-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Date: Thu, 29 Sep 2016 11:40:53 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 82
Message-ID: <nsinj2$m4$1@usenet.news.interia.pl>
References: <nsig3g$h3i$1@usenet.news.interia.pl>
<nsigu7$hak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<nsii2s$l18$1@usenet.news.interia.pl>
<nsiiv9$k38$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1475142050 708 83.15.205.22 (29 Sep 2016 09:40:50
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Sep 2016 09:40:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.3.0
In-Reply-To: <nsiiv9$k38$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589261
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-09-29 o 10:20, sirapacz pisze:
>
>>> bąbelkować ci w zbiorniku wyrównawczym jak będzie zagrzany mocno i dasz
>>> mu wysokie obroty. Nawet mała ilość bąbelków szybko zapowietrzy ci układ
>>
>> Jak się już zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzucić 5
>> litrów płynu (wchodzi ok. 9 do 10).
>
> wygotować ci płyn może i wychlapać jak będzie wrzeć, bo wtedy gazuje.
> Dlatego ważna jest szczelność układu. U mnie w starym samochodzie jak
> zgubilem korek od zbiornika to co 20 minut jazdy musialem uzupelniać
> płyn bo byl 'wyrzygiwany' przez zbiornik przy zagrzaniu się.
>
>>> i masz koniec chłodzenia. Pierwsza powinna paść nagrzewnica bo lata w
>>> małym układzie chłodzenia (na stałe spięta z silnikiem). przy takich
>>> temperaturach raczej ciężko będzie ci obiektywnie sprawdzić czy grzeje
>>> czy już nie czy może grzeje ale słabiej.
>>
>> Chyba założę nowy termostat i spróbuję go porządnie odpowietrzyć.
>
> WAŻNE: upewnij się, że wiesz o wszystkich odpowietrznikach:)))) Może być
> (i zwykle jest) ich więcej niż jedna sztuka.
>
W tym problem, że nie widziałem żadnych odpowietrzników. Trzeba poszukać.
Serwisówka do auta to kilka tomów po kilkadziesiąt/kilkaset kartek -
jest co czytać ;)
>> Może gdy się przegrzał, jakiś glut się roztopił i przytkał kanał od wody
>> w głowicy?
> kanałów jest więcej niż jeden. przegrzewałby się punktowo a poza tym tam
> nie ma glutów jakie mogłbyby się urwać i zatkać.
Standardowo nie ma.
Ale auto kupiłem używane. Co prawda przez wiele lat nie było żadnego
problemu, ale może tam pływał jakiś "ulepszacz". Albo kawałek jakiegoś
kitu, który teraz dostał temperaturę?
>
>> Da się to jakoś sprawdzić kamerką inspekcyjną? Chociaż w takim dość
>> dużym gabarytowo silniku to trzeba by mieć endoskop pewnie z dwumetrowym
>> przewodem. Oraz znaleźć kogoś z takim sprzętem.
>
> endoskop znalezc latwo ale nic nim nie zobaczysz jak nie wiesz czego
> szukać. ponadto endoskopem nie bedziesz w stanie lecieć jak po
> labiryncie to się nie wygina jak chce.
Chyba racja.
>
>> Problem taki, że szkoda ponownie zdejmować głowicę - kolejna nowa
>> uszczelka i nowe śruby kosztują bardzo dużo - nie stać mnie teraz na
>> to :(
>
> sens zrzucać będzie wtedy jak będzie pewność, ze tam leży wina.
> narazie tej pewności nie masz.
Zwłaszcza, że test na dwutlenek węgla nic nie wykazuje, silnik wydaje
się chodzić prawidłowo i olej silnikowy czysty.
>
> z głupot jakie przychodzą mi do głowy to sprawdz czy może przewód
> chłodnicy gdzieś nie jest podgięty nienaturalnie. Odpowietrz chłodnicę
> (szukaj na niej odpowietrznika - no chyba ze korek masz na niej od
> góry). To też by pasowało.
Przewód chłodnicy i dolny i górny jest gruby jak ręka. Oba idą dość
prosto - to jeszcze auto konstruowane przez mechaników, a nie w
komputerze przez gimbusów, którzy młotka w życiu w ręce nie mieli ;)
A później okazuje się, że do wymiany żarówki trzeba odkręcić zderzak.
W chłodnicy jest korek - to też stara konstrukcja.
Wezmę węża ogrodniczego z wodą i pod ciśnieniem będę próbował
przepłukiwać ustrojstwo - może coś znajdę. Przynajmniej, póki jeszcze
jest jako-tako ciepło i można się ochlapać.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.16 11:50 miumiu
- 29.09.16 11:56 sirapacz
- 29.09.16 12:04 Adam
- 29.09.16 12:05 Shrek
- 29.09.16 12:39 miumiu
- 29.09.16 13:16 Adam
- 29.09.16 13:25 J.F.
- 29.09.16 13:30 Adam
- 29.09.16 13:30 miumiu
- 29.09.16 13:35 Adam
- 29.09.16 13:36 Trybun
- 29.09.16 13:38 miumiu
- 29.09.16 13:43 yabba
- 29.09.16 14:29 Adam
- 29.09.16 14:38 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => Programista MS Dynamics 365BC/NAV <=
- 2025-03-19 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-03-19 Aresztowany na rok "powinien podziękować za to, że miał możliwość przebywania w zakładzie karnym, bo tam jego stan zdrowia się poprawił"
- 2025-03-19 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-19 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-19 Prezydent Duda śmie szkalować bodnaturę niepokalanie poczętą, dwóch pełnomocników Geralda B. i "standardy Tuskie"
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=