  • Data: 2010-02-26 21:28:47
    Temat: Re: Darmowa nawigacja offline - tylko Ovi Maps?
    Od: ToMasz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ks pisze:
    > Hej,
    >
    > Planuje kupno telefonu, takze pod katem okazjonalnej nawigacji
    > (pieszej i samochodowej). Szukam raczej darmowej nawigacji, w dodatku
    > dajacej mozliwosc pre-downloadowania map i uzywania ich w trybie
    > offline. Czy jedyna taka nawigacja jest Ovi Maps Nokii? Naviexpert z
    > tego co widze na stronie za darmo oferuje tylko mape Polski. Nie
    > interesuja mnie piraty itd.. OS dowolny, bo aparatu jeszcze nie mam.
    >
    > Pozdrawiam,
    gdybyś nie napisał ze z zabawy odpadają piraty to bez kozery
    powiedziałbym ze jest pińcet nawigacji na WM.
    JEdnak w Twoim przypadku, jak niemasz aparatu, zapoluj na allegro na
    omnia lub i780 z legalną autompą. z 3 urządzeń które pomagałem kupić, 2
    nie miały aktualizacji, czyli drugi właściciel Omni stawał się pierwszym
    właścicielem automapy z prawem rocznej aktualizacji i dostępem do POI w
    serwisie miplo. Też jestem rękami i nogami za opensource, ale jak masz
    dać tą samą kase za urządzenie bez i z automapą to wybierzesz...

    Z darmowych rozwiazań które sprawdziłem to fajny jest trekbuddy, mozna
    samemu zrobić mapę, ale program nie nawiguje, albo nawiguje po wcześniej
    zadanych punktach.
    inne naprawdę poważne rozwiazanie to wykorzystanie map z:

    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/

    i programów które je obsługują. Niewiem czy tam i jak działa nawigacja,
    ale mapa jest routowalna wiec powinna. mój kontakt z tymi mapami
    ograniczał sie jedynie do znajdowania wyciągów w górach. (wiec mapy sa
    dokładne)
    te mapy: http://www.openstreetmap.org/
    wykorzystują przynajmniej 2 programy na WM, z czego jeden ma możliwość
    zaznaczenia rejonu, podania "zoomu" i sciągniecia map. Progamów szukaj
    na :http://www.freewarepocketpc.net/

    Tak wiec ja polecam WM, i jak Cię nie "odrzuca" od samsungów to Omnia
    lub mniejszy (ale energooszczędniejszy i z 2 bateriami) kuzyn i780
    ToMasz