  • 31. Data: 2012-03-27 15:57:12
    Temat: Re: Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-27, o godz. 15:54:06
    Piotr Rezmer <p...@e...net.pl> napisał(a):

    > Wyślesz mi na priva jakie transfery uzyskujesz wewnątrz VM stojącego
    > na storage'u ISCSI?

    Za jakiś tydzień - OK? Bo w tej chwili nie ma jeszcze docelowych dysków
    a wirtualki też nie są pierwsze w kolejce tylko raczej jako testowanie
    co z tego wychodzi.

    Zdrówko

  • 32. Data: 2012-03-27 16:02:32
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-27, o godz. 15:55:07
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > U nas podobnie :) zbiera dane z całego świata, ściąga zdjęcia i też
    > scaluje, grabuje strony do screena, na części fotek dodaje watermarka
    > (tego na szczęście jest mało)

    A tu obróbka plus watermark to będzie główna robota na początek. jak
    już się zrobi to potem będzie zdecydowanie mniej. Tylko ludki będą się
    krzywić bo otagować będą musieli kilkadziesiąt tysięcy fotek ;-)

    > hehe pewnie będzie drożej a ten i tak działa :) jakoś trzeba się
    > pocieszczać zwłaszcza jaki kupiło się tamtego miesiąc temu :)

    Ja myślę że raczej mogą zmienić procesor bo Atom chyba tańszy od
    Marvell-a. Pewnei będzie dodany z jeden USB 3.0 i pewnie szybsze
    interfejsy SATA.

    Zdrówko

  • 33. Data: 2012-03-27 16:05:06
    Od: " Gil" <g...@W...gazeta.pl>

    Jacek W. <j...@t...com.NO-SPAM.pl> napisał(a):
    ok. 20-25W

    > I takie produkty mnie śmieszą.
    > Wielki serwer multimediów z obsługą dysków o łacznej pojemności
    > 4000GB, a wszystko wisi na lanie 100Mbps.
    > Wgrywanie filmów w jakości BD trwa dłużej niż ich wyprodukowanie.
    > Śmiechu warte.
    >
    > Jacek W.

    A masz światłowody w domu?
    Mi na kablu e5 między komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
    nigdy nie osiagnęło transmisji więcej niz to 100 Mbps.
    To co pokazałem kosztuje poniżej 600 zł. Może słuzyć za player i ma wydolnosc
    taka jak droższy sprzęt.
    A jak chcesz wgrać film BD to masz złącze USB2 albo ESATA.

  • 34. Data: 2012-03-27 16:59:36
    Od: jwzw <j...@i...s-p-a-m.pl>

    W dniu 2012-03-27 16:05, Gil pisze:

    > A masz światłowody w domu?
    > Mi na kablu e5 między komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
    > nigdy nie osiagnęło transmisji więcej niz to 100 Mbps.

    A ten router to pewnie zawiera switch 100Mbps -- tak?
    Jeśli tak, to i światłowody ci nie pomogą.

  • 35. Data: 2012-03-27 17:11:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Maciek Babcia Dobosz pisze:

    > Za jakiś tydzień - OK? Bo w tej chwili nie ma jeszcze docelowych dysków
    > a wirtualki też nie są pierwsze w kolejce tylko raczej jako testowanie
    > co z tego wychodzi.

    Jasne, nie śpieszy mi się. Interesuje mnie porównanie prędkości
    transferów raportowane wewnątrz VM i przez ESXa. U mnie wyniki podawane
    przez ESX (read/write) to zwykle do 20MBps (średni dla całego hosta
    opartego o macierz FC i storage na iscsi). Ostatnio po migracji do ESX5
    mam trochę problemów z parametrem latency dla datastore na iscsi. Zdarza
    się nawet wzrost do kilku sekund!. To już doprowadza czasami do
    timeoutów na iscsi. Dzieje się tak przy dużej aktywności jednej z maszyn
    testowych (kopiowanie backupów SQL, migracja baz SQL).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2012-03-27 17:15:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Gil pisze:

    > Mi na kablu e5 między komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
    > nigdy nie osiagnęło transmisji więcej niz to 100 Mbps.
    Pamiętaj, że jak chcesz mieć na piątej kategorii sieć gigabit, musisz
    mieć pełne rozszycie 4 par w skrętce (802.3ab). No i tak jak wyżej
    napisano - switch gigabitowy w routerze lub oddzielny. Ja mam zwykły
    router, do tego switch 8 portowy gigabitowy Ovislink. Transfer ma słabej
    sieciówce w starym laptopie, mierzony jperfem - OIDP coś koło 500Mb/s

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2012-03-27 17:20:58
    Od: " " <g...@W...gazeta.pl>

    jwzw <j...@i...s-p-a-m.pl> napisał(a):

    > A ten router to pewnie zawiera switch 100Mbps — tak?
    > Jeśli tak, to i światłowody ci nie pomogą.

    Router jakiś linsys 1G. Powiedz mi jaka masz szybkosc transmisji w domu miedzy
    dwoma komputerami z kartami sieciowymi 1G przez router 1G ? Komputery spięte
    zwykłym kablem lan CAT5e albo nawet na CAT6e. Zwykłe kable nie miedziowe.

  • 38. Data: 2012-03-27 19:20:17
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 27.3.2012, Gil napisał(a):

    > A masz światłowody w domu?
    > Mi na kablu e5 między komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
    > nigdy nie osiagnęło transmisji więcej niz to 100 Mbps.

    No to coś masz nie tak z tą siecią.
    Ze względu na to, że mój router ma tylko 100Mb switch mam do niego
    podpięty jakiś najtańszy, niezarządzalny switch 1Gb TP-Link i transfery
    między NAS a komputery w sieci to ~48MB/s co nadal nie jest rewelacją, ale
    jest grubo ponad 100Mb/s.

    > To co pokazałem kosztuje poniżej 600 zł. Może słuzyć za player i ma wydolnosc
    > taka jak droższy sprzęt.

    Ale ma LAN tylko 100Mb/s co na starcie dyskwalifikuje to jako urządzenie
    sieciowe (przyp. pytanie dot. NAS a nie "grajka").

    > A jak chcesz wgrać film BD to masz złącze USB2 albo ESATA.

    Jasne. :D
    Jak podliczysz ile czasu i "zabawy" zajmie takie przerzucanie to już
    pewnie ten LAN okaże się szybszy, a już na pewno wygodniejszy.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 39. Data: 2012-03-27 19:29:26
    Od: jwzw <j...@i...s-p-a-m.pl>

    W dniu 2012-03-27 17:20, g...@W...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > zwykłym kablem lan CAT5e albo nawet na CAT6e. Zwykłe kable nie miedziowe.

    Co masz na myśli pisząc "Zwykłe kable nie miedziowe"?

    Na kablu UTP-5e (Cu) mam jakieś 60÷70 MB/s.
    Na XP było gorzej bo ledwo 40, ale po aktualizacji sterowników do
    sieciówki zintegrowanej z MB, też sięgało 60÷70 MB/s
    Switch to jakiś reklamacyjny TP-Link 1GB

  • 40. Data: 2012-03-27 19:34:57
    Od: jwzw <j...@i...s-p-a-m.pl>

    W dniu 2012-03-27 19:29, jwzw pisze:

> [...]
    > sieciówki zintegrowanej z MB, też sięgało 60÷70 MB/s
    > Switch to jakiś reklamacyjny TP-Link 1GB

    Dodam jeszcze, że te transfery, to na trasie PC-NAS (Synology)
    Na PC-PC jest o jakieś 10÷15 MB/s mniejszy, ale rzadko mniej niż 50 MB/s.