-
Data: 2014-10-26 09:02:03
Temat: Re: Discovery a Pajero
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Założenie: mówimy _wyłącznie_ o "klasycznych" automatach z
> hydrokinetycznym przetwornikiem.
Volvo XC70, chyba takie właśnie mam.
> Z tego, co wiem, to brak obrotów od strony silnika oznacza spadek
> ciśnienia oleju w obiegu automatu. Może to spowodować wypaczenie
> tarczek, a w konsekwencji ich uszkodzenie. Może też spowodować
> uszkodzenie mechatroniki.
No proszę. U mnie trwało to kilka sekund, zanim się połapałem co zrobiłem.
> Stąd też we wszystkich znanych mi instrukcjach samochodowych (Toyota,
> Nissan, Subaru, Land-Rover, Mitsubishi i chyba jeszcze inne) radykalnie
> zabrania się holowania auta w ogóle, albo holowania powyżej pewnej
> prędkości (od powyżej 10mph do powyżej 40km/h w zależności od auta),
> oraz holowania przez dłuższy czas (minuty, nie godziny).
W moim też nie wolno - w ogóle.
> Nie mam teraz możliwości dopytać się o szczegóły. Z człowiekiem dobrze
> znającym i naprawiającym automaty będę się widział dopiero na wiosnę.
Zapomnimy temat, ale w sumie, chyba nie szkodzi :)
> Ja próbnie włączałem R podczas wolego toczenia się auta do przodu na
> trawie. Próbowałem w: Subaru Legacy I, Subaru Forester II, Toyota LC
> KDJ, Pajero II - te auta pamiętam. W każdym z nich był efekt
> natychmiastowego zahamowania pojazdu. Przy większej prędkości nie
> odważyłbym się.
Ja też nie, ale spanikowałem. Lekka górka, lód, opony słabe i przy
zjeździe (i hamowaniu silnikiem) zacząłem bok łapać. Nie było wyboru,
trzeba było rozpiąć napęd, a że guzior R był wciśnięty (mocno gałkę
chwyciłem) to i R udało mi się z rozpędu wsadzić :)
Nic, ale to absolutnie nic się nie stało. Moim zdaniem skrzynia wybrała
N, bo wróciłem z kontrolą.
> A może Ty masz nie klasyczny "automat", tylko skrzynię zautomatyzowaną,
> albo bezstopniową, albo jakąś dwusprzęgłówkę?
Chyba nie. Zachowuje się klasycznie, a jedyne ficzery jakie ma, to
pominięcie sprzęgła na 5-ce (ekonomia jak sądzę i to dobra, przy 100 na
autobanie pali idealnie 5on) oraz jakieś tryby hamowania silnikiem na
niskich biegach, ale szczerze powiem po kilku latach nadal nie ogarniam
kiedy i dlaczego włącza hamowanie silnikiem ;)
> Zdarza mi się jeździć czasami w ciągu jednego dnia dwoma lub trzema
> różnymi autami, ale tego typu testów na obcych autach nie przeprowadzam.
Świadomie też bym nie robił.
Pytanie, dlaczego wsadzenie N na światłach jest szkodliwe?
Miłego.
Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy