    From: "ankan" <ankan(trzy)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Denon DRA435 zyje wlasnym zyciem...
    Date: Mon, 24 Mar 2014 16:11:48 +0100

    "sundayman" wrote in message news:lgoumd$cl1$1@node1.news.atman.pl...

    > Czy ktos z elektronikow starszej daty, majacych doswiadczenie w
    > serwisowaniu moglby dopomoc w identyfikacji problemu?

    Nie wiem, czy jestem wystarczająco starej daty... :)
    Ale gdyby ktoś mi taki problem zgłosił, to najpierw zapytałbym o

    1) warunki "środowiskowe" - czy na zasilaniu nie ma jakichś cudów , albo
    sąsiad nie ma w szopie spawarki itp.

    2) czy przypadkiem pilot nie leży przed urządzeniem (np. zalana
    klawiatura, przypadkowo coś czasem wysyła) - w sumie prawie niemożliwe,
    ale "prawie" - nie takie cuda się czasem zdarzają...

    Ad1. Siec zasilajaca czysta na 100%. Amplituner byl podlaczany jeszcze w
    kilku roznych miejscach, z tym samym skutkiem.

    Ad2. Pilota wykluczam z kregu podejrzanych poniewaz sie dawno temu zgubil
    ;-)

    A jeśli samo urządzenie - to też możliwe są cudawianki...

    I tu wlasnie moze byc pies pogrzebany, tam jest dosc skomplikowany uklad
    zasilania...

    Kiedyś miałem w serwisie CD Luxmana. Od czasu to czasu robił "pyk".
    Taki pojedynczy, delikatny trzask. Raz na kilka minut, rzadziej, częściej.

    Okazało się, że padł kondensatorek łączący masę elektroniki z metalową
    obudową. Jakie jest prawdopodobieństwo czegoś takiego ?
    No chyba prawie zerowe :)

    Tu też zacząłbym od takich rzeczy - może jakieś połączenia masy, jakiś
    ekran...

    Generalnie trudna sprawa - z cyklu historie magiczne. Dużo czasu może zająć.

    Dokladnie. Generalnie sprawdzilem go dosc dobrze pod wzgledem mechanicznym,
    ale nie moge wykluczyc jakiegos elementu, ktory termicznie jest niestabilny.
    Mozliwe ze taki zachowanie sprawia jakies stale napiecie na wyjsciu
    glosnikowym, ktore powoduje zadzialania zabezpieczenia i w rezultacie
    wylaczenie sie wzmacniacza.

    Podmienilem IC604 (7812), ktory wydawal mi sie nazbyt goracy, niestety bez
    rezultatu...
    Tranzystory TR611 oraz TR612, ktore moglyby byc odpowiedzialne za zanik
    zasilania wygladaja na sprawne, chociaz tego 612 ciezko wyczuc gdyz posiada
    wewnetrzny rezystor miedzy baza a emiterem...
    --
    pozdr.