  • 11. Data: 2011-04-27 09:15:58
    Temat: Re: Dlaczego mocno porysowane płyty CD/DVD działają
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-26 21:00, qwerty pisze:
    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    >
    > Od kiedy Ferguson to dobry producent?

    ciagniki robil dobre ;)

    --
    the_foe

  • 12. Data: 2011-04-27 18:33:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-04-2011 o 21:00:09 qwerty <q...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    >
    > Od kiedy Ferguson to dobry producent?
    Wiesz wali mnie to czy jest dobry, płyta CD jest na rynku
    30lat, to dość czasu aby nauczyć się obsługi błędów i zaimplementować
    ją w firmware, co ciekawe na slow idzie dalej ale bez głosu, w normalnym
    trybie się zatrzymuje, jaja jakieś, servis też w ch..a tnie twierdząc
    że to normalne. Ale majatku za niego nie dałem to olewam to,
    płyte skopiuję i pójdzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-04-27 18:40:01
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-04-2011 o 19:12:15 Eneuel Leszek Ciszewski

    > "janusz_kk1" op.vujz48xh1cvm6g@lap
    >
    > : korekcję. Mam płytkę CD z ulubioną bajką syna z kilkoma małymi ryskami
    > [..]
    > : producenta czytnika/nagrywarki, są lepsi i gorsi.
    >
    > Ja już młody nie jestem, a początek CD to czasy mojej młodości.
    > Czas na nowe nośniki... Przenośny (zewnętrzny) HDD zasilany
    > kabelkiem USB 2.0 (czyli 2.5 calowy) o pojemności 1 TB dziś
    > kosztuje 300 złotych. Ile mieści krążków CD? Półtora tysiąca...
    Tylko że jeden dobry wirus albo błąd i masz po danych, ja dyskami
    zajmuję się od samego początku ja się pojawiły pierwsze 5" z silnikiem
    krokowym 20MB w Polsce, także coś wiem o tym.
    Jak masz dobrej firmy płytki to zapis wytrzyma 30 a nawet więcej lat.
    I jest praktycznie niezniszczalny przy ostrożnym obchodzeniu
    się z płytką.

    > Oszczędność miejsca oraz czasu na szukanie i montowanie,
    > a nawet oszczędność szmalu... DVD już odchodzi do lamusa,
    Odchodzi tylko z filmami, pozostałe trzymają sie mocno i tak
    jeszcze długo będzie.

    > a jedynie błękitny kolor lasera ma jakieś widoki na tak
    > zwaną przyszłość...
    Tylko z filmami, do danych komputerowych(programy) jest nadal za duży
    i za drogi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-04-27 19:37:21
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 20:40:01 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > Jak masz dobrej firmy płytki to zapis wytrzyma 30 a nawet więcej lat.
    > I jest praktycznie niezniszczalny przy ostrożnym obchodzeniu
    > się z płytką.

    W tej chwili dobra plytka, to bardzo drogi nosnik przeznaczony do
    archiwizacji. "Firmowe" DVD nie daja sie czytac czesto juz po 2 latach.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 15. Data: 2011-04-27 23:29:47
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Ostatnio zrobiłem sobie test płyt (CDR / CDRW) nagrywanych dobre ~10 lat
    temu. Firmówki odczytały się bez problemów, low-endy gorzej, niektórych firm
    czytało, niektórych nie. Choc być może to też kwestia napędu, na innym
    napędzie może by się odczytały wszystkie.

  • 16. Data: 2011-04-28 06:41:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 01:29:47 +0200, maX napisał(a):

    > Ostatnio zrobi?em sobie test p?yt (CDR / CDRW) nagrywanych dobre ~10 lat
    > temu. Firmówki odczyta?y sie bez problemów, low-endy gorzej, niektórych
    > firm czyta?o, niektórych nie. Choc byae mo?e to te? kwestia napedu, na
    > innym napedzie mo?e by sie odczyta?y wszystkie.

    To zrób teraz testy takich nagranych 1 - 2 lata temu. Jestem pewien, ze
    wyniki naprawdę cię zaskoczą.

  • 17. Data: 2011-04-28 10:16:48
    Od: Jan Kowalski <s...@g...com>

    On 28 Kwi, 08:41, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > To zrób teraz testy takich nagranych 1 - 2 lata temu. Jestem pewien, ze
    > wyniki naprawdę cię zaskoczą.

    Też tak miałem, faktycznie płyty firmowe działają dużo dłużej. Ale
    dobrze sprawdzić na własnej skórze, bo przy nagrywaniu te kilka lat
    temu nie myślałem o tym, żeby kupić najlepszą płytę, tylko raczej nie
    za drogą. No i teraz są efekty. Niedawno tez robiłem przegląd i prawie
    wszystkie nagrane płytki firmówki odczytały mi się w 100%, a z tych
    najtańszych to większość niestety do wywalenia. Słyszałem, że nawet z
    regeneracją płyt jest różnica. Te firmówki prawie zawsze da się
    naprawić (właśnie taką jedną posiekaną dałem do naprawy ostatnio i
    teraz chodzi super), a takie wypalanki na najtańszych nośnikach to
    nawet nie ma sensu próbować, bo to chała jest i jak już się porysuje
    to koniec. Teraz w sumie rzadko nagrywam coś na płytach, ale jak już
    muszę to nie oszczędzam na nośniku, zwłaszcza jeśli chodzi o jakieś
    ważne rzeczy, jak zdjęcia, film ze ślubu i takie tam.

  • 18. Data: 2011-04-28 17:07:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KRZYZAK" 1...@4...net

    > W tej chwili dobra plytka, to bardzo drogi nosnik przeznaczony
    > do archiwizacji. "Firmowe" DVD nie daja sie czytac czesto juz
    > po 2 latach.

    Trzeba czytać rzadko. ;)
    Jak kupisz nagrywarkę w ZETO Białystok -- nie będziesz mógł w ogół odczytać. :)
    Ja nie mogłem odczytać znacznej części płyt tuż po nagraniu Toshibą zakupioną
    w ZETO Białystok. ZETO utrzymywał, że nagrywarka jest sprawna.

    Kolejną nagrywarką był NEC -- i płyty nią nagrane odczytuję bez trudu.

    Blureja nie mam -- bo mnie nie stać na coś takiego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-04-28 17:32:27
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    Blureja nie mam -- bo mnie nie stać na coś takiego.
    już za ok. 350 zł można kupić nagrywarkę BLU-RAY

  • 20. Data: 2011-04-28 21:22:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" iouiuv$8pa$...@i...gazeta.pl

    > "vcore" iot128$le$...@i...gazeta.pl

    > Dlatego, że konstruowali ja mądrzy ludzie. :)

    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2011/
    17/zmarl-ojciec-plyty-cd-standard-cd-takze-powoli-um
    iera.aspx?utm_campaign=newsletter&utm_source=newslet
    ter&utm_medium=mail&utm_content=article_title_links

    Ojciec płyty CD, Norio Ohga zmarł w sobotę 23 kwietnia w Tokio na skutek
    niewydolności wielonarządowej.
    Doprowadził do debiutu pierwszych ogólnie dostępnych płyt CD w październiku 1982
    roku.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'