odciągają ponad 99% pyłów z
    > komina https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrofiltr

    A ile pyłów wytwarza silnik spalinowy?
    T.

  • 30. Data: 2018-01-27 18:59:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2018 o 18:01, Poldek pisze:

    > Elektrofiltry w elektrowniach węglowych odciągają ponad 99% pyłów z
    > komina https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrofiltr

    Mnie tego misiu nie tłumacz, bo ja to wiem. Tłumacz tym, co ich
    globalnie ociepliło i są przekonani, że palenie biomasą (śmieciami) jest
    15 razy ekologiczniejsze niż grzanie prądem, bo im CO2 się na mózg
    rzuciło i myślą, ze to trujące jest, notabene ich aktywiści łażą po
    chłodniach kominowych i piszą stop CO2;)

    I między innymi dlatego dizle były uważane za cud ekologiczności - bo
    wydzielały nieznacznie mniej CO2 niż benzyniak. Dekadę temu były cacy,
    teraz są be, fajne są elektryki, a jak już się upowszechnią to będą do
    LPG wracać.

    Wszelkie "eco" w zmaganiach koncerów i lobbystów są od "economy" i nie
    chodzi tu o zysk konsumenta.

    Shrek