-
Data: 2012-12-03 13:08:50
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 11/30/2012 07:21 PM, J.F wrote:
> Użytkownik "szufla" napisał:
> masti wrote:
>>> linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica
>
>> Linie buduje sie przewaznie wzdluz ulic co ma sens w komunikacji
>> miejskiej i albo to miejsce juz jest zarezerwowane albo trzeba je
>> dodatkowo przygotowac, przebudowac co zwieksza koszty.
>
>
> Nie tylko to.
> Same tory zajmuja ... na moj gust wcale nie mniej niz dwa pasy ruchu. Na
> pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
> pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)
No ale one (te tramwaje) jeżdzą trochę (tak o rząd wielkości) częściej.
>
> Ale oprocz torow sa jeszcze przystanki. Jak tory biegna srodkiem ulicy,
> to co pewien czas trzeba jednak wygospodarowac troche szerokosci, i to w
> tak strategicznych punktach jak skrzyzowania, gdzie i pasow przybywa.
W Jerozolimskich, na Grójeckiej itd się mieści...
> A co miedzy przystankami ? Szeroki trawnik wzdluz torow ? Zupelnei
> bezuzyteczny, bo ani tam zaparkowac, ani spacerowac, ani psa
> wyprowadzic. To jest dopiero strata miejsca, a w miastach miejsce cenne.
A teraz zajrzyj na Google Maps i popatrz sobie na ulicę którą ten
tramwaj ma iść. Sobieskiego street. Tam teraz jest po środku pas
zieleni, szeroki -- tramwaj się zmieści bez zabierania miejsc
parkingowych (których notabene wzdłuż ulicy i tak prawie, że nie ma (bo
znowu są trawniczki i takie tam)
>
> A jak wyrzucisz tory na bok, to blokujesz miejsca parkingowe.
Ale tu się zmieszczą po środku
>
> Zaczeli u nas uzywac torowisk jako buspasow - i to mi sie dosc podoba ...
U nas też -- w paru miejscach to ma sens, ale w wielu nie ma.
>
>>> silniki spalinowe nigdy nie będą ekologiczne, cokolwiek to znaczy.
>> Jezeli az tak cie to martwi nieekologicznosc silnikow napedzanych
>> gazem ziemnym to proponuje powrot do trolejbusow. :)
>
> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
> marnowanie miejsca.
I kilka zalet też tracą (tramwaj średnio, w miastach w których jeździ po
torowisku a nie po ulicy, jest szybszy)
pzdr
\SK
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.12 15:10 szufla
- 03.12.12 16:55 masti
- 03.12.12 18:26 szufla
- 04.12.12 19:50 Axel
- 04.12.12 19:54 Shrek
- 04.12.12 19:56 Axel
- 04.12.12 20:00 Shrek
- 04.12.12 20:20 szufla
- 04.12.12 20:40 Axel
- 05.12.12 00:32 Grzegorz Staniak
- 05.12.12 10:20 Axel
- 05.12.12 12:47 Grzegorz Staniak
- 05.12.12 13:40 Axel
- 05.12.12 13:48 Grzegorz Staniak
- 05.12.12 19:02 Axel
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO