-
11. Data: 2020-09-10 17:40:07
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com>
On 10/09/2020 15:51, J.F. wrote:
> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rjcptk$mhe$1$h...@n...chmurka.net...
> On 10/09/2020 09:46, Przsie emek Jedrzejczak wrote:
>>> --A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany
>>> przez VW?
>>> nie musi, trupy zostaly policzone
>>
>>> https://news.mit.edu/2017/volkswagen-emissions-prema
ture-deaths-europe-0303
>>>
>>
>>> ale ze Krol Europy przymknal oko na ten stos zwlok to juz lekka
>>> przesada, 1200 cial w Brukseli to moze byc niezly flash mob :-)
>
>> "The researchers estimate that 1,200 people in Europe will die early,
>> each losing as much as a decade of their life, as a result of excess
>> emissions generated between 2008 and 2015 by affected cars sold in
>> Germany. Of these premature deaths, 500 will likely occur in Germany,
>> meaning that more than 60 percent of premature mortalities stemming
>> from those German-sold cars will occur in neighboring countries, most
>> notably Poland, France, and the Czech Republic."
>
>> Najbardziej wiarygodne w tych badaniach sa stwierdzenia typu "will
>> likely". Nie zebym negowal istnienie problemu, bo ten jak najbadziej
>> istnieje i VW powinien byc przykladnie ukarany ale to badanie jest
>> bardziej jak dlugoterminowa prognoza pogody.
>
> Te liczby chyba sugeruja, ze sie raka spodziewaja, albo jakiegos zawalu
> serca.
> Czynnik, ktory jest bardzo slaby, ze tylko 1200 ludzi dotknie, ale na
> tyle mocny, ze im od razu 10 lat zabierze.
> Na ile maja wiedze jak takie drobne zanieczyszczenie sie przeklada na
> zachorowania ... mam watpliwosci.
>
> A teraz przyszedl koronawirus i dotknal tysiecy, wczesniej grypa tak
> dotykala ...
>
>> Problem polega na tym, ze sie wszyscy skupiaja na VW, a tymczasem inni
>> producenci robili to samo. Taki Mercedes w swoich dieslach mial
>> rozjazd rzedu 60% wzgledem deklaracji.
>
> A VW nie mial kilkaset % ?
> Moze po prostu inni naciagneli tylko w granicach przyzwoitosci, ze
> trudno sie przyczepic.
> W koncu samochod ma to spelnic na testowym programie jazdy - przy innym
> profilu moze byc inaczej.
>
Z tego co pamietam z dokumentu w Netfliksie to chyba bylo to kilkaset%.
> Podejrzewam, ze po aferce z VW zaraz ktos przebadal w USA Mercedesa i
> BMW ... bo innych europejskich marek tam nie ma.
> A w Europie ... ktos badal, czy lepiej smierdzącego jaja nie tykac ?
>
> J.
>
W Euorpie wszystkie te marki sa Niemieckie, a wiadomo ze EUropa to
Niemcy i Francja. Wiadomo ile w/w zatrudniaja ludzi i ile placa podatkow
wiec jakos specjalnie bym sie drakonskich kar nie spodziewal.
-
12. Data: 2020-09-10 18:52:36
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rjdh6p$5d7$1$h...@n...chmurka.net...
On 10/09/2020 15:56, J.F. wrote:
> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup On 10/09/2020 08:22,
> Poldek wrote:
>> W dniu 2020-09-10 o 08:39, p...@g...com pisze:
>>>> https://www.money.pl/gospodarka/dieselgate-byly-szef
-vw-oskarzony-o-spisek-6552286601735104a.html
>>>> Prawdopodobieństwo, że były dyrektor generalny VW zostanie
>>>> skazany, jest wysokie - informuje Reuters powołując się na jakie
>>>> przekazał sąd w Braunschweig w Niemczech.
>>>
>>>> Nadal nie ma mowy o odszkodowaniach dla faktycznie
>>>> poszkodowanych, czyli tych, którzy muszą oddychać powietrzem ze
>>>> spalinami.
>
>>> A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany
>>> przez VW?
>
>> No wiesz, skoro ustalamy takie normy, to widac wiecej jest
>> szkodliwe.
