  • 31. Data: 2018-08-06 18:21:59
    Temat: Re: Dlaczego LPG jest tak mało popularne.
    Od: Skolmi <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 sierpnia 2018 19:46:03 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > I nie widziałem stacji gdzie byłby więcej niż jeden dystrybutor LPG.
    > A widziałem stacje bez.

    No to mam farta, bo na najbliższej mam 4.
    A i tak tylko w nocy nie stoi się w kolejce.

    Ludzie z DC pewnie wiedzą, o którą chodzi ;-)

  • 32. Data: 2018-08-06 23:45:10
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 02.08.2018 o 19:46, Bolko pisze:
    > I nie widziałem stacji gdzie byłby więcej niż jeden dystrybutor LPG.

    Tutaj masz 4:

    https://i.imgur.com/F86vQa9.png :)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 33. Data: 2018-08-09 08:24:57
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-06 o 15:50, J.F. pisze:

    > I narzekasz ?
    > Dzieki temu do tego jednego dystrybutora nie ma kolejki :-)

    Niestety często dystrybutor LPG stoi w rzędzie z innymi i kolejki takie
    same. Jak stoi jako ostatni w rzędzie, to czasem da się objechać
    tankującego "zwykłe" paliwo i podjechać tyłem.

    > -zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,

    To jest mit. Nie wiem dlaczego rozpowszechniany.
    Nie ma takich zakazów. Jeżeli już, to może być tylko widzimisię
    właściciela prywatnego parkingu, który w praktyce tego zakazu nie może
    wyegzekwować jeżeli to parking z dostępem publicznym. Prywatny
    właściciel może sobie najwyżej "nie życzyć" w swoim parkingu samochodu z
    LPG i nic ponad to.

    Osobiście nigdy nie trafiłem na taki parking gdzie byłby zakaz, a trochę
    latem jeżdżę po europie, głównie Niemcy, Francja, Hiszpania.
    W centrach miast są parkingi podziemne i zakazów nie ma. Np. trzy dni
    temu parkowałem w samym centrum Norymbergi, parking podziemny.

    Ktoś byłby taki uprzejmy i podał przykład faktycznie istniejącego
    takiego parkingu z zakazem? Bo ja na własne oczy jeszcze takiego nie
    widziałem.

    > -za granica roznie z tym LPG bywa,

    Pewnie tak, ale mogę napisać (może komuś się przyda), że w krajach,
    które wymieniłem wyżej nie ma żadnych problemów. Owszem są dłuższe
    odcinki bez stacji LPG, np. na trasie za Dreznem do Monachium (albo za
    Lipskiem do Monachium, zależy jak mi się pojedzie), ale "dłuższe"
    oznacza po prostu kilkadziesiąt kilometrów więcej niż normalnie, np. na
    co drugiej stacji. To żaden problem. We Francji jeszcze takie przeskoki
    spotkałem.
    Ale to dotyczy tylko stacji przy autostradach. W razie czego można
    zjechać z autostrady do byle miasteczka obok i tam LPG jest.
    (Przy okazji trzeba pamiętać, że nie wszystkie stacje w tych
    miasteczkach są całodobowe i w nocy można się zdziwić).

    Drobną niedogodnością jest konieczność posiadania przejściówki do
    tankowania w Niemczech. We Francji mają takie same końcówki jak u nas,
    za to w Hiszpanii różnie można trafić, nawet na taki inny typ zwany
    EUROCONNECT (trafiłem tylko raz na taką stację). Tak czy inaczej, na
    wszelki wypadek wożę wszystkie przejściówki ;)

    > -pare wad to lpg ma, np mniejszy bagaznik.

    To prawda. Akurat u mnie zbiornik LPG jest w miejscu (we wgłębieniu)
    przeznaczonym na koło zapasowe, więc koło w pokrowcu trochę miejsca
    zajmuje. Dla mnie to żaden problem bo mam spory bagażnik i tego nie
    odczuwam.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2018-08-09 09:06:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Aug 2018 08:24:57 +0200, Kviat napisał(a):

    > To jest mit. Nie wiem dlaczego rozpowszechniany.
    > Nie ma takich zakazów. Jeżeli już, to może być tylko widzimisię

    Wiele poznikalo, ale ciagle widuje.

> [...]
    > wyegzekwować jeżeli to parking z dostępem publicznym. Prywatny
    > właściciel może sobie najwyżej "nie życzyć" w swoim parkingu samochodu z

    A jak to "prywatny" parking wspolnoty mieszkaniowej pod blokiem?

