  • 31. Data: 2017-07-07 23:50:51
    Temat: Re: OT: Discovery SC - wymiękłem...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...

    ==============

    > Nie ma co szperać ani nawet myśleć :)) Disco Very zlazło na ... No nie..,
    > bo Psiaki bym obraził. Zero absolutne (0K), to jakieś -273 z "groszami"
    > Celsjus.

    To umówmy się, że na łeb, na dupę upadli, rzyć potłukli jak łysy grzywą o
    kant kuli. Bo ja bym chętnie te -400 Andrzeja (oryg. Andersa) Celsjusza
    zobaczył w praktyce... Znając życie, trawi ich symbol niedobrej cioci. Jak
    Jasiu pierdnie przy stole, to ciocia długo i głośno krzyczy na Jasia. Jak
    ciocia się spierdzi, to równie długo opowiada o swoich wizytach u lekarza i
    przebytych badaniach, z proktologicznymi włącznie. Taka odmiana moralności
    Kalego.
    Założę się, że jakby im to jawnie wypomnieć, to odezwali by się w stylu
    "czego się czepiasz, przecież się nic nie stało".

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 32. Data: 2017-07-08 01:58:46
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 11:28:09 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    spada do -400 st. Celsjusza :))

    > Ciekawe co się dzieje z nadprzewodnikami w takiej temperaturze :)
    >
    > A swoją drogą przyszło mi do głowy czy jakaś sonda kosmiczna mogłaby się
    > osłonić od słońca parasolem i mieć jakiś pożytek z wykorzystania
    > nadprzewodników.
    > P.G.

    Dzieciom należy ZABRONIĆ oglądania Disco-Very. Sonda-2 , też lipa. Młodym polecam
    ORYGINALNĄ Sondę (Kurek/Kamiński) i Adama Słodowego. Wszystko w/w jest do znalezienia
    w sieci na YT. Bardzo fajny aktualny program popularno-naukowy "Jak to Działa".
    Szacun dla autora !!

  • 33. Data: 2017-07-08 10:32:24
    Temat: Re: Discovery SC - wymiękłem...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 21:45, Adam pisze:

    > Poza tym, aby fortepian dobrze brzmiał w różnych akordach, to musi być
    > *odstrojony* - czysto strojony nie będzie dobrze grał.

    Tak się złożyło, że jakieś 15 lat temu tłumaczyłem instrukcję do
    programu do strojenia fortepianów. Stroiciel (jeździ na wszystkie
    koncerty z Możdżerem) kupił ten program za coś koło $2000 (według niego
    jako pierwszy w Polsce), a nie znał angielskiego. Program zabezpieczony
    kluczem USB.

    Strojenie to dwa etapy.
    Pierwszy w absolutnej ciszy:
    - trzeba określić (od 0 do 9) jak bardzo chce się mieć rozstrojony.
    - 2..4 - pianina
    - 4..6 - małe fortepiany
    - 6..7 - duże fortepiany
    - 8..9 - w zasadzie poza zakresem
    to ustawienie to i tak tylko pierwsza sugestia dla programu
    - program każe po ileś tam razy uderzać kolejne A
    - na podstawie brzemienia tych A (bo harmoniczne tak na prawdę nie są
    dokładnie wielokrotnościami) program ustala (jakieś dwa patenty USA) i
    dwa etapy ustalania (najpierw na podstawie sąsiednich par A - jak
    najszerzej, a potem na podstawie co drugich par A ewentualna korekta w
    dół) na ile ma być rozstrojony ten fortepian. Przypuszczam, że jak
    użytkownik ustawi np 6, a programowi wyjdzie, że może być 5,3 do 5,7 to
    będzie 5,7, a jak mu wyjdzie, że 5,9 do 6,7 to może wybierze środek
    między środkiem tego co mu wyszło a sugestią stroiciela - to nie było
    opisane.

    Dane konkretnego fortepianu (nie typu, a sztuki) zapisuje się do bazy.

    Drugi etap (przed koncertem, gdy naokoło krząta się masa ludzi) już nie
    wymaga ciszy, bo program musi usłyszeć tylko podstawową częstotliwość
    każdej struny.

    Ten stroiciel mi mówił, że dla wielu stroicieli (dla niego też)
    najgorsza jest góra. Pianiści często mają zastrzeżenia.
    Jak użył tego programu (te 15 lat temu) to jakiś zagraniczny pianista,
    który zawsze się czepiał, usiadł i ze zdziwieniem stwierdził, że
    wszystko jest OK (nie wiedział, że było strojone komputerem).
    P.G.

  • 34. Data: 2017-07-08 10:43:02
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Jul 2017 11:28:14 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ciekawe co się dzieje z nadprzewodnikami w takiej temperaturze :)

    Temperatury poniżej 0 kelwinów są łatwo osiągalne.

  • 35. Data: 2017-07-08 10:48:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Jul 2017 21:56:44 +0200, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > No to ja się idę opalać w temperaturze 6 tysięcy, bo tyle wynosi
    > powierzchnia słońca.

    True. Fotony robiące opaleniznę tyle, mniej więcej, mają.

    Częsty błąd: myślenie że światło jest w równowadze termodynamicznej z
    powietrzem. Nie jest.

