eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo dyskusji nad elektrykamiRe: Do dyskusji nad elektrykami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Date: Sat, 27 Jan 2018 19:39:21 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 25
    Message-ID: <p4ih0s$ve4$1@dont-email.me>
    References: <1aot0pk8ecnip.57srgyrduzba$.dlg@40tude.net>
    <p4i145$kdh$1@node1.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 27 Jan 2018 18:39:24 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="44de5d2ef4a3cd373fdb83a58cb2b918";
    logging-data="32196";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+sHjmlilUqYJsSPT0IQftQ"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.0
    In-Reply-To: <p4i145$kdh$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Cancel-Lock: sha1:heujoKTpXpfLIuroEWpcgro89B0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623533
    [ ukryj nagłówki ]

    > Chyba od dawna wiadomo, że wygenerowanie 1 kWh w elektrowni, nawet
    > średnio nowoczesnej węglowej generuje o wiele mniejsze zanieczyszczenie
    > środowiska niż wygenerowanie takiego samego 1 kWh w samochodowym silniku
    > spalinowym.
    nie bardzo. Może inaczej, zależy jak i co badasz. elektrownie mają
    większą sprawność, ale nie wiele, i lepsze warunki spalania. samochody
    mają lepsze paliwo, bardziej czyste, i.... niestety czynnik ludzki.
    przeciętne bmw dla środowiska jest dużo bardziej uciążliwe niż
    jakakolwiek hybryda, albo wspomniany LPG

    Tyle że Ty znowu jak ci z artykułu - hasła zgodne z prawdą, ale nie na
    temat. niezauważalnym problemem w autach elektrycznych, jest ta
    dodatkowa enegria, potrzebna na przesłanie prądu do gniazdek. następnie
    ten prąd w magiczny sposób trzeba przetransportować do akumulatorów,
    potem wyjąć. mnie w szkole uczyli że każde takie magiczne przesunięcie
    generuje straty, że każde z tych urządzeń ma pewną sprawność. w
    kontekscie pojazdów elektrycznych nikt o tym nie wspomina. jeśli
    akumulatory mają 70kWh, to ich naładowanie do pełna, samo zamienienie
    acna dc z ustaleniem prądu/napięcia, powinno generować więcej ciepła,
    niż nagrzewnica w dieslu/benzyniaku. Mówimy o procesie który przebiega
    gdy auto elektryczne stoi! stoi i tankuje energię! Może się mylę, może
    nie znam technologii wykorzystywanych w tych urządzeniach, ale w reszcie
    przemysłu takie straty są na porządku dziennym.

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: