    From: "Hals" <H...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego felgi stalowe mają inne kształty niż aluminiowe?
    Date: Wed, 12 Dec 2012 16:19:45 +0100

    > Co napisałeś? Na stwierdzenie, że nie będą _stalowe_ odpisałeś, że będą ze
    > _staliwa_. _staliwo_ to nie _stal_ - mają inne właściwości fizyczne.
    > _stalowych_ nie da się uzyskać metodą odlewania.

    W takim razie jaką metodą otrzymuje się elementy stalowe?
    Wyraźnie napisałeś że jeżeli wypełnisz formę odlewniczą staliwem to odlew
    nie będzie stalowy, ponieważ "_stalowych_ nie da się uzyskać metodą
    odlewania."

    To jaki będzie? Żeliwny?
    Bo nie był obrobiony plastycznie?
    A cieplnie?
    Mechanicznie?
    Kiedy staliwo "zamienia" sie w stal?
    A kiedy nią nie jest?

    To jest bardziej skomplikowane, pozostańmy więc na tym że odlewy stalowe
    powstają po odlaniu staliwa a żeliwne - żeliwa.
    Natomiast cała sztuka polega na modyfikacji i późniejszej obróbce np.
    cieplnej, plastycznej, itd.

    Ale na pewno po odlaniu stali nie uzyskamy odlewu żeliwnego, więc
    stwierdzenie "Można by je odlewać. Tylko wtedy nie będą stalowe, ale
    żeliwne. Jeżeli
    nie zamierzasz produkować lokomotyw, to żeliwne koła to raczej średni
    pomysł." jest błędne.

    I tu się chyba ze mną zgodzisz?
    Hals.