  • Data: 2011-07-25 09:05:47
    Temat: Re: Deklaracja funkcji a w niej &
    Od: Portal <m...@p...wytnij.to.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/25/2011 10:04 AM, J.F wrote:
    > A swoja droga - nie uwazacie ze to jakis krok w tyl ?
    > Mozna bylo to samo osiagnac jawnie wskaznikami, a teraz trzeba sie
    > wczytac w funkcje wywolywana, bo nie wiadomo - zmieni nam cos czy nie ma
    > prawa ?

    Kwestia gustu. Dla ludzi siedzących bardziej w sprzęcie wskaźniki są
    prostsze do ogarnięcia, bo odnoszą się bezpośrednio do adresów
    poszczególnych struktur danych w pamięci (przynajmniej tak długo jak się
    nie używa prawdziwego OSa wprowadzającego wirtualizację). Dla
    "wysokopoziomowego" software'owca referencje są czystszym mechanizmem,
    bo odpada cała magia z dereferencją, rzutowaniem i innymi często mało
    bezpiecznymi konstrukcjami - rzuć takiemu gościowi pomysłem wskaźników
    do wskaźników albo wskaźników do funkcji i zobaczysz jak się skrzywi ;-).
    Jedyny problem z C++ jest taki, że wszystkie możliwe mechanizmy
    przekazywania obiektów lub struktur danych (tzn. przez wartość,
    wskaźniki lub referencje) są tam dostępne z grubsza na równym poziomie,
    więc jak się nie rozumie ich specyfiki, to można nieźle się zaplątać.
    Ale to jest ogólnie cecha języków w których wolno dużo ze strzeleniem
    sobie w stopę włącznie.
    A propos, jakby ktoś nie znał:
    http://www.thealmightyguru.com/Humor/Docs/ShootYours
    elfInTheFoot.html