eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 173

  • 61. Data: 2020-09-14 18:15:39
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-14 o 16:19, K pisze:
    > A czy tylko spaliny z samochodow powoduja choroby? To nie dziala zero
    > jedynkowo, to jest proces ktory trwa i bedzie trwal jeszcze ze 100 lat
    > zanim takie potegi gospodarcze jak Polska pozbeda sie pradu z wegla,
    > ogrzewania gazowego, samochodow spalinowych, przestana palic smieciami
    > oraz zaczna wpierdalac "burgery" sojowe i pic mleko kokosowe. Jak Poldek
    > chce kogos pozywac o odszkodowanie to teoretycznie musialby kazdego w
    > kazdej jednej dziedzinie.

    Volfswagen i koledzy zainstalowali w sprzedawanych milionami samochodach
    specjalne oprogramowanie zmodyfikowane w taki sposób, żeby _oszukiwać_
    przy pomiarach spalin.
    Jeszcze raz wytłumaczę - kierownictwo grupy VAG podjęło świadomą
    decyzję: zrobimy takie samochody, które będą truły 60 razy bardziej niż
    napisaliśmy w papierach homologacyjnych, ale przy pomocy ukrytego
    rozwiązania w oprogramowaniu samochód będzie wykrywał, kiedy znajduje
    się na stanowisku pomiarowym i na czas pomiaru przełączy się w taki tryb
    pracy, żeby oszukać ludzi robiących pomiary i emitować spaliny
    mieszczące się w normie. Po zjechaniu ze stanowiska pomiarowego ukryta
    sekwencja w oprogramowaniu przełącza samochód z powrotem w tryb
    zatruwania wielokrotnie ponad normę.
    W ten sposób będziemy taniej niż uczciwa konkurencja produkować
    samochody i będziemy mieć większe zyski.


  • 62. Data: 2020-09-14 19:23:44
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsAC38AFC024FFDbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>>a powinno bo to jest glowny problem panie hipokryto.
    >
    >> A to zalezy gdzie. Dla mnie ... no, te letnie upaly staly sie
    >> nieznosne, ale czy to aby na pewno krow wina ?
    >
    >> Poza tym ten ich metan sie raczej szybko utylizuje, bo inaczej
    >> bylibysmy dawno podtruci ...

    >Z ciekawości - prezentujesz takie stanowisko jako swoj przemyslany
    >sprzeciw wobec stanowisku naukowców czy po prostu tak sobie pleciesz
    >trzy po trzy? ;-D

    Tak nie jestem do konca przekonany o tym wplywie na klimat.
    Bo chocby przypomne, ze 15 tys lat temu byl tu wszedzie lod i jakos
    zniknal zanim zaczelismy wegiel kopac.

    A metan w atmosferze to jakos dziwnie jestem przekonany ze sie spala z
    tlenem. Powolutku i bez plomienia.
    No moze z ozonem albo z tymi niedobrymi tlenkami azotu z diesli, jesli
    nie wprost z tlenem :-)

    O masz i zdanie naukowcow
    https://www.epa.gov/climateleadership/atmospheric-li
    fetime-and-global-warming-potential-defined

    "Methane (CH4) has a GWP more than 20 times higher than CO2 for a
    100-year time scale. CH4 emitted today lasts for only about a decade
    in the atmosphere, on average.
    However, on a pound-for-pound basis, CH4 absorbs more energy than CO2,
    making its GWP higher."

    Ciekawe jak oni to licza, chodzi o te 100-year time scale i "lasts
    only about decade".


    J.


  • 63. Data: 2020-09-14 19:42:57
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rjnu61$th7$1$h...@n...chmurka.net...
    On 14/09/2020 15:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    >>>> Problemy ze spalinami, hałasem z wydechów bez tłumików
    >>>> skończyłyby się, gdyby wylot rury wydechowej każdego pojazdu
    >>>> obowiązkowo dmuchał na kierującego i jego dzieci siedzące z tyłu.
    >
    >>> Jak ktos kupujacy samochod reklamowany jako czysty diesel (w
    >>> reklamach przykladali do wydechu kawalem bialego materialu) nie
    >>> moze sie czuc oszukany?
    >
    >> Moze i moze, ale czy ma takie ekologiczne sumienie ?