>> Wiec chyba w miare latwo wykazac, ze szkodliwosc jest ... tylko
>> trudniej obliczyc jaka.
>No wlasnie o to mi chodzi, o te "likely". Cale te badania to
>statystyka wyliczona na podstawie ilosci samochodow VW jezdzacych po
>ulicach wzgledem zageszczenia ludnosci itp. A co jesli ktos odpukac
>faktycznie zachorowal ale w okolicy w ktorej mieszka nikt nie ma VW
>tylko Mercedesy i/lub ogolnie mieszka srednio 1 osoba na km2 albo
>ktos w jego okolicy ma w gospodarstwie kilka aut w tym jednego VAGa
>ale nim jezdzi tylko w niedziele? Jak to w sadzie udowodnic, ze to VW
>go zabil, a nie Mercedes ktory tez oszukiwal albo sasiad, ktory pali
>smieciami w piecu?
Ale ja w ogole nie o tym - jest norma, pojazd jej nie spelnia, to
odszkodowanie sie nalezy.
Tylko w jakiej wysokosci, skoro na razie mowimy lekkim
zanieczyszczeniu powietrza.
>> Ale przeciez to proste - trzeba wlascicielom wyrejestrowac te
>> pojazdy, a VW zwroci im pieniadze ...
>
>> Co tam w USA - te hektary VW ciagle czekaja? Nie udalo sie ich
>> wypchnac do Meksyku czy Brazylii ?
>Nie wiem, moze czekaja na zakonczenie postepowan w sadach czy cos.
Raczej nie - VW juz zaplacil.
https://www.youtube.com/watch?v=eAE2OUP0uRM
https://www.youtube.com/watch?v=xHHKHlKqCv8
Ale to wszystko 2-3 lata temu ...
J.
-
13. Data: 2020-09-11 06:52:39
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
Oczywiście że są.
Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
-
14. Data: 2020-09-11 07:06:42
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
>
>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
>> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
>
> Oczywiście że są.
> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
i je wycofać z produkcji.
-
15. Data: 2020-09-11 07:21:42
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
> W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
>> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
>>
>>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
>>> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
>>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
>>
>> Oczywiście że są.
>> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
>> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
>
> Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
> i je wycofać z produkcji.
Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w nos....
-
16. Data: 2020-09-11 08:50:43
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-09-11 o 07:21 +0200, Cavallino napisał:
> W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
> > Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
> > i je wycofać z produkcji.
>
> Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
> Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w
> nos....
I to byłaby prawdziwie ekologiczna opcja. Nakaz jeżdżenia starym to
jest w praktyce to samo, co zakaz produkowania nowego - a że nic
wieczne nie jest, to ilość starego może tylko maleć. W efekcie: większa
ilość pasażerów na pojazd, większa dbałość o swoje auto, większa
rozwaga w wyborze metody transportu dla danej trasy... Tzn. do czasu,
bo po kilkudziesięciu latach zostałoby bardzo niewiele jeżdżących
samochód. Ludzie musieliby wówczas albo przesiąść się na rowery i
bryczki, albo zmienić władzę.
Mateusz
-
17. Data: 2020-09-11 09:07:42
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-09-11 o 07:21, Cavallino pisze:
> W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
>> W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
>>> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
>>>
>>>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
>>>> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
>>>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
>>>
>>> Oczywiście że są.
>>> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
>>> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
>>
>> Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
>> i je wycofać z produkcji.
>
> Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
> Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w nos....
Nie odbieraj tego osobiście. Zwróciłem tylko uwagę, że lobby
jednych czy drugich jest w stanie przepychać rozwiązania,
które są trudne do realizacji czy zbyt kosztowne.
W sumie koncernowi motoryzacyjnemu jest wszystko
jedno czy sprzedaje milion samochodów elektrycznych czy spalinowych.
Pytanie co jest łatwiej sprzedać. Dlatego wcale by mnie nie zdziwiło gdyby
koncerny zadbały o takie prawo, że np człowiek nie może być blisko
określonego przepływu amperowego i wymusiłoby to montowanie
specjalnej klatki ochronnej dla kierowcy w samochodzie elektrycznym.
I już ekspansja jest zahamowana.
-
18. Data: 2020-09-11 09:33:37
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com>
On 10/09/2020 17:52, J.F. wrote:
> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rjdh6p$5d7$1$h...@n...chmurka.net...
