  • 61. Data: 2020-02-25 22:18:07
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 21:06, Cavallino pisze:

    > A jak wycenisz wątpliwą przyjemność jazdy 10 letnim autem?
    > Auta zmieniam co 2,3 lata zazwyczaj - teraz to już głównie bezpośrednie
    > wtryski, więc instalacja kosztuje z 10 tys.
    >
    > Jak to było z tym "zawsze"?
    Zależy ile jeździsz, jak dużo to Ci się spłaci nawet po 2 latach.

    --
    Janusz

  • 62. Data: 2020-02-25 22:25:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-25 o 19:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    z-LPG-na-parking-podziemny-n100588.html

    > Nie ma takiego znaku, wiec widujesz .. jakis malunek bez znaczenia
    > prawnego :-)

    Dokładnie :) w ten sposób administratorzy tak de fakto sam i się
    podkładają pod nogi, parkingi muszą spełniać przepisy a w nich jasno
    stoi że muszą mieć odpowiednią wentylację. Stawianie pseudozakazów
    powinno skutkować wizytą strażaków i srogą karą.
    I nie lpg jest tu problemem bo wystarczy dziurawy bak i kapiąca benzyna.

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2020-02-25 22:36:29
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-02-25 o 01:40, RadoslawF pisze:

    > Jest coś takiego jak zakaz.
    > https://moto.trojmiasto.pl/Czy-mozna-wjezdzac-autem-
    z-LPG-na-parking-podziemny-n100588.html

    NIE MA!

    > A tu masz podstawę prawną takich zakazów.
    > https://kdk.autokult.pl/29409,czego-nie-moze-samocho
    d-z-lpg

    Rozporządzenie mówi tylko jakie warunki ma spełniać podziemny parking,
    na którym parkują pojazdy z LPG. Dlatego leniwi deweloperzy i
    administratorzy próbują zakazać wjazdu takim pojazdom zamiast zrobić
    bezpieczne garaże. Mają ku temu takie same podstawy jak: "BMW nie
    wpuszczamy" albo "Wjeżdżać mogą tylko czerwone samochody".

    Na zdrowy rozsądek - ile musiałoby być tych samochodów na gaz i w jakim
    stanie musiałaby być ich instalacje żeby zebrała się tam niebezpieczne
    ilość gazu?

  • 64. Data: 2020-02-25 22:43:03
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-25 22:36, PlaMa wrote:

    > Na zdrowy rozsądek - ile musiałoby być tych samochodów na gaz i w jakim
    > stanie musiałaby być ich instalacje żeby zebrała się tam niebezpieczne
    > ilość gazu?

    Wydaje mi się, że nie masz pojęcia.

  • 65. Data: 2020-02-25 23:09:54
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-02-25 o 22:43, kk pisze:

    > Wydaje mi się, że nie masz pojęcia.

    Cieszy mnie, że zauważyłeś, że to było pytanie.

  • 66. Data: 2020-02-26 00:42:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-25 23:09, PlaMa wrote:

    > Cieszy mnie, że zauważyłeś, że to było pytanie.

    I co ważne, ma być "na zdrowy rozsądek" cokolwiek to znaczy :-)

  • 67. Data: 2020-02-26 06:05:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-02-25 o 22:25, Janusz pisze:

> [...]
    > powinno skutkować wizytą strażaków i srogą karą.
    > I nie lpg jest tu problemem bo wystarczy dziurawy bak i kapiąca benzyna.

    Kolejny inteligentny inaczej.
    Opary benzyny lecą w górę a LPG w dół.
    Jak brak wentylacji na poziomie podłogi lub są jeszcze
    niewentylowane kanały to się nie wpuszcza aut z LPG.
    A że prawo budowlane nie wymusza wentylacji na poziomie
    podłogi to zgłoś idiocie który przy pomocy twojego głosu
    wszedł do sejmu i teraz tam pierdzi w stołek lub zajmuje się
    politycznymi przepychankami. Najwyższy czas aby coś z tym zrobił.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2020-02-26 07:22:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-02-2020 o 22:18, Janusz pisze:

    > Zależy ile jeździsz, jak dużo to Ci się spłaci nawet po 2 latach.

    Spłaci się 10 tys w dwa lata?
    No może w w ekstremalnym przypadku tak, ale już nic zarobić dla Ciebie
    nie zdąży.
    Czyli się nie opłaci.

  • 69. Data: 2020-02-26 07:49:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-26 06:05, RadoslawF wrote:

> [...]
    > wszedł do sejmu i teraz tam pierdzi w stołek lub zajmuje się
    > politycznymi przepychankami. Najwyższy czas aby coś z tym zrobił.

    https://itstillruns.com/gasoline-vapors-lighter-air-
    12152902.html
    https://tinyurl.com/rswfm4e (MSDS benzyny z Orlenu)

    I co teraz z pierwszym zdaniem?

    BTW, pary propanu i butanu też są cięższe - z popularnych gazów
    opałowych tylko metan jako lżejszy od powietrza przychodzi mi do głowy.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 70. Data: 2020-02-26 23:14:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2020 o 22:25, Janusz pisze:

    > Dokładnie :) w ten sposób administratorzy tak de fakto sam i się
    > podkładają pod nogi, parkingi muszą spełniać przepisy a w nich jasno
    > stoi że muszą mieć odpowiednią wentylację.

    Podasz podstawę prawną tego twierdzenia. Znaczy odpowiednią to na 100%.
    Odpowiedniość określa rozprządzenioe o długiej nazwie. Który konkretnie
    paragraf nakazuje przystosowanie każdego parkingu do LPG i od kiedy?

    > I nie lpg jest tu problemem bo wystarczy dziurawy bak i kapiąca benzyna.

    Opary benzyny są lżejsze od powietrza. LPG cięższe.

    --
    Shrek