eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 7 May 2024 17:12:55 -0000 (UTC)
    <4...@h...invalid>
    <1e0trqi2dzm4x$.w78wke6a2kg2.dlg@40tude.net>

    In pl.misc.elektronika Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Tak ale interes twój się kończy tam gdzie zaczyna się interes świata.

    Ja swój dług wobec planety już spłaciłem nie mając dzieci.

    > Bo do rządów już dotarło co trzeba zrobić. Węglową Ostrołękę w ostatniej
    > chwili przerobili na gazową szczytówkę, nabrali obrotów w sprawie
    > atomówek. Wkrótce dożyjesz zamknięcia ostatnich kopalni.

    I chwała im za to.

    > Ludzkość przegięła pałę mnożąc się ponad wytrzymałość planety.

    Zgoda.

    > Liczbę ludzi należy zmniejszyć a co najmniej nie powiększać, tylko
    > kłopot w tym że rozmaitym matołom kojarzy się to z wyłącznie mordowaniem
    > zbędnych ludzi.

    A jak chcesz to zrobić? Sterylizacja życia niewartego życia? Według
    jakiego klucza?

    > Charakterystyczne dla narcystycznych socjopatów

    Charakterystyczne dla fanatyków -- wmawianie dyskutantom chorób
    psychicznych.

    > - inni są winni, od nich zacznijcie.

    Bo są. Ile ja CO2 wyemituję swoim samochodem przez rok w porównaniu do
    jednego przelotu samolotem?

    > Poza tym, rada kompletnie bez sensu, bo ci co nadużywają majątku do
    > zanieczyszczania planety powodują pomijalnie małe szkody w porównaniu do
    > rzesz biedaków. Bogaczy jest po prostu za mało.

    Największym emitentem CO2 są Chiny (27% światowej emisji). Więc może to do
    nich należy skierować apele, i im należy dokręcać śrubę?

    > Nie zakładam, wiem. A skąd? Bo odpisujesz.

    Znów urojenie. Odpisuję, bo dyskutujemy choć trochę merytorycznie. Jak
    zrobi się zbyt personalnie, to przestane odpisywać, bo przepychanki mnie
    nie interesują. Będziesz mógł się puszyć, że wygrałeś :)

    > Nie zadzieraj nosa.

    Przecież to ty zadzierasz.

    > Oczywiście się mylisz. Nie czytasz tego co piszę i, jak to ująłeś,
    > "walczysz z chochołami". Jakbyś czytał i deko myślał, to byś zauważył że
    > gdzie indziej już napisałem o rozkładzie emisji CO2 pomiędzy różne
    > źródła. To że są różne źródła nie znaczy że możemy se wyjąć ICE spod
    > przemian, bo Ziffel je lubi.

    Ale znaczy, że należałoby zająć się problemem całościowo i wg proporcji.
    Odejście od węgla na rzecz OZE i atomu? Jak najbardziej popieram, bo nie
    utrudnia to życia ludziom (najwyżej górnikom, którzy będą musieli znaleźć
    sobie inne zajęcie). Przejście na BEV? Też będę popierał, jak BEV będą
    mogły realnie konkurować z ICE. Na razie mogą tylko w konkretnych
    zastosowaniach.

    Ten czas pewnie nadejdzie (tego sobie przynajmniej życzmy). Czas, w którym
    Kowalski, do niczego nie zmuszany, będzie wybierał BEV, bo tak będzie dla
    niego po prostu lepiej. Ale jeszcze nie nadszedł.

    --
    Wchodzi zajączek do baru, podciąga rękawy i krzyczy:
    - Kto zbił mojego brata?