  • 61. Data: 2010-05-31 10:51:16
    Temat: Re: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Od: Colin <c...@c...tk>

    On 2010.05.31 00:45, Marek wrote:
    > Tak... gdy czytam wiadomości na WP a serwer jest oblegany w tym czasie, to
    > "wstecz" każe mi czekać 20 sekund aż powróci to co czytałem.

    Ten problem istnieje tylko dlatego, że niektórzy nie potrafią używać
    Cache-Control i wstawiają wszędzie gdzie się da must-revalidate.

  • 62. Data: 2010-05-31 13:23:12
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Mon, 31 May 2010 12:51:16 +0200, Colin napisał(a):

    > Ten problem istnieje tylko dlatego, że niektórzy nie potrafią używać
    > Cache-Control i wstawiają wszędzie gdzie się da must-revalidate.

    Nawet jeszcze gorzej: Pragma: no-cache jeśli mowa o WP.

  • 63. Data: 2010-05-31 13:59:20
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-05-31 00:03, Marek wrote:

    > Klikasz i coś się dzieje - nie analizujesz co.

    Mam określone oczekiwania, nie jestem dzieckiem klikającym gdzie
    popadnie z ciekawości.

    > Jest link i bezmyślnie masz
    > kliknąć na nim :-) To czy pojawi się strona, czy kwiatek wyrośnie leży po
    > stronie autora strony.

    Sformatować dysk też mi może autor strony? W końcu jego link, a ja mam
    bezmyślnie klikać.

    > Użytkownikowi nic do tego gdyż jego zadaniem jest
    > odbieranie strony, którą autor stworzył.

    Kino z www mylisz.

    > Nie, nie zrozumiałeś. Kliknięcie = dostarczenie nowej informacji.
    > Użytkownik nie analizuje reakcji serwisu od strony technicznej tylko od
    > strony funkcjonalnej. On zauważy otwarcie podpowiedzi w nowym oknie

    Podawano Ci linki że właśnie nie zauważy otwarcia nowego okna (nie
    popupa, pełnowymiarowego okna otwartego przez link z target).

    > Obserwowałem reakcje osób obsługujących system nawigacji w
    > pewnym centrum handlowym.

    Jak nie z kinem to z aplikacją strony mylisz.

    > Rozbiłeś blok czynności :-) No ale dobrze. Osoba czytająca prawie nigdy nie
    > zamyka tego dodatkowego okna (też na podstawie moich obserwacji). Klika na
    > oknie głównym aby je przywołać na pierwszy plan. Nie celuje - klika
    > gdziekolwiek.

    Tak, już dawno ustaliliśmy że popup w niektórych sytuacjach jest ok. Jak
    również ustaliliśmy że target nie służy do otwierania popupów tylko
    pełnowymiarowych okien. Może wróćmy do tego nieszczęsnego targeta, bo
    już się wątek gubi.

    > Nie - chodzi o to, że prawy przycisk na linku pokaże elementy funkcjonalne
    > linku a prawy przycisk na linku we Flashu nie pokaże nic z z tym wspólnego.
    > Tylko parametry animacji będzie można regulować.

    I jaki to ma związek z targetem?

    > Nie

    Fajnie że sam swoje argumenty obalasz ;]

    > Komputer Twój a okna w nim nie. :-))))
    > Kupując Windows

    A jak mam Ubuntu?

    > Płacisz za możliwość otwierania okien przez autorów

    Autor to mi może co najwyżej ciśnienie podnieść, okno to ja sobie muszę
    sam otworzyć.

    > Gdy na stronie jest animacja Flash i link w HTML bez targetu otwierającego
    > nowe okno, to powrót z linku wywoła restart animacji.

    Weź się zdecyduj, jak wejście na daną stronę z poprzedniej nie wywoła
    restartu animacji, to niby czemu powrót z innej miałby to robić?

    > Gdy masz np. 20 zdjęć produktu a miejsca na 4szt. na stronie,

    Jak na stronie produktu na allegro?

    > albo w
    > sklepie internetowym na stronie głównej kilka promowanych pozycji i małe
    > okno na ich pokazanie,

    Jak na głównej allegro czy merlinie?

    > albo masz newsy na stronie głównej wp.pl,

    I tu też nie ma flasha (poza reklamami).

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 64. Data: 2010-05-31 14:15:36
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-31 00:03, Marek pisze:
    [...]Użytkownikowi nic do tego gdyż jego zadaniem jest
    > odbieranie strony, którą autor stworzył.
    [...]

    Mając takie zasady, to w globalnej sieci internet sporą część osób
    wykluczasz cyfrowo.

    --
    Peter

  • 65. Data: 2010-05-31 15:58:12
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 31 May 2010 14:23:12 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

    > Nawet jeszcze gorzej: Pragma: no-cache jeśli mowa o WP.

    I jeszcze jeszcze gorzej: masz przeglądarkę, która na to zwraca uwagę.

    HTTP jasno mówi, że cache nie ma prawa wpływać na przycisk Wstecz. Nawet
    jeśli strona ma "Cache-Control: must-revalidate, no-cache, no-store,
    no-nothing-ever, nuke-the-cache-dammit", to przeglądarka powinna cofać bez
    przeładowywania.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 66. Data: 2010-05-31 18:29:32
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Mon, 31 May 2010 16:58:12 +0100, porneL napisał(a):

> [...]
    > jeśli strona ma "Cache-Control: must-revalidate, no-cache, no-store,
    > no-nothing-ever, nuke-the-cache-dammit", to przeglądarka powinna cofać bez

    Colin poruszyła zagadnienie nieco OT. Chodziło o tym, że jesteśmy sobie za
    zwykłej stronie HTML, nie było żadnych submitów itp. Przechodzimy na inną
    stronę statyczną a potem wracamy. W tym momencie strona chyba powinna
    załadować się z cache o ile miała być cache'owana?

  • 67. Data: 2010-05-31 19:59:44
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 31 May 2010 19:29:32 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > stronę statyczną a potem wracamy. W tym momencie strona chyba powinna
    > załadować się z cache o ile miała być cache'owana?

    Powinna się załadować z mechanizmu podobnego do cache, kompletnie
    niezależnie od stanu cache'owalności strony. Cache ma być brany pod uwagę
    przy ponownym otwieraniu strony (wpisaniu adresu, kliknięciu na linka), a
    nie przy używaniu historii. Historii wolno zawsze wszystko cache'ować.

    Zob. RFC 2616 13.13.

    W praktyce to jest bardziej skomplikowane. Przeglądarki do obsługi
    historii mają mechanizm nazywany DOM cache/RAM cache/bfcache i wspomagają
    się tradycyjnym cache. DOM cache działa tylko, jeżeli JavaScript nie
    miesza z onunload, itp.

    Przeglądarki robią też wyjątki dla banków (w HTTPS cache ma władzę nad
    historią).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 68. Data: 2010-06-01 08:29:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Mon, 31 May 2010 20:59:44 +0100, porneL napisał(a):

    O właśnie, dziękuję za wyjaśnienie - faktycznie tak się dzieje. RFC jest
    dość trudną dokumentacją do zrozumienia w przypadku wczytywania się w nowy
    temat. Gdy już wiemy co w trawie piszczy - to RFC jest najlepszym źródłem
    wiedzy. Widziałem DOM cache w dokumentacji lecz Twoje jedno zdanie więcej
    wyjaśniło :-) Dlatego czasem wolę zadać pytanie na grupie aby otrzymać
    jakąś wskazówkę zanim za RFC się wezmę.