  • 21. Data: 2012-03-27 12:17:08
    Temat: Re: Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Jak pisałem - 2 egzemplarze ReadyNAS Duo v2 nie chciały zestawić
    > mirrora na dyskach z ich HCL. Powiem szczerze że nie chciało mi się
    > dochodzić czemu tak ma być - zwłaszcza że z innymi dyskami (też z HCL)

    Mi na QNAP-ie 419pro na dzień dobry dyski wypadały z macieży i wina była ze
    strony dysków, zamiana na inny model pomogła i do tej pory to działa. Druga
    sprawa to podobno najnowszy firmware był zwalony bo nawet nie dało się
    zrobić downgrade do starszego :)

  • 22. Data: 2012-03-27 12:34:58
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-27, o godz. 12:17:08
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

> [...]
    > działa. Druga sprawa to podobno najnowszy firmware był zwalony bo
    > nawet nie dało się zrobić downgrade do starszego :)

    Mam w tej chwili na biurku w testowaniu QNAP 459 Pro II. Poszło do
    niego 4 x Seagate ST2000DL003 w RAID5 bo akurat takie miałem na półce -
    docelowo pójdzie coś szybszego. Od piątku sobie chodzą i tyle.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2012-03-27 14:02:25
    Od: "Chris" <s...@s...net>

> [...]

    > niego 4 x Seagate ST2000DL003 w RAID5 bo akurat takie miałem na półce -
    > docelowo pójdzie coś szybszego. Od piątku sobie chodzą i tyle.

    No właśnie mieliśmy dylemat czy warto dopłacać i wyszło że jednak nie :)
    Na razie chcemy dokupić TS-412 tak żeby wyjąć dyski z PC i wsadzić je na
    osobną niezależną platformę.

  • 24. Data: 2012-03-27 14:32:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-27, o godz. 14:02:25
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > No właśnie mieliśmy dylemat czy warto dopłacać i wyszło że jednak
    > nie :) Na razie chcemy dokupić TS-412 tak żeby wyjąć dyski z PC i
    > wsadzić je na osobną niezależną platformę.

    Ja wybrałem 459 bo będzie tam chodzić jeszcze aplikacja do zarządzania
    biblioteką multimediów (głownie skatalogowane i otagowane fotki) na
    potrzeby paru ludzi więc lepszy procesor i więcej pamięci się przydaje
    przy wstępnym generowaniu miniatur i dodawaniu znaków wodnych choć i
    tak demon prędkości w tym zastosowaniu to nie będzie ;-) Poza tym USB
    3.0 Certyfikaty VMware i Cytrixa tez przesądziły o tym
    - możliwe że kilak maszyn wirtualnych dostanie zasoby po iSCSI.
    Zastanawiałem się na 419 ale zakończono jego produkcję i ma wejść nowy
    model.

    Zdrówko

  • 25. Data: 2012-03-27 14:42:25
    Od: "Chris" <s...@s...net>

> [...]

    > przy wstępnym generowaniu miniatur i dodawaniu znaków wodnych choć i
    > tak demon prędkości w tym zastosowaniu to nie będzie ;-)

    U nas chodzą na tym serwisy z siga a dokładnie wszystkie (chyba już
    wszystkie bo migrujemy na QNAPA z PC) bazy danych, główna obsługa dalej jest
    na PC i spokojnie się wszystko wyrabia. Teraz chcemy dokupić tego małego
    TS-412 żeby wyjąc dyski z PC i ogólnie zastąpić główny dysk systemowy
    dyskiem SSD + jeden zwykły da się na mirror w razie jak by coś padło bo
    kupno 2 x SSD na razie nie ma sensu.

> [...]
    > - możliwe że kilak maszyn wirtualnych dostanie zasoby po iSCSI.
    > Zastanawiałem się na 419 ale zakończono jego produkcję i ma wejść nowy

    My mamy dokładnie taki TS-419 P-II może tego nie skończą :) poza tym działa
    i spisuje się na razie b.dobrze.

  • 26. Data: 2012-03-27 14:52:58
    Od: " Gil" <g...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Szatanik <d...@g...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Tak się ostatnio zastanawiam nad zakupem NAS do celów SOHO. Backup
    > danych (Time Machine) oraz składowanie multimediów na potrzeby ATV.

    U mnie w domu za coś takiego robi:
    http://www.xtreamer.pl/XtreamerPRO.html
    Składuje dane i dodatkowo słuzy za player do TV
    Nie świeci i żre mało prądu ok. 20-25W

  • 27. Data: 2012-03-27 15:31:05
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik " Gil" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > U mnie w domu za coś takiego robi:
    > http://www.xtreamer.pl/XtreamerPRO.html
    > Składuje dane i dodatkowo słuzy za player do TV
    > Nie świeci i żre mało prądu ok. 20-25W

    I takie produkty mnie śmieszą.
    Wielki serwer multimediów z obsługą dysków o łacznej pojemności
    4000GB, a wszystko wisi na lanie 100Mbps.
    Wgrywanie filmów w jakości BD trwa dłużej niż ich wyprodukowanie.
    Śmiechu warte.

    Jacek W.

  • 28. Data: 2012-03-27 15:46:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-27, o godz. 14:42:25
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > U nas chodzą na tym serwisy z siga a dokładnie wszystkie (chyba już
    > wszystkie bo migrujemy na QNAPA z PC) bazy danych, główna obsługa
    > dalej jest na PC i spokojnie się wszystko wyrabia.

    Bazy danych to insza inszość ;-) U mnie chodzić będzie moduł galerii
    który w momencie wrzucania będzie skalował fotki, robił automatem 3
    kopie różnej wielkości plus wrzucał na to znak wodny. W czasie
    wrzucania tego obciążenie jest spore.
    > My mamy dokładnie taki TS-419 P-II może tego nie skończą :) poza tym
    > działa i spisuje się na razie b.dobrze.

    Właśnie ten model - QNAP TS-419PII - wycofali z produkcji. Następca ma
    być przedstawiony w przyszłym miesiącu. ;-)

    Zdrówko

  • 29. Data: 2012-03-27 15:54:06
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Maciek Babcia Dobosz pisze:
    > - możliwe że kilak maszyn wirtualnych dostanie zasoby po iSCSI.
    > Zastanawiałem się na 419 ale zakończono jego produkcję i ma wejść nowy
    > model.

    Wyślesz mi na priva jakie transfery uzyskujesz wewnątrz VM stojącego na
    storage'u ISCSI?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2012-03-27 15:55:07
    Od: "Chris" <s...@s...net>

> [...]

    > który w momencie wrzucania będzie skalował fotki, robił automatem 3
    > kopie różnej wielkości plus wrzucał na to znak wodny. W czasie

    U nas podobnie :) zbiera dane z całego świata, ściąga zdjęcia i też scaluje,
    grabuje strony do screena, na części fotek dodaje watermarka (tego na
    szczęście jest mało)

    > Właśnie ten model - QNAP TS-419PII - wycofali z produkcji. Następca ma
    > być przedstawiony w przyszłym miesiącu. ;-)

    hehe pewnie będzie drożej a ten i tak działa :) jakoś trzeba się
    pocieszczać zwłaszcza jaki kupiło się tamtego miesiąc temu :)