  • 11. Data: 2014-01-16 14:38:06
    Temat: Re: Długoterminowy wynajem samochodów
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-01-16 13:31, olaboga pisze:

    > Taż słuchałem, Raiffeisen/Polbank prywatny leasing, kwota ~600-700zł
    > była za toyotę yaris z podstawowym wyposażeniem, max rocznym przebiegiem
    > 20.000 km i umową na 2 lata.

    To brzmi zbyt ładnie, żeby było prawdziwe. Na pewno jest sporo minusów.

    Tu jest parę słów na ten temat.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Samochod-w-leasing-p
    rywatny-zamiast-na-kredyt-1537464.html

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-01-16 14:53:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj w radiu usłyszałem że jakiś bank ma zamiar wprowadzić wypożyczanie
    > samochodów i coś o 600 zł/mies.
    > Googlam i googlam i nie mogę znaleźć. Są oferty np. za Corsę na 3 lata
    > 1000 zł/mies.
    > Tak się zastanawiam czy to nie jest dobry pomysł.
    > Płacę za wynajem + paliwo. I tylko tyle :-)

    > PS. Robił ktoś kalkulację w dłuższym okresie? Może zamiast kupić w salonie
    > warto wynajmować?

    Podejrzewam, że jak w zwykłym wypożyczeniu. Koszty bieżącej eksploatacji i
    bieżących napraw pokrywa najemca, naprawy główne wykonuje właściciel. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2014-01-16 16:49:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-16 14:38, Użytkownik Miroo napisał:

    > To brzmi zbyt ładnie, żeby było prawdziwe. Na pewno jest sporo minusów.

    Jak zawsze koszta.
    Biorąc auto w lizingu na firmę robisz odpisy kosztów i to
    przeważnie wyrównuje różnicę w cenie. Jako osoba prywatna
    nie zrobisz tego stąd mała popularność tego rozwiązania.
    Ale jak nagłośnią to na pewno złapią trochę niewypłacalnych
    dłużników którym kredytu nikt już nie udzieli a lizingu
    jeszcze tak.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-01-16 16:50:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-16 13:31, olaboga pisze:

    > Taż słuchałem, Raiffeisen/Polbank prywatny leasing, kwota ~600-700zł
    > była za toyotę yaris z podstawowym wyposażeniem, max rocznym przebiegiem
    > 20.000 km i umową na 2 lata.

    Muszę sobie to policzyć.
    Do tej pory kupowałem samochody co 5 lat i wydawałem na nie 25 tys.
    Przy sprzedaży otrzymywałem poniżej 10 tys.
    15 tys straty + jakieś 10 tys. kosztów napraw i ubezpieczenia (nie
    liczyłem dokładnie)
    Tak się zastanawiam. Jeżdżę 15 tys. rocznie.
    Biorę taki leasing bez wykupu samochodu.
    Przez dziesięć lat ....
    A i jeszcze możliwość zmiany modelu w trakcie. Umowa najdłuższa chyba na
    3 lata

  • 15. Data: 2014-01-16 17:02:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-16 14:38, Miroo pisze:
    > Tu jest parę słów na ten temat.
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Samochod-w-leasing-p
    rywatny-zamiast-na-kredyt-1537464.html

    Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
    "
    Zatem leasing odnawialny w założeniu ma prowadzić nie tyle do zakupu
    auta (dzięki wykorzystaniu opcji zakupu), lecz do jego wymiany na nowy
    model. Przez czas trwania tego rodzaju umowy lasingobiorca płaci jedynie
    za _utratę wartości rynkowej pojazdu_ oraz za obsługę leasingu.
    "

    A ja na tej utracie wartości rynkowej pojazdu chciałem oprzeć
    opłacalność :-)

  • 16. Data: 2014-01-16 17:26:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-16 13:31, olaboga pisze:
    > Taż słuchałem, Raiffeisen/Polbank prywatny leasing, kwota ~600-700zł
    > była za toyotę yaris z podstawowym wyposażeniem, max rocznym przebiegiem
    > 20.000 km i umową na 2 lata.

    http://www.forbes.pl/dzierzawa-konsumencka-auta-pryw
    atny-sluzbowy-samochod-dla-etatowca,artykuly,169439,
    1,1.html

    700 zł x 12 mies. x 5 lat = 42 tys. płacone w ratach - mniej boli :-)
    40 tys. koszt zakupu + 10 tys. kosztów (a może i więcej) = 50 tys.
    Po 5 latach zostaje nam jakieś 20 tys (albo mniej ze sprzedaży) = 30 tys.