> [...]
    > W centrach miast są parkingi podziemne i zakazów nie ma. Np. trzy dni
    > temu parkowałem w samym centrum Norymbergi, parking podziemny.

    U nas przez dlug czas tez nie bylo zakazow. Bo i LPG nie bylo.
    Biorac pod uwage popularnosc LPG w Niemczech ... moze nie zauwazyli
    "problemu".

    Do Anglii tez nie dojedziesz
    https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/

    [zeby bylo smieszniej - to mozesz przewozic do 50kg LPG w przenosnych
    butlach lub stalych zbiornikach, byle ich nie uzywac do napedzania
    silnika - musi maja jakas umowe z urzedem skarbowym Jej Wysokosci :-)]

> [...]
    > (Przy okazji trzeba pamiętać, że nie wszystkie stacje w tych
    > miasteczkach są całodobowe i w nocy można się zdziwić).

    Otoz to ...

> [...]
    > przeznaczonym na koło zapasowe, więc koło w pokrowcu trochę miejsca
    > zajmuje. Dla mnie to żaden problem bo mam spory bagażnik i tego nie

    A kola coraz wieksze i sporo miejsca w bagazniku zajmuja :-)

    A tak naprawde ... przeciez to tylko kwestia podatkow.
    Ulga podatkowa w zamian za "zepsucie" samochodu ...

    J.

  • 35. Data: 2018-08-09 10:01:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 09 Aug 2018 08:24:57 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    > Ale to dotyczy tylko stacji przy autostradach. W razie czego można
    > zjechać z autostrady do byle miasteczka obok i tam LPG jest.

    Z tym się nie zgodzę. We Francji LPG jest niezwykle mało popularne. Moja
    Niva ma LPG, więc wiem :) Najbliższa stacja LPG ode mnie to 60km, i to
    stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna. Taka
    "normalna" stacja to 100km. Bywają oczywiście regiony gdzie zagęszczenie
    jest większe, ale to żadna zasada. Generalnie nie ma parcia na gaz, jak
    to ma miejsce w PL. Historycznie Francuzi masowo brali ropę, bo rząd
    głosił że to jest dobre. Teraz rząd zmienił zdanie więc może sytuacja LPG
    też się zmieni, ale póki co jest jak jest.

> [...]
    > przeznaczonym na koło zapasowe, więc koło w pokrowcu trochę miejsca
    > zajmuje. Dla mnie to żaden problem bo mam spory bagażnik i tego nie

    U mnie zbiornik jest pod tylnim zderzakiem, więc miejsca w ogóle nie
    zajmuje. Wszystko zależy od konstrukcji auta.

    Mateusz

  • 36. Data: 2018-08-09 11:29:29
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-09 o 09:06, J.F. pisze:

    > Wiele poznikalo, ale ciagle widuje.

    Piszesz, że wiele poznikało, a ja w ogóle nie przypominam sobie żebym
    kiedykolwiek taki parking z zakazem widział.

    > A jak to "prywatny" parking wspolnoty mieszkaniowej pod blokiem?

    A to nie wiem. Ja piszę tylko o takich z publicznym dostępem, miejskie,
    przy galeriach handlowych itp.

    > U nas przez dlug czas tez nie bylo zakazow. Bo i LPG nie bylo.

    Hmmm... zabrzmiało tak, jakby teraz te zakazy były :)
    To ja właśnie się pytam, gdzie jest taki parking? Chętnie bym takie cudo
    zobaczył na własne oczy :)

    > Biorac pod uwage popularnosc LPG w Niemczech ... moze nie zauwazyli
    > "problemu".

    Ale LPG jest w Niemczech dość popularny. Zdarzają się stacje bez LPG,
    ale na większości jednak jest. Chyba nie bez powodu.

    > Do Anglii tez nie dojedziesz
    > https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/

    Wprawdzie nie wybieram się tam w najbliższej przyszłości, ale dzięki za
    informację, warto wiedzieć i zapamiętać.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2018-08-09 11:44:08
    Od: Kviat

    > Z tym się nie zgodzę. We Francji LPG jest niezwykle mało popularne. Moja
    > Niva ma LPG, więc wiem :) Najbliższa stacja LPG ode mnie to 60km,

    Tak, o tych miasteczkach to pisałem w kontekście Niemiec, o Francji
    wspomniałem przy okazji.
    We Francji w ogóle kłopot z takim zjeżdżaniem do miasteczek, bo to za
    każdym razem bramki i płacenie.
    Ale na autostradzie LPG jest dostępne bez kłopotów.