    >Oszustwo to oszustwo. Na pewno sa tacy ktorzy przy zakupie wlasnie
    >tym sie kierowali.

    To czemu kupili czystego, ale jednak diesla, zamiast jeszcze bardziej
    czystej benzyny ? :-)

    >>> Odszkodowania dla jak to piszesz pieszych od koncernu/ow
    >>> samochodowych sa abusrdalne.
    >
    >> A co - tylko wlasciciele wachaja te spaliny ?

    >A czy tylko spaliny z samochodow powoduja choroby? To nie dziala zero
    >jedynkowo, to jest proces ktory trwa i bedzie trwal jeszcze ze 100
    >lat

    Tak czy inaczej - narazeni sa wszyscy, wiec czemu wlasciciele mieliby
    dostac odszkodowanie ?

    Owszem - po amerykansku trzeba zrobic - VW musi pojazdy odkupic, a
    oszukancze pojazdy sa wycofane z ruchu i nie beda truc.
    Ale to grozi bankructwem UE, wiec u nas sie nie da :-)
    Tzn w Polsce moglibysmy sie troche postawic ... tylko pytanie - zalezy
    nam na inwestycjach VW, czy nie :-)
    Lepiej, zeby obywatele umierali od spalin, czy z glodu ? :-)

    >>> Po odszkodowanie w pierwszej kolejnosci idz do swoich sasiadow
    >>> palacych smieciami.
    >
    >> A jak akurat sasiedzi maja wszyscy pompy ciepla i diesle :-)
    >
    >To problem jest wydumany ;)

    J.



  • 64. Data: 2020-09-15 00:59:58
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>>>a powinno bo to jest glowny problem panie hipokryto.
    >>
    >>> A to zalezy gdzie. Dla mnie ... no, te letnie upaly staly sie
    >>> nieznosne, ale czy to aby na pewno krow wina ?
    >>
    >>> Poza tym ten ich metan sie raczej szybko utylizuje, bo inaczej
    >>> bylibysmy dawno podtruci ...
    >
    >>Z ciekawości - prezentujesz takie stanowisko jako swoj przemyslany
    >>sprzeciw wobec stanowisku naukowców czy po prostu tak sobie
    >>pleciesz trzy po trzy? ;-D
    >
    > Tak nie jestem do konca przekonany o tym wplywie na klimat.
    > Bo chocby przypomne, ze 15 tys lat temu byl tu wszedzie lod i
    > jakos zniknal zanim zaczelismy wegiel kopac.
    >
    Rozumiem. Ale wiesz ze naukowcy odpowiadaja na tego typu watpliwości.
    Nie znasz ich wyjasnienia czy sie z nimi nie zgadzasz?

    > A metan w atmosferze to jakos dziwnie jestem przekonany ze sie
    > spala z tlenem. Powolutku i bez plomienia.
    > No moze z ozonem albo z tymi niedobrymi tlenkami azotu z diesli,
    > jesli nie wprost z tlenem :-)
    >
    > O masz i zdanie naukowcow
    > https://www.epa.gov/climateleadership/atmospheric-li
    fetime-and-glob
    > al-warming-potential-defined
    >
    > "Methane (CH4) has a GWP more than 20 times higher than CO2 for a
    > 100-year time scale. CH4 emitted today lasts for only about a
    > decade in the atmosphere, on average.
    > However, on a pound-for-pound basis, CH4 absorbs more energy than
    > CO2, making its GWP higher."
    >
    > Ciekawe jak oni to licza, chodzi o te 100-year time scale i "lasts
    > only about decade".
    >
    Sposobów pewnie kilka jest.
    Nie podobaja ci sie czy ich nei znasz?


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    'wali' i mam ja gdzies" MikeXex


  • 65. Data: 2020-09-15 01:06:20
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-14 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >
    >>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
    >>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
    >>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc, tak?
    >>> - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys Ty był
    >>> odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
    >>
    >> Byłoby super.
    >>
    > Tak czułem.
    > Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
    > Tym niemniej cenie za szczerosc.
    >

    Co w tym nieładnego? Jest za dużo samochodów wszędzie i przez spaliny,
    hałas, poszatkowanie przestrzeni drogami życie stało się gorsze. Mniej
    samochodów, mniejszy ruch i wszystkim byłoby milej w okolicy.


