-
Data: 2014-10-26 09:02:03
Temat: Re: Discovery a Pajero
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Założenie: mówimy _wyłącznie_ o "klasycznych" automatach z
> hydrokinetycznym przetwornikiem.
Volvo XC70, chyba takie właśnie mam.
> Z tego, co wiem, to brak obrotów od strony silnika oznacza spadek
> ciśnienia oleju w obiegu automatu. Może to spowodować wypaczenie
> tarczek, a w konsekwencji ich uszkodzenie. Może też spowodować
> uszkodzenie mechatroniki.
No proszę. U mnie trwało to kilka sekund, zanim się połapałem co zrobiłem.
> Stąd też we wszystkich znanych mi instrukcjach samochodowych (Toyota,
> Nissan, Subaru, Land-Rover, Mitsubishi i chyba jeszcze inne) radykalnie
> zabrania się holowania auta w ogóle, albo holowania powyżej pewnej
> prędkości (od powyżej 10mph do powyżej 40km/h w zależności od auta),
> oraz holowania przez dłuższy czas (minuty, nie godziny).
W moim też nie wolno - w ogóle.
> Nie mam teraz możliwości dopytać się o szczegóły. Z człowiekiem dobrze
> znającym i naprawiającym automaty będę się widział dopiero na wiosnę.
Zapomnimy temat, ale w sumie, chyba nie szkodzi :)
> Ja próbnie włączałem R podczas wolego toczenia się auta do przodu na
> trawie. Próbowałem w: Subaru Legacy I, Subaru Forester II, Toyota LC
> KDJ, Pajero II - te auta pamiętam. W każdym z nich był efekt
> natychmiastowego zahamowania pojazdu. Przy większej prędkości nie
> odważyłbym się.
Ja też nie, ale spanikowałem. Lekka górka, lód, opony słabe i przy
zjeździe (i hamowaniu silnikiem) zacząłem bok łapać. Nie było wyboru,
trzeba było rozpiąć napęd, a że guzior R był wciśnięty (mocno gałkę
chwyciłem) to i R udało mi się z rozpędu wsadzić :)
Nic, ale to absolutnie nic się nie stało. Moim zdaniem skrzynia wybrała
N, bo wróciłem z kontrolą.
> A może Ty masz nie klasyczny "automat", tylko skrzynię zautomatyzowaną,
> albo bezstopniową, albo jakąś dwusprzęgłówkę?
Chyba nie. Zachowuje się klasycznie, a jedyne ficzery jakie ma, to
pominięcie sprzęgła na 5-ce (ekonomia jak sądzę i to dobra, przy 100 na
autobanie pali idealnie 5on) oraz jakieś tryby hamowania silnikiem na
niskich biegach, ale szczerze powiem po kilku latach nadal nie ogarniam
kiedy i dlaczego włącza hamowanie silnikiem ;)
> Zdarza mi się jeździć czasami w ciągu jednego dnia dwoma lub trzema
> różnymi autami, ale tego typu testów na obcych autach nie przeprowadzam.
Świadomie też bym nie robił.
Pytanie, dlaczego wsadzenie N na światłach jest szkodliwe?
Miłego.
Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2025-01-02 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was