  • 21. Data: 2016-11-18 16:29:14
    Temat: Re: Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:) czyszczenie optyki lasera
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2016 o 13:11 jedrek <jedrek@jedrek> pisze:

    > "Trefniś" news:op.yqxod305mtaby1@tncap.wroclaw.vectranet.pl
    >
    > Zależy co znaczy u ciebie słowo: oczyścić?
    > Większość czyści przez umycie soczewki od góry i tyle, niewiele to już
    > pomaga jak napęd pracował w ciężkich warunkach zapylenia, zadymienia.

    Jest dokładnie jak piszesz, warto to wiedzieć.

    Oczywiście znałem dokładnie budowę całego układu optycznego i oczyszczałem
    wszystkie dostępne powierzchnie. Jedynie nie "zalewałem" optyki
    izopropanolem, bo wtedy już uznałem napędy optyczne za niewarte mojej
    uwagi i czasu. Są lepsze i bezpieczniejsze nośniki.

    --
    Trefniś

  • 22. Data: 2016-11-19 14:15:58
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2016-11-18 o 13:11, jedrek pisze:
> [...]
    > minut poreaguje z brudem a potem wydmuchać, ewentualnie powtórzyć, a
    > potem po wydmuchaniu zostawić na kilka godzin do całkowitego wysuszenia
    > i potem robić próby odczytu. Taki zabieg jeszcze niejednemu napędowi
    > pomógł gdzie typowe mycie soczewki od góry już nic nie wnosiło.
    > Niektóre soczewki mogą być wykonane z lipnych komponentów i także
    > izopropanol może z nimi reagować negatywnie (niszczyć warstwę
    > antyrefleksyjną, powodować negatywne zmatowienie tworzywa soczewki),
    > dlatego czasami warto użyć wody destylowanej - czyli cieczy

    Przy aktualnych cenach napędów producenci ze mną wygrywają. Włącza mi
    się tryb: niechcemisię;)

    --
    t0maszek
    #nie lubię tego: tvn#wosp#facebook#gazeta#

  • 23. Data: 2016-11-20 12:10:33
    Temat: Re: Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 00:39, Swift pisze:
    > Nie wiem, czy tytułowe zdanie jest ogólnie prawdziwe, natomiast z moich obserwacji,
    poczynionych na kilkunastu już napędach CD/DVD, wynika, że najczęściej napęd kończy
    swój żywot ponieważ przestaje wysuwać się tacka. Naciśnięcie przycisku powoduje
    zazwyczaj słyszalny odgłos stuknięcia i buczenia silnika napędu wysuwania tacki, a
    tacka pozostaje nieruchoma.

    potwierdzam. przy tackach wysuwanych poprzez ruchomą zaslepkę (cos jak w
    VHS) da się wtedy otworzyć ręcznie za pomocą np pilniczka, wystaraczy
    popchnąc odpowiednie kółko zębate i tacka się wysuwa a sprzęt działa.

    --
    @foe_pl

  • 24. Data: 2016-11-25 18:31:28
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Swift <p...@g...com> zwrócił błąd:
> [...]
    > wysuwać się tacka. Naciśnięcie przycisku powoduje zazwyczaj słyszalny
    > odgłos stuknięcia i buczenia silnika napędu wysuwania tacki, a tacka

    U mnie żaden tak nie padł. Mam kilkunastoletnie napędy, którym tacka się
    wysuwa (używam do obciążenia PSU), a poza tym nie nadają się do niczego.
    W jednym nawet oryginalna płyta z windowsem wybuchła swego czasu, i
    wysuwa się ze zgrzytem, ale się wysuwa. Mam też nowsze które się zepsuły
    w podobny sposób: przestały czytać płyty (czasem najpierw np. DVD, a CD
    działało jeszcze jakiś czas) i tyle. Czyszczenie nie pomaga. Myślę, że
    to zaprojektowane postarzanie.

    Dlatego używam już tylko jednego napędu optycznego, zainstalowanego w
    przenośnej obudowie z wentylatorem, i nie kupuję napędów do nowych
    komputerów. Szkoda pieniędzy.

    --
    Saiko Kila
    If you appoint your own abbot, it'll be easier to deal with the