  • 36. Data: 2017-07-08 11:25:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 22:39, Andrzej P. Wozniak pisze:

    > Google wiedzą. Na początek masz choćby Wikipedię:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/A1_(muzyka)
    > https://en.wikipedia.org/wiki/A440_(pitch_standard)
    > Jak widać, przynajmniej w części do standardyzacji przyczynił się rozwój
    > nauki i techniki.

    Dziękuję za podpowiedzi, przez nie trafiłem na dziwne strony i zdumiony
    dowiedziałem się, że to zmiana spowodowana przez szatana. :D
    A dalej z tych stron: jesteśmy okłamywani, że ziemia jest kulą.
    I są ludzie, którzy chyba naprawdę w takie rzeczy wierzą!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 37. Data: 2017-07-08 12:28:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-07 o 15:42, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > No widzisz, bo chcieli naukowo. Gdyby zrobili to w swoim stylu, to by
    > powiedzieli, że kamerton drga ileś tam razy szybciej, niż skrzydła
    > kolibra. I potem weź człowieku szukaj, jak szybko drgają skrzydła
    > kolibra, tak jak trzeba znać mase słonia, żeby zrozumieć jednostki wagi
    > by Discovery, pojemność basenu olimpijskiego, bo to u nich standardowa
    > jednostka objętości, czy powierzchnia boiska piłkarskiego.

    Pamiętam stare książki o motoryzacji w szerokim aspekcie: i o sporcie, i
    o pojazdach/samolotach, i o fabrykach, i o ludziach.

    Niestety, czasami mnie jasna qrw.... szarpała, jak czytałem przykładowo,
    że gdzieś do obsługi linii produkcyjnej opony potrzeba dwóch pułków
    ludzi, a do czegoś innego tylko jeden pluton :(
    A ja nie odróżniałem wycioru od karabinu.

    Dla mnie te książki, pomimo wielkiej wiedzy w nich zawartej, były
    bezwartościowe.

    Zresztą do tej pory nie wiem i nie potrzebuję tej wiedzy, ile liczy
    oddział, pułk czy inny batalion.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2017-07-08 15:46:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Temperatury poniżej 0 kelwinów są łatwo osiągalne.

    Jakiś odnośnik do przykładu? Ale nie rangi wiki (choć nie wykluczam, jeśli
    wskaże odpowiednią pozycję), ani szkolnej gazetki ściennej...

  • 39. Data: 2017-07-08 15:47:25
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > True. Fotony robiące opaleniznę tyle, mniej więcej, mają.

    I owe fotony nie zagrzewają się w koronie słonecznej?

  • 40. Data: 2017-07-08 16:09:23
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A dalej z tych stron: jesteśmy okłamywani, że ziemia jest kulą.

    Bo Ziemia jest płaska i jest oparta na 4 żółwiach, które stoją na 4
    słoniach.... q... znów coś pochrzaniłem, ale mniej-więcej tak...
    Oczywiście, tak kiedyś uważano, dziś wiemy inaczej.

    > I są ludzie, którzy chyba naprawdę w takie rzeczy wierzą!

    Ano, chociaż, wiara, że ziemia jest kulą, nie jest znowu tak strasznym
    błędem, w końcu aby uprościć pewne rozważania, przyjmuje się kulistość
    Ziemi, z promieniem 6371 km około. My zaś wiemy, że choćby z powodu
    podstawowych praw fizyki, mechaniki, Ziemia, w przekroju biegunowym, jest +-
    elipsą.
    Tak samo, przyjmuje się jednakową wartość g=9.81 m/s^2, dla uproszczenia
    zapodawaną niekiedy jako 10 m/s^2.
    Także obliczając prędkości pociagów, samochodów, samolotów, zaniedbujemy
    wpływ prędkości na masę, bo jest tak mały, że pomijalny. Dzięki temu nie
    musimy podstawiać do wzoru pierdyliona parametrów i liczymy szybciej. I
    takie mi się nasunęły pytania z tym związane... Czy światło ma jakąś masę?
    Oraz, czy światło osiąga prędkość światła? Uzasadniam: Skoro światło niesie
    energię, to zgodnie ze wzorem Einsteina, powinno nieść również masę. A jak
    poświecę latarką, czy nawet bardzo silnym reflektorem lotniczym, nie
    zauważam dodatkowego ciążenia (1). Do tego, jeśli niesie masę, to światło,
    osiągając prędkość światła, powinno dostać nieskończonej masy, a jakoś nie
    czuję, żeby mnie coś miażdżyło, jak sobie na słonko wyjdę... A skoro nie
    miażdży, to nie ma masy. Skoro nie ma masy, to także energii. Ale ta fiza
    jest tajemnicza, szkoda, że w szkołach jest tak zohydzana, bo to przecież
    coś bardzo fajnego, co warto badać i odkrywać!

    (1) Na fizyce mnie też uczono, że ciepło, praca i energia, są sobie
    równoważne i tak samo się je liczy. Jak poświecę takim w ch.j
    przeciwlotniczym, to pewnie poczuję ciepło. A zatem otrzymam energię. Cóż mi
    więc pozostaje - podstawić do wzoru E=mc^2, przeliczyć i zobaczyć, ile mi z
    tego masy wyjdzie, a jeszcze do wzoru na przyrost masy względem prędkości -
    robi się ciekawie :) (A najciekawiej, jeśli opinie 2 uznanych fizyków są
    sobie nawzajem sprzeczne) :) Oczywiście ja wiem, że jeszcze wiele powinienem
    zgłębić stosownej literatury, co oczywiście, zrobię, obiecuję.