    > i to
    > stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna.

    To fakt. Nie wiem jak w tym roku, ale w zeszłym to było ok. 0.20 Euro/l
    Do zbiornika u mnie wchodzi ok.36 l, więc różnica ok. 7Euro na jednym
    tankowaniu nie powoduje siwizny. Jak się tylko przelatuje przez Francję
    to na 2 może 3 tankowania wychodzi ok. 70-100 zł różnicy. Nie ma się o
    co bić :)
    We Francji bardziej bolą koszty płatnych autostrad.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 38. Data: 2018-08-09 12:05:03
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-09 o 11:44, Kviat pisze:

    > To fakt. Nie wiem jak w tym roku, ale w zeszłym to było ok. 0.20 Euro/l

    Kurcze. Zabrzmiało jakby to była cena za litr :):)
    Oczywiście chodziło mi o różnicę 0.2 E między ceną na stacji
    autostradowej, a tymi poza autostradą.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 39. Data: 2018-08-09 12:38:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 11:29, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Wprawdzie nie wybieram się tam w najbliższej przyszłości, ale dzięki za
    > informację, warto wiedzieć i zapamiętać.

    Podobno podobne zakazy obowiązuję w kilku alpejskich tunelach.
    "Eurotunel też ich nie przyjmuje, podobnie większość najdłuższych tuneli
    alpejskich, zwłaszcza że w Austrii i Szwajcarii auta na gaz stanowią
    rzadkość ­ mówi Cezary Kasprowicz, prezes zarządu PZM Travel. Za
    złamanie zakazu grożą wysokie kary pieniężne. ­ Po kilku dużych pożarach
    w alpejskich tunelach znacznie zaostrzono przepisy dotyczące wentylacji
    i zabezpieczenia przeciwpożarowego ­ tłumaczy dr Wojciech Grodecki,
    który brał udział w budowie tunelu pod Mont Blanc. "
    T.

  • 40. Data: 2018-08-09 14:46:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Piszesz, że wiele poznikało, a ja w ogóle nie przypominam sobie żebym
    >kiedykolwiek taki parking z zakazem widział.

    Widac za mlody jestes :-)
    Kiedys byly masowe wrecz ... ciekawe co sie stalo, ze poznikaly.

    https://www.youtube.com/watch?v=V0U5O_Ld6UA
    https://www.youtube.com/watch?v=WmVMTsPh_6k
    5s

    P.S. A ten znak to prawny ? Tzn wymieniony w rozporzadzeniu ?

    http://moto.pl/MotoPL/1,111276,6524212,Czy_autom_z_L
    PG_wolno_parkowac_pod_ziemia_.html
    "Dokumentem regulującym kwestię parkowania pod ziemią jest jedynie
    rozporządzenie Ministra Infrastruktury dotyczące wentylacji parkingów.
    W tych, w których parkują samochody zasilane LPG i podziemnych musi
    być wentylacja "mechaniczna, sterowana czujkami niedopuszczalnego
    poziomu stężenia gazu propan-butan" (rozporządzenie MI z 12 kwietnia
    2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    budynki i ich usytuowanie i jego nowelizacja z 12 marca 2009 r.)"

    teraz sprawdzic jak bylo w 2002, jak w 2009, jak przed 2002, i jak
    obecnie ... no i przekonac wspolnote, ze musi zainwestowac, bo
    Kowalski ma auto na gaz :-)

    >A to nie wiem. Ja piszę tylko o takich z publicznym dostępem,
    >miejskie, przy galeriach handlowych itp.

    A pod domem trzeba jakos parkowac :-)

    >Hmmm... zabrzmiało tak, jakby teraz te zakazy były :)

    Potem sie pojawily. Bo wczesniej ... po co mieliby zakazywac :-)

    >Ale LPG jest w Niemczech dość popularny. Zdarzają się stacje bez LPG,
    >ale na większości jednak jest. Chyba nie bez powodu.

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/15437
    0/umfrage/anzahl-der-autogas-fahrzeuge-in-deutschlan
    d/

    w 2006 niemal nie istnial, w 2008 moglo sie wydawac ze nie ma
    problemu,
    dopiero pozniej ... ale oni maja 45 mln samochodow ... 1% ...

    Ale mozna promem.

    J.