eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradarRe: Długo oczekiwany fotoradar
  • Data: 2012-12-03 13:08:50
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 11/30/2012 07:21 PM, J.F wrote:
    > Użytkownik "szufla" napisał:
    > masti wrote:
    >>> linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica
    >
    >> Linie buduje sie przewaznie wzdluz ulic co ma sens w komunikacji
    >> miejskiej i albo to miejsce juz jest zarezerwowane albo trzeba je
    >> dodatkowo przygotowac, przebudowac co zwieksza koszty.
    >
    >
    > Nie tylko to.
    > Same tory zajmuja ... na moj gust wcale nie mniej niz dwa pasy ruchu. Na
    > pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
    > pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)

    No ale one (te tramwaje) jeżdzą trochę (tak o rząd wielkości) częściej.

    >
    > Ale oprocz torow sa jeszcze przystanki. Jak tory biegna srodkiem ulicy,
    > to co pewien czas trzeba jednak wygospodarowac troche szerokosci, i to w
    > tak strategicznych punktach jak skrzyzowania, gdzie i pasow przybywa.

    W Jerozolimskich, na Grójeckiej itd się mieści...

    > A co miedzy przystankami ? Szeroki trawnik wzdluz torow ? Zupelnei
    > bezuzyteczny, bo ani tam zaparkowac, ani spacerowac, ani psa
    > wyprowadzic. To jest dopiero strata miejsca, a w miastach miejsce cenne.

    A teraz zajrzyj na Google Maps i popatrz sobie na ulicę którą ten
    tramwaj ma iść. Sobieskiego street. Tam teraz jest po środku pas
    zieleni, szeroki -- tramwaj się zmieści bez zabierania miejsc
    parkingowych (których notabene wzdłuż ulicy i tak prawie, że nie ma (bo
    znowu są trawniczki i takie tam)

    >
    > A jak wyrzucisz tory na bok, to blokujesz miejsca parkingowe.

    Ale tu się zmieszczą po środku

    >
    > Zaczeli u nas uzywac torowisk jako buspasow - i to mi sie dosc podoba ...

    U nas też -- w paru miejscach to ma sens, ale w wielu nie ma.

    >
    >>> silniki spalinowe nigdy nie będą ekologiczne, cokolwiek to znaczy.
    >> Jezeli az tak cie to martwi nieekologicznosc silnikow napedzanych
    >> gazem ziemnym to proponuje powrot do trolejbusow. :)
    >
    > Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    > marnowanie miejsca.

    I kilka zalet też tracą (tramwaj średnio, w miastach w których jeździ po
    torowisku a nie po ulicy, jest szybszy)

    pzdr
    \SK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: