-
91. Data: 2019-10-09 11:52:21
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-10-09 o 06:47, Shrek pisze:
> To przeczytaj jeszcze raz tytuł wątku. A jak już porównujesz spalanie,
> to mój pali w trasie 12 ale LPG:P Taniej wychodzi a pod kopytem 200 koni.
Poddałem do rozważenia koszty zakupu bo jak widać nie wszyscy są na czasie.
Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
"krótkie dojazdy do pracy" ;-)
A konstruktywnie to polecam 1,4 D4D 75KM w Yarisie na krótkie dojazdy do
pracy. 4,3 w trasie a w zimie właśnie po mieście 5,7. Bez dwumasy i DPF
Za mały? Do pracy po mieście? ;-)
z
-
92. Data: 2019-10-09 15:39:13
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 8 października 2019 23:41:56 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> W dniu 08.10.2019 o 15:32, s...@g...com pisze:
>
> > Bez przesady. Ale JKM to dobra kotwica zeby powiedziec co jest lewe a co prawe.
>
> LOL. Człowiek który nigdy nie miał realnego wpływu na politykę i nawet
> wywalili go z partii o jego własnym nazwisku miałby być punktem
> odniesienia? Równie dobrze punktem odniesienia mogłby być paździoch z
> kiepskich:P
>
No Tak samo jak Marks jest. Tez nie wybrali go w zadnych wyborach.
Ty o gruszce ja o pietruszce. Widze ze trudno jest sie skupic na slowie pisanym.
Napisalem ze jest dobrym odniesieniem w zakresie pogladow. Ale widze ze nie umiesz
rozgraniczyc mysli.
-
93. Data: 2019-10-09 17:37:01
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 09.10.2019 o 11:52, z pisze:
>> To przeczytaj jeszcze raz tytuł wątku. A jak już porównujesz spalanie,
>> to mój pali w trasie 12 ale LPG:P Taniej wychodzi a pod kopytem 200 koni.
>
> Poddałem do rozważenia koszty zakupu bo jak widać nie wszyscy są na czasie.
>
> Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
> "krótkie dojazdy do pracy" ;-)
Nic nie proponuję. Odpisałem tylko, że jak już nie na temat piszesz, to
LPG jeszcze tańsze. I tal po prawdzie to darmowe (bo w używkach PB czy
PB/LPG kosztują tyle samo). Generalnie na krótkie przeloty, to nie ma za
bardzo znaczenia ile pali.
--
Shrek
-
94. Data: 2019-10-09 17:40:11
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 09.10.2019 o 15:39, s...@g...com pisze:
> No Tak samo jak Marks jest. Tez nie wybrali go w zadnych wyborach.
>
> Ty o gruszce ja o pietruszce. Widze ze trudno jest sie skupic na slowie pisanym.
> Napisalem ze jest dobrym odniesieniem w zakresie pogladow. Ale widze ze nie umiesz
rozgraniczyc mysli.
Krul nie jest dobrym punktem odniesienia, bo utopie z definicji są
słabym punktem odniesienia.
EOT, bo to nie na temat. Niepotrzebnie zaczałem;)
--
Shrek
-
95. Data: 2019-10-09 17:44:53
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9dfe9c$0$17341$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 09.10.2019 o 11:52, z pisze:
>> Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
>> "krótkie dojazdy do pracy" ;-)
>Nic nie proponuję. Odpisałem tylko, że jak już nie na temat piszesz,
>to LPG jeszcze tańsze. I tal po prawdzie to darmowe (bo w używkach PB
>czy PB/LPG kosztują tyle samo).
Ale jak ktos sprzedaje z gazem, to
-albo juz auto zajechal i licznik cofnal,
-albo gaz ch* i kiepsko dziala
:-P
J.
-
96. Data: 2019-10-09 17:51:43
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-10-09 o 17:37, Shrek pisze:
Nigdzie nie napisałem że dizel lepszy. Zwróciłem tylko uwagę że na
benzyną trzeba wydać dużo więcej i można się pozastanawiać anie tylko
jadąc stereotypem "Do miasta to benzyna"
-
97. Data: 2019-10-09 17:52:45
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-10-09 o 17:37, Shrek pisze:
> (bo w używkach PB czy PB/LPG kosztują tyle samo)
To chyba też już nie prawda.
z
-
98. Data: 2019-10-09 18:32:37
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
> A koń jest koń. Więcej koni pojedzie (poza bardzo specyficznymi
> przypadkami) lepiej, co więcej benzyna również pojedzie lepiej od dizla,
> czego dowodem jest to, że we wszyskich motosportach króluje jednak
> benzyna. Co najwyżżej namachać się więcej trzeba.
No chyba nie we wszystkich, bo tractor pulling czy wyścigi ciągników
siodłowych to chyba jednak dizle. :-) Ale fakt, IMO dizel z manualną
skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać. Ale z drugiej
strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
sprawdzić.
BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
wchodzi na obroty.
-
99. Data: 2019-10-09 18:43:00
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$6...@n...neostrad
a.pl...
On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
[...]
>Ale fakt, IMO dizel z manualną
>skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
>okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.
Benzyna z manualem lepsza ?
>Ale z drugiej
>strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie
>same
>osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
>benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
>sprawdzić.
>BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
>wchodzi na obroty.
Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
Zakres ... roznie bywa, moj opelk przyzwoicie ciagnie 1500-4000 rpm, i
to jest dosc szeroko.
Starsze, majac zakres np 2-4krpm ... zalezy z jaka benzyna porownywac.
Na obroty moze i wolniej wchodzi ... ale mniej ich potrzeba.
Niestety - o dokladne dane techniczne coraz trudniej ... klienta
przestalo interesowac, czy unijny przepis zabrania podawac ?
Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
wyrownywalo ...
J.
-
100. Data: 2019-10-09 18:49:07
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: s...@g...com
W dniu środa, 9 października 2019 11:32:40 UTC-5 użytkownik JDX napisał:
> On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
>
> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
> wchodzi na obroty.
Tyle ze to zupelnie nic nie znaczy :)
Tam po drodze sa przelozenia i tak naprawde istotne jest kiedy trzeba zmieniac bieg a
skoro benzyna ma 120KM, 5 biegow i na ostatnim jedzie 200 a dizel ma 120KM, 5 biegow
i na ostatnim jedzie 200 to nie ma wielkiej roznicy.
Bo male sa. Np. w tym jaka ma plaskosc charakterystyki mocy/momentu.
W efekcie moja foka z 115 koniami na rope zbiera sie lepiej niz escape z 185koniami
na benzyne ale z automatem.