-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Dla kochających nie wymienianie oleju
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q22tj6$407$1@node1.news.atman.pl>
<c...@g...com>
<5c474430$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 23 Jan 2019 10:07:16 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5c474430$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 30
Message-ID: <5c482ed0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.103.63
X-Trace: 1548234448 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 79.191.103.63:59979
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648602
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-01-22 o 17:26, pueblo pisze:
> Witaj Kris, 22 sty 2019 w
> news:c281ab98-2316-41da-9ecb-a1512f4666cc@googlegrou
ps.com
> napisałeś/aś:
>
>>> Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
>>> który twierdzi, że olej warto często zmieniać:
>>>
>>> https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
>> Tu masz kolejnego pzygłupa
>> https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYM
IANA+OLEJU&rlz=1C
>> 1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU
&aqs=chrome..69i5
>> 7.6847j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
>>
> Kwestia wymiany oleju najbardziej kojarzy mi się z inną zagadką ludzkości
> pt. szczepić, czy nie szczepić?
>
A
Silnik w samochodzie jest maszyną jak wiele innych. W przemyśle nikt nie
zastanawia się, czy w maszynach wymieniać olej - to podstawa
bezawaryjnej pracy. W dużych urządzeniach olej można badać, aby ocenić,
czy jeszcze można go filtrować/czyścić (są różne metody), czy już
wymieniać. W samochodach to się nie opłaci - tańsza jest regularna
wymiana. Każdy mechanizm, w którym występuje tarcie, należy odpowiednio
smarować, bo się zatrze.
Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego panewki na korbowodzie to de facto
łożyska ślizgowe. Dlaczego nie robi się panewek z łożyskami
wałeczkowymi? Mechanizm byłby trwalszy. Ale może przy całej żywotności
silnika nie ma takiej potrzeby...
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.19 17:02 s...@g...com
- 23.01.19 21:11 J.F.
- 23.01.19 21:39 J.F.
- 23.01.19 22:27 Marek S
- 23.01.19 22:37 Shrek
- 24.01.19 01:58 Zenek Kapelinder
- 24.01.19 07:17 Shrek
- 24.01.19 08:38 cef
- 24.01.19 09:09 Mateusz Viste
- 24.01.19 09:15 Miroo
- 24.01.19 10:18 pueblo
- 24.01.19 11:20 Zenek Kapelinder
- 24.01.19 12:24 cef
- 24.01.19 14:17 Mateusz Viste
- 24.01.19 17:35 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=