  • 66. Data: 2020-09-15 06:59:57
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    >>>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
    >>>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
    >>>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc,
    >>>> tak? - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys
    >>>> Ty był odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
    >>>
    >>> Byłoby super.
    >>>
    >> Tak czułem.
    >> Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
    >> Tym niemniej cenie za szczerosc.
    >>
    > Co w tym nieładnego? Jest za dużo samochodów wszędzie i przez
    > spaliny, hałas, poszatkowanie przestrzeni drogami życie stało się
    > gorsze. Mniej samochodów, mniejszy ruch i wszystkim byłoby milej w
    > okolicy.

    Cavallino nie chce ustawiać tak dlatego zeby wszystkim było lepiej
    tylko zeby jemu było lepiej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld


  • 67. Data: 2020-09-15 07:30:45
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Sadziłem ci ze chodzi ci ogolnie o zdrowie i ekologie.
    Bo jaki ma sens takie podejscie ze z jednej strony stawiamy na ostrzu
    noza kwestie zdrowotne w miejscu "a" a z drugiej strony te same kwestie
    odpuszczamy w miejscu "b"?

    sens wg gimbazy jak najbardziej jest :-) Grecie i reszcie przyglupasow nie
    przeszkadza ze smartfonik czy elekryk potrzebuje bateryjek dla ktorych trzeba
    spustoszyc polowe Kongo czy wyslac ich w wieku 7 lat zapierdalac w kopalni :-)
    to sa (kolokwialnie ujmujac) skonczeni debile :-)

    https://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%
    99kami-dzieci/a-40181066


  • 68. Data: 2020-09-15 07:34:00
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >
    >>>>> Bo rozumiem, ze miesa juz od dawna nie jesz.
    >>>>
    >>>> Jak czuję, że śmierdzi to nie jem.
    >>>> Taka analogia.
    >>>
    >>> nie ma analogii. Przeciez musisz wiedziec, ze produkcja miesa
    >>> odpowiada za ogromna czesc gazów cieplarnianych
    >>
    >> Tyle że mi nie o gazy cieplarniane chodzi, tylko o smród w
    >> miejscach w których przebywam.
    >>
    > Sadziłem ci ze chodzi ci ogolnie o zdrowie i ekologie.

    Też, ale do tego mam podejście luźne.
    Za dużo widziałem z tego co się dzieje w Azji, żeby mieć złudzenia czy
    jedzenie krowy w Europie coś zmieni.


  • 69. Data: 2020-09-15 07:35:56
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >
    >>> Jestes konsekwentny?
    >>
    >> Nie.
    >> Pisałem o dokładaniu cegiełki, a nie budowaniu muru.
    >>
    > No to moze nie warto az tak drastycznie podchodzic do tematu
    > spaliniaków

    Nie podchodzę drastycznie, nie żądam ich eliminacji tu i teraz.

    > czujac sie w tym temacie dobrze bo akurat tu jestes duzo
    > przed peletonem skoro w innymi miejscu ten sam peleton cie wyprzedza?

    Ten sam to raczej nie.

    >> Ale to jest do sprawdzenia oczywiście, wiadomo jak jest z
    >> informacjami w internetach.
    >
    > Ja temat paneli juz pewnie odłoze na przyszły rok (chociaz moze mnie
    > jeszcze wezmie teraz) wiec jak byś sie cos dowiedział to jestem
    > zywotnie zainteresowany.

    To też temat u mnie na przyszły rok, bo na razie nie mam na czym
    drugiego zestawu zawiesić.


  • 70. Data: 2020-09-15 07:38:06
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-09-2020 o 14:29, J.F. pisze:

    >> Ale niestety nierealny, bo suweren obecnie rządzących by tego nie
    >> przeżył.
    >
    >> Więc trzeba delikatniej....
    >> Podwyżka opłat w strefach parkowania o 100% była krokiem w dobrym
    >> kierunku, może tak co rok? ;-)
    >
    > Ale tak az do momentu az bedziesz mogl zaparkowac, czy az stwierdzisz,
    > ze Cie nie stac ? :-)

    Elektryki nie płacą w strefach, a o tego typu przekonywanie do zmiany
    podejścia chodzi....

    >
    > No i na elektryczne samochody tez :-)

    Tylko wtedy cała ta zabawa mija się z celem, którym nie jest nabijanie
    kasy miastom.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: