-
61. Data: 2020-09-14 18:15:39
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-14 o 16:19, K pisze:
> A czy tylko spaliny z samochodow powoduja choroby? To nie dziala zero
> jedynkowo, to jest proces ktory trwa i bedzie trwal jeszcze ze 100 lat
> zanim takie potegi gospodarcze jak Polska pozbeda sie pradu z wegla,
> ogrzewania gazowego, samochodow spalinowych, przestana palic smieciami
> oraz zaczna wpierdalac "burgery" sojowe i pic mleko kokosowe. Jak Poldek
> chce kogos pozywac o odszkodowanie to teoretycznie musialby kazdego w
> kazdej jednej dziedzinie.
Volfswagen i koledzy zainstalowali w sprzedawanych milionami samochodach
specjalne oprogramowanie zmodyfikowane w taki sposób, żeby _oszukiwać_
przy pomiarach spalin.
Jeszcze raz wytłumaczę - kierownictwo grupy VAG podjęło świadomą
decyzję: zrobimy takie samochody, które będą truły 60 razy bardziej niż
napisaliśmy w papierach homologacyjnych, ale przy pomocy ukrytego
rozwiązania w oprogramowaniu samochód będzie wykrywał, kiedy znajduje
się na stanowisku pomiarowym i na czas pomiaru przełączy się w taki tryb
pracy, żeby oszukać ludzi robiących pomiary i emitować spaliny
mieszczące się w normie. Po zjechaniu ze stanowiska pomiarowego ukryta
sekwencja w oprogramowaniu przełącza samochód z powrotem w tryb
zatruwania wielokrotnie ponad normę.
W ten sposób będziemy taniej niż uczciwa konkurencja produkować
samochody i będziemy mieć większe zyski.
-
62. Data: 2020-09-14 19:23:44
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAC38AFC024FFDbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>a powinno bo to jest glowny problem panie hipokryto.
>
>> A to zalezy gdzie. Dla mnie ... no, te letnie upaly staly sie
>> nieznosne, ale czy to aby na pewno krow wina ?
>
>> Poza tym ten ich metan sie raczej szybko utylizuje, bo inaczej
>> bylibysmy dawno podtruci ...
>Z ciekawości - prezentujesz takie stanowisko jako swoj przemyslany
>sprzeciw wobec stanowisku naukowców czy po prostu tak sobie pleciesz
>trzy po trzy? ;-D
Tak nie jestem do konca przekonany o tym wplywie na klimat.
Bo chocby przypomne, ze 15 tys lat temu byl tu wszedzie lod i jakos
zniknal zanim zaczelismy wegiel kopac.
A metan w atmosferze to jakos dziwnie jestem przekonany ze sie spala z
tlenem. Powolutku i bez plomienia.
No moze z ozonem albo z tymi niedobrymi tlenkami azotu z diesli, jesli
nie wprost z tlenem :-)
O masz i zdanie naukowcow
https://www.epa.gov/climateleadership/atmospheric-li
fetime-and-global-warming-potential-defined
"Methane (CH4) has a GWP more than 20 times higher than CO2 for a
100-year time scale. CH4 emitted today lasts for only about a decade
in the atmosphere, on average.
However, on a pound-for-pound basis, CH4 absorbs more energy than CO2,
making its GWP higher."
Ciekawe jak oni to licza, chodzi o te 100-year time scale i "lasts
only about decade".
J.
-
63. Data: 2020-09-14 19:42:57
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rjnu61$th7$1$h...@n...chmurka.net...
On 14/09/2020 15:10, J.F. wrote:
> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
>>>> Problemy ze spalinami, hałasem z wydechów bez tłumików
>>>> skończyłyby się, gdyby wylot rury wydechowej każdego pojazdu
>>>> obowiązkowo dmuchał na kierującego i jego dzieci siedzące z tyłu.
>
>>> Jak ktos kupujacy samochod reklamowany jako czysty diesel (w
>>> reklamach przykladali do wydechu kawalem bialego materialu) nie
>>> moze sie czuc oszukany?
>
>> Moze i moze, ale czy ma takie ekologiczne sumienie ?
>Oszustwo to oszustwo. Na pewno sa tacy ktorzy przy zakupie wlasnie
>tym sie kierowali.
To czemu kupili czystego, ale jednak diesla, zamiast jeszcze bardziej
czystej benzyny ? :-)
>>> Odszkodowania dla jak to piszesz pieszych od koncernu/ow
>>> samochodowych sa abusrdalne.
>
>> A co - tylko wlasciciele wachaja te spaliny ?
>A czy tylko spaliny z samochodow powoduja choroby? To nie dziala zero
>jedynkowo, to jest proces ktory trwa i bedzie trwal jeszcze ze 100
>lat
Tak czy inaczej - narazeni sa wszyscy, wiec czemu wlasciciele mieliby
dostac odszkodowanie ?
Owszem - po amerykansku trzeba zrobic - VW musi pojazdy odkupic, a
oszukancze pojazdy sa wycofane z ruchu i nie beda truc.
Ale to grozi bankructwem UE, wiec u nas sie nie da :-)
Tzn w Polsce moglibysmy sie troche postawic ... tylko pytanie - zalezy
nam na inwestycjach VW, czy nie :-)
Lepiej, zeby obywatele umierali od spalin, czy z glodu ? :-)
>>> Po odszkodowanie w pierwszej kolejnosci idz do swoich sasiadow
>>> palacych smieciami.
>
>> A jak akurat sasiedzi maja wszyscy pompy ciepla i diesle :-)
>
>To problem jest wydumany ;)
J.
-
64. Data: 2020-09-15 00:59:58
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>>a powinno bo to jest glowny problem panie hipokryto.
>>
>>> A to zalezy gdzie. Dla mnie ... no, te letnie upaly staly sie
>>> nieznosne, ale czy to aby na pewno krow wina ?
>>
>>> Poza tym ten ich metan sie raczej szybko utylizuje, bo inaczej
>>> bylibysmy dawno podtruci ...
>
>>Z ciekawości - prezentujesz takie stanowisko jako swoj przemyslany
>>sprzeciw wobec stanowisku naukowców czy po prostu tak sobie
>>pleciesz trzy po trzy? ;-D
>
> Tak nie jestem do konca przekonany o tym wplywie na klimat.
> Bo chocby przypomne, ze 15 tys lat temu byl tu wszedzie lod i
> jakos zniknal zanim zaczelismy wegiel kopac.
>
Rozumiem. Ale wiesz ze naukowcy odpowiadaja na tego typu watpliwości.
Nie znasz ich wyjasnienia czy sie z nimi nie zgadzasz?
> A metan w atmosferze to jakos dziwnie jestem przekonany ze sie
> spala z tlenem. Powolutku i bez plomienia.
> No moze z ozonem albo z tymi niedobrymi tlenkami azotu z diesli,
> jesli nie wprost z tlenem :-)
>
> O masz i zdanie naukowcow
> https://www.epa.gov/climateleadership/atmospheric-li
fetime-and-glob
> al-warming-potential-defined
>
> "Methane (CH4) has a GWP more than 20 times higher than CO2 for a
> 100-year time scale. CH4 emitted today lasts for only about a
> decade in the atmosphere, on average.
> However, on a pound-for-pound basis, CH4 absorbs more energy than
> CO2, making its GWP higher."
>
> Ciekawe jak oni to licza, chodzi o te 100-year time scale i "lasts
> only about decade".
>
Sposobów pewnie kilka jest.
Nie podobaja ci sie czy ich nei znasz?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
'wali' i mam ja gdzies" MikeXex
-
65. Data: 2020-09-15 01:06:20
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-14 o 18:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
>>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
>>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc, tak?
>>> - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys Ty był
>>> odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
>>
>> Byłoby super.
>>
> Tak czułem.
> Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
> Tym niemniej cenie za szczerosc.
>
Co w tym nieładnego? Jest za dużo samochodów wszędzie i przez spaliny,
hałas, poszatkowanie przestrzeni drogami życie stało się gorsze. Mniej
samochodów, mniejszy ruch i wszystkim byłoby milej w okolicy.
-
66. Data: 2020-09-15 06:59:57
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
>>>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
>>>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
>>>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc,
>>>> tak? - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys
>>>> Ty był odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
>>>
>>> Byłoby super.
>>>
>> Tak czułem.
>> Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
>> Tym niemniej cenie za szczerosc.
>>
> Co w tym nieładnego? Jest za dużo samochodów wszędzie i przez
> spaliny, hałas, poszatkowanie przestrzeni drogami życie stało się
> gorsze. Mniej samochodów, mniejszy ruch i wszystkim byłoby milej w
> okolicy.
Cavallino nie chce ustawiać tak dlatego zeby wszystkim było lepiej
tylko zeby jemu było lepiej.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
Francois La Rochefoucauld
-
67. Data: 2020-09-15 07:30:45
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--Sadziłem ci ze chodzi ci ogolnie o zdrowie i ekologie.
Bo jaki ma sens takie podejscie ze z jednej strony stawiamy na ostrzu
noza kwestie zdrowotne w miejscu "a" a z drugiej strony te same kwestie
odpuszczamy w miejscu "b"?
sens wg gimbazy jak najbardziej jest :-) Grecie i reszcie przyglupasow nie
przeszkadza ze smartfonik czy elekryk potrzebuje bateryjek dla ktorych trzeba
spustoszyc polowe Kongo czy wyslac ich w wieku 7 lat zapierdalac w kopalni :-)
to sa (kolokwialnie ujmujac) skonczeni debile :-)
https://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%
99kami-dzieci/a-40181066
-
68. Data: 2020-09-15 07:34:00
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>>>> Bo rozumiem, ze miesa juz od dawna nie jesz.
>>>>
>>>> Jak czuję, że śmierdzi to nie jem.
>>>> Taka analogia.
>>>
>>> nie ma analogii. Przeciez musisz wiedziec, ze produkcja miesa
>>> odpowiada za ogromna czesc gazów cieplarnianych
>>
>> Tyle że mi nie o gazy cieplarniane chodzi, tylko o smród w
>> miejscach w których przebywam.
>>
> Sadziłem ci ze chodzi ci ogolnie o zdrowie i ekologie.
Też, ale do tego mam podejście luźne.
Za dużo widziałem z tego co się dzieje w Azji, żeby mieć złudzenia czy
jedzenie krowy w Europie coś zmieni.
-
69. Data: 2020-09-15 07:35:56
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>> Jestes konsekwentny?
>>
>> Nie.
>> Pisałem o dokładaniu cegiełki, a nie budowaniu muru.
>>
> No to moze nie warto az tak drastycznie podchodzic do tematu
> spaliniaków
Nie podchodzę drastycznie, nie żądam ich eliminacji tu i teraz.
> czujac sie w tym temacie dobrze bo akurat tu jestes duzo
> przed peletonem skoro w innymi miejscu ten sam peleton cie wyprzedza?
Ten sam to raczej nie.
>> Ale to jest do sprawdzenia oczywiście, wiadomo jak jest z
>> informacjami w internetach.
>
> Ja temat paneli juz pewnie odłoze na przyszły rok (chociaz moze mnie
> jeszcze wezmie teraz) wiec jak byś sie cos dowiedział to jestem
> zywotnie zainteresowany.
To też temat u mnie na przyszły rok, bo na razie nie mam na czym
drugiego zestawu zawiesić.
-
70. Data: 2020-09-15 07:38:06
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-09-2020 o 14:29, J.F. pisze:
>> Ale niestety nierealny, bo suweren obecnie rządzących by tego nie
>> przeżył.
>
>> Więc trzeba delikatniej....
>> Podwyżka opłat w strefach parkowania o 100% była krokiem w dobrym
>> kierunku, może tak co rok? ;-)
>
> Ale tak az do momentu az bedziesz mogl zaparkowac, czy az stwierdzisz,
> ze Cie nie stac ? :-)
Elektryki nie płacą w strefach, a o tego typu przekonywanie do zmiany
podejścia chodzi....
>
> No i na elektryczne samochody tez :-)
Tylko wtedy cała ta zabawa mija się z celem, którym nie jest nabijanie
kasy miastom.