  • 1. Data: 2010-02-26 18:06:03
    Temat: Darmowa nawigacja offline - tylko Ovi Maps?
    Od: ks <s...@g...com>

    Hej,

    Planuje kupno telefonu, takze pod katem okazjonalnej nawigacji
    (pieszej i samochodowej). Szukam raczej darmowej nawigacji, w dodatku
    dajacej mozliwosc pre-downloadowania map i uzywania ich w trybie
    offline. Czy jedyna taka nawigacja jest Ovi Maps Nokii? Naviexpert z
    tego co widze na stronie za darmo oferuje tylko mape Polski. Nie
    interesuja mnie piraty itd.. OS dowolny, bo aparatu jeszcze nie mam.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-02-26 18:38:32
    Temat: Re: Darmowa nawigacja offline - tylko Ovi Maps?
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 26-02-2010 o 19:06:03 ks <s...@g...com> napisał(a):

    > Czy jedyna taka nawigacja jest Ovi Maps Nokii?

    Niedawno wyszła jako free a już by się chciało przebierać, wybierać..

    > Naviexpert z tego co widze na stronie za darmo oferuje tylko mape Polski.

    Oferuje offline mapę z nawigacją?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 3. Data: 2010-02-26 19:42:32
    Od: ks <s...@g...com>

    On 26 Lut, 19:38, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:>
    > Niedawno wyszła jako free a już by się chciało przebierać, wybierać..

    A po co ten sarkazm? O Ovi Maps wiem, chcialem dowiedziec sie czy
    istnieja jeszcze inne - podobne - programy. Btw, kiedy Google
    wypuscilo darmowa nawigacje (tyle ze na razie same Stany i wymaga
    ciaglego polaczenia z netem), a Nokia poszla w ich slady - myslisz ze
    zrobili to z dobroci serca?

    > Oferuje offline mapę z nawigacją?

    Hmm... Oferuja "mobilna mape Polski", podejrzewam ze moze to byc
    zwykla mapa bez nawigacji...

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2010-02-26 20:54:27
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik ks <strzalkowski@gmailcom> napisal w wiadomosci
    u.googlegroups.com>
> [...]
    > (pieszej i samochodowej). Szukam raczej darmowej nawigacji, w dodatku
    > dajacej mozliwosc pre-downloadowania map i uzywania ich w trybie

    Dla Androida:
    MapDroid umozliwia pobranie map OpenStreetMap dla poszczegolnych krajow:
    http://tedp.id.au/mapdroid
    Big Planet TW i Maverick ladnie zapisuja przejrzane dane z Google Maps na
    karcie pamieci. Wystarczy wiec przed podroza zaplanowac dokladnie trase i
    przejrzec sobie ja we wskazanych aplikacjach, jeszcze bedac podlaczonym do
    sieci.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2010-02-26 21:28:47
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    ks pisze:
> [...]
    > tego co widze na stronie za darmo oferuje tylko mape Polski. Nie
    > interesuja mnie piraty itd.. OS dowolny, bo aparatu jeszcze nie mam.

    gdybyś nie napisał ze z zabawy odpadają piraty to bez kozery
    powiedziałbym ze jest pińcet nawigacji na WM.
    JEdnak w Twoim przypadku, jak niemasz aparatu, zapoluj na allegro na
    omnia lub i780 z legalną autompą. z 3 urządzeń które pomagałem kupić, 2
    nie miały aktualizacji, czyli drugi właściciel Omni stawał się pierwszym
    właścicielem automapy z prawem rocznej aktualizacji i dostępem do POI w
    serwisie miplo. Też jestem rękami i nogami za opensource, ale jak masz
    dać tą samą kase za urządzenie bez i z automapą to wybierzesz...

    Z darmowych rozwiazań które sprawdziłem to fajny jest trekbuddy, mozna
    samemu zrobić mapę, ale program nie nawiguje, albo nawiguje po wcześniej
    zadanych punktach.
    inne naprawdę poważne rozwiazanie to wykorzystanie map z:

    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/

    i programów które je obsługują. Niewiem czy tam i jak działa nawigacja,
    ale mapa jest routowalna wiec powinna. mój kontakt z tymi mapami
    ograniczał sie jedynie do znajdowania wyciągów w górach. (wiec mapy sa
    dokładne)
    te mapy: http://www.openstreetmap.org/
    wykorzystują przynajmniej 2 programy na WM, z czego jeden ma możliwość
    zaznaczenia rejonu, podania "zoomu" i sciągniecia map. Progamów szukaj
    na :http://www.freewarepocketpc.net/

    Tak wiec ja polecam WM, i jak Cię nie "odrzuca" od samsungów to Omnia
    lub mniejszy (ale energooszczędniejszy i z 2 bateriami) kuzyn i780
    ToMasz

  • 6. Data: 2010-02-27 11:43:04
    Od: ks <s...@g...com>

> [...]
    > przejrzec sobie ja we wskazanych aplikacjach, jeszcze bedac podlaczonym do

    O, o cos takiego mi chodzi, tylko ze w tym wypadku nie mialbym
    faktycznej nawigacji a jedynie same mapy?

  • 7. Data: 2010-02-27 11:50:25
    Od: ks <s...@g...com>

    On 26 Lut, 22:28, ToMasz <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > serwisie miplo. Też jestem rękami i nogami za opensource, ale jak masz
    > dać tą samą kase za urządzenie bez i z automapą to wybierzesz...

    Nie doprecyzowalem, ze chodzi mi nie tyle o mapy Polski, a - w miare
    mozliwosci - calego swiata. Po Polsce w sumie nie jezdze za duzo (a
    jak juz to po znajomych trasach), bardziej myslalem o czyms co przyda
    mi sie za granica - stad tez wymog zeby mapy dalo sie pre-loadowac...
    Z tego powodu Automapa XL mi nie wystarczy, bo obejmuje tylko PL.

    Ale dzieki za link do openstreetmap.

    Kuba

  • 8. Data: 2010-02-27 18:03:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ks <s...@g...com> writes:

> [...]
    > dajacej mozliwosc pre-downloadowania map i uzywania ich w trybie
    > offline. Czy jedyna taka nawigacja jest Ovi Maps Nokii?

    Nüvifone wydaje się wszystkie warunki spełniać 8-).

    MJ