    From: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Długie nazwy domen?
    Date: Thu, 23 Jan 2003 13:42:52 +0000 (UTC)

    Dariusz Jaworski <d...@s...edu.pl> wrote:
    > Mam pytanie: rejestrowanie takich domen jak ta poniżej to już
    > standard?
    > piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-uniwe
    rsalne.com.pl

    Nie widzę podstaw (dających się ująć w jasne i proste zasady, które można
    egzekwować, a których nie da się obejść) do niezarejestrowania takiej
    domeny. Powiem więcej, zdecydowanie od zasady "rejestrujemy, co nam się
    podoba" wolę zasadę "rejestrujemy wszystko" (no, zgodne z RFC), najlepiej
    z automatu. Ewentualne kwestie sporne rozstrzyga sąd (lub ciało o zbliżonej
    funkcjonalności).

    O ile możemy stwierdzić, że ta nazwa nie łamie litery RFC, a także
    możemy przypuszczać, że łamie ducha RFC, to niestety nie da się tego
    przypuszczenia ująć w obiektywne i niepodważalne kryteria.

    Tak więc zgadzając się, że nazwa mija się z duchem DNS (hierarchiczne
    uporządkowanie, łatwiej zapamiętać nazwę niż IP), nie zgadzam się, że
    nie należało rejestrować takiej nazwy.

    Używanie jej (bądź nie) to już problem tego, który będzie tej domeny
    próbował używać, a nie problem rejestrującego domeny. I lepiej, żeby
    tak pozostało.

    > Przecież wiadomo po co rejestruje się takie domeny
    > (pozycjonowanie strony w wyszukiwarce).

    No cóż, cel zapewne będzie osiągnięty, dopóki takie praktyki nie staną
    się nagminne, a wyszukiwarki zmienią kryteria. :)

    p.

    PS problem podobny, choć na mniejszą skalę, miałem z aliasami @irc.pl;
    po kilku latach ręcznego zarządzania tego i przyznawania aliasu
    bądź nie zrobiłem automat, który zezwala (przy zachowaniu warunków
    technicznych (max 9 znaków, [a-z0-9_.-]) na dowolne aliasy.
    I przestałem się przejmować, że ktoś zakłada alias '-...@i...pl'.
    W czerwcu 2000 były 1253 aliasy (wtedy przestałem bawić się ręcznie),
    teraz jest ich 12427, wśród nich na pewno takie, których bym ręcznie
    nie założył.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)