    Fakt wyjdzie drożej ale chyba taniej niż branie kredytu
    40 tys x 15% rocznie = 6 tys odsetek x 5 lat = 70 tys. w sumie.

  • 17. Data: 2014-01-16 17:33:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-16, z <...@...pl> wrote:

    > Fakt wyjdzie drożej ale chyba taniej niż branie kredytu
    > 40 tys x 15% rocznie = 6 tys odsetek x 5 lat = 70 tys. w sumie.

    Przeciez odsetki sa liczone od pozostalego kapitalu. Ale wez znajdz kredyt
    z oprocentowaniem 15% :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2014-01-16 17:35:35
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-16 14:26, s...@g...com pisze:

    > Wieś, czyli zbieractwo i kompleks posiadania. Lepiej się czujemy mając własną ruinę
    > wspomaganą znajdowanymi na szrotach częściami, niż sprawne, nowe,
    > ale bez naszego nazwiska w dowodzie rejestracyjnym.

    O, widać że do ciebie trafiają argumenty tych, co twierdzą, że
    blokowanie rejestracji starych używanych samochodów z zagranicy ożywi
    sprzedaż nowych w polskich salonach. "Porównujesz da różne obszary
    płatnicze".

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 19. Data: 2014-01-16 23:04:27
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2014-01-16 09:35, z pisze:
> [...]
    > Płacę za wynajem + paliwo. I tylko tyle :-)

    > PS. Robił ktoś kalkulację w dłuższym okresie? Może zamiast kupić w

    Tej konkretnej oferty nie znam ale korzystam z wynajmu długoterminowego
    (firma) i powinieneś mieć świadomość, że zawierając umowę wynajmu
    faktycznie zawierasz dwie umowy: leasingu operacyjnego+serwisową.
    Wynajem ma plusy i minusy:

    -nie ma opłaty wstępnej;
    -nie ma mowy o wartości rezydualnej, więc nie masz obowiązku odkupu ale
    też wynajmujący nie musi odsprzedać Ci pojazdu po zakończeniu umowy. W
    praktyce nie opłaca się wykupować auta po wynajmie, w odróżnieniu od
    leasingu finansowego kiedy nieskorzystanie z opcji wykupu to głupota;
    -ma ograniczenie co do przebiegu a nadprzebieg jest kosztowny;
    -dostajesz auto ubezpieczone (wygoda) ale nie masz wpływu na warunki
    ubezpieczenia. Dodatkowo przy szkodzie całkowitej pokrywasz ewentualne
    straty wynajmującego, podobnie przy kradzieży.
    -masz gwarancję mobilności, po prostu masz mieć auto podobnej klasy
    kiedy naprawa się przedłuża powyżej umówionego czasu. Ostatnie nie
    dotyczy przeglądów.
    -są kary za wyjście z systemu.
    -wynajem nie obciąża/zmniejsza zdolności kredytowej

    Praktycznie ze względu na to ostatnie oferta prawie na pewno jest
    przeznaczona dla osób, które nie są firmami a zarabiają na umowach o
    dzieło, zlecenie lub też większość kasy dostają pod stołem a potrzebują
    samochodu.

    Jeżeli nie masz firmy i nie zarabiasz z umów cywilno-prawnych to mało
    prawdopodobne, żeby w Twoim wypadku miało to sens. Kupisz auto za
    gotówkę, pojeździsz i sprzedasz a w kieszeni zostanie Ci więcej kasy.

  • 20. Data: 2014-01-17 04:59:27
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-01-16 12:25, zhbick pisze:

    > a jak to jest z serwisowaniem, firma płaci? bo mi koszty utrzymania (bez
    > paliwa) dochodzą do tej kwoty za auto segmentu b (z tym że nie
    > oszczędzam na materiałach)

    to chyba tych materiałów jest tyle, że na trzy takie auta by wystarczyło...
    Ja przy przebiegu 60kkm rocznie dobijałem do połowy tej kwoty segmentem
    luksusowym (bo jak regeneracja pompy wtryskowej kosztowała 3400zł, to
    chyba luksusowe auto nie? :)

    Łukasz