  • Data: 2016-05-21 23:51:54
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-11 o 15:30, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Takie pytanie mi się nasunęło - dlaczego w Polsce (i chyba Europie
    > też) stosuje się instalacje z uziemieniem (pisząc w uproszczeniu), a
    > nie instalacje typu IT - gdzie brak uziemienia, i można goły drut pod
    > napięciem (ale tylko jeden na raz) choćby brać w zęby?

    To teraz sobie wyobraź, że Ty i Twój sąsiad postanowiliście w tym samym
    czasie popisać się takim numerem przez znajomymi, aby pokazać im jakie
    to IT jest super bezpieczne i w tym samym czasie obydwaj kończycie
    życie, bo nie dogadaliście się z sąsiadem, żeby zagryzać tą samą fazę.
    Oczywiście to nie musi być sąsiad. Może to być normalne doziemienie np.
    spowodowane wilgocią w łazience lub na zewnątrz domu.
    Poza tym IT ma punkt wspólny nieuziemiony, ale nie oznacza to, że punkt
    ten nie jest połączony z ziemią. Bardzo często mają tam pewną oporność
    urządzeń zabezpieczających przed doziemieniami i/lub przepięciem. Układy
    IT mają sens tylko i wyłącznie lokalnie, ale nie jako sieć zasilająca
    całe osiedla domów mieszkalnych.