> On 10/09/2020 15:56, J.F. wrote:
>> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup On 10/09/2020 08:22, Poldek
>> wrote:
>>> W dniu 2020-09-10 o 08:39, p...@g...com pisze:
>>>>> https://www.money.pl/gospodarka/dieselgate-byly-szef
-vw-oskarzony-o-spisek-6552286601735104a.html
>>>>> Prawdopodobieństwo, że były dyrektor generalny VW zostanie skazany,
>>>>> jest wysokie - informuje Reuters powołując się na jakie przekazał
>>>>> sąd w Braunschweig w Niemczech.
>>>>
>>>>> Nadal nie ma mowy o odszkodowaniach dla faktycznie poszkodowanych,
>>>>> czyli tych, którzy muszą oddychać powietrzem ze spalinami.
>>
>>>> A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany
>>>> przez VW?
>>
>>> No wiesz, skoro ustalamy takie normy, to widac wiecej jest szkodliwe.
>>> Wiec chyba w miare latwo wykazac, ze szkodliwosc jest ... tylko
>>> trudniej obliczyc jaka.
>
>> No wlasnie o to mi chodzi, o te "likely". Cale te badania to
>> statystyka wyliczona na podstawie ilosci samochodow VW jezdzacych po
>> ulicach wzgledem zageszczenia ludnosci itp. A co jesli ktos odpukac
>> faktycznie zachorowal ale w okolicy w ktorej mieszka nikt nie ma VW
>> tylko Mercedesy i/lub ogolnie mieszka srednio 1 osoba na km2 albo ktos
>> w jego okolicy ma w gospodarstwie kilka aut w tym jednego VAGa ale nim
>> jezdzi tylko w niedziele? Jak to w sadzie udowodnic, ze to VW go
>> zabil, a nie Mercedes ktory tez oszukiwal albo sasiad, ktory pali
>> smieciami w piecu?
>
> Ale ja w ogole nie o tym - jest norma, pojazd jej nie spelnia, to
> odszkodowanie sie nalezy.
>
> Tylko w jakiej wysokosci, skoro na razie mowimy lekkim zanieczyszczeniu
> powietrza.
>
No to sie nalezy za oszustwo odszkodowanie bo nie udowodnisz w sadzie,
ze twoja ew. chorobe (odpukac) spowodowal VAG.
-
19. Data: 2020-09-11 09:37:15
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com>
On 11/09/2020 08:07, cef wrote:
> W dniu 2020-09-11 o 07:21, Cavallino pisze:
>> W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
>>> W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
>>>>
>>>>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa
>>>>> w stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
>>>>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
>>>>
>>>> Oczywiście że są.
>>>> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
>>>> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
>>>
>>> Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
>>> i je wycofać z produkcji.
>>
>> Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
>> Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w
>> nos....
>
> Nie odbieraj tego osobiście. Zwróciłem tylko uwagę, że lobby
> jednych czy drugich jest w stanie przepychać rozwiązania,
> które są trudne do realizacji czy zbyt kosztowne.
> W sumie koncernowi motoryzacyjnemu jest wszystko
> jedno czy sprzedaje milion samochodów elektrycznych czy spalinowych.
> Pytanie co jest łatwiej sprzedać. Dlatego wcale by mnie nie zdziwiło gdyby
> koncerny zadbały o takie prawo, że np człowiek nie może być blisko
> określonego przepływu amperowego i wymusiłoby to montowanie
> specjalnej klatki ochronnej dla kierowcy w samochodzie elektrycznym.
> I już ekspansja jest zahamowana.
Albo zakaz uzytkowania elektrycznych w kraju gdzie wiecej niz polowa
energii elektrycznej pochodzi z wegla ;)
Zakaz rejestracji elektrycznych, ktorych nie da sie zrecyklingowac w
stopniu mniejszym niz 96%
-
20. Data: 2020-09-11 09:37:39
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com>
On 11/09/2020 06:21, Cavallino wrote:
> W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
>> W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
>>> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
>>>
>>>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
>>>> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
>>>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
>>>
>>> Oczywiście że są.
>>> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
>>> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
>>
>> Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
>> i je wycofać z produkcji.
>
> Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
> Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w nos....
Jaka jest definicja "starego diesla"?