    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Dania wyłączyła TV analogową
    Date: Sun, 1 Nov 2009 18:43:52 +0100

    Mnie zastanawia mapa dotycząca zasięgu ch39 ze Śremu z mocą 50kW
    opracowaną przez IŁ z Wrocławia.
    bardzo optymistyczna ta mapa... mi w radiomobilu ani razu nic
    porównywalnego nie wyszło...
    Vari orientujesz się gdzie są obecnie te mapy które emitel miał na
    swojej stronie ?

    ------------

    Nie niestety.
    Wogóle to mapy zasięgu a już takie z podanymi wartościami natężeń pól,
    dokonane po pomiarach to "najpilniej strzeżona tajemnica Szuflandii".
    Bo jeszcze ktoś by taką oficjalną mapę wykorzystał do... wyrejestrowania
    odbiornika z powodu braku sygnału (i w razie czego w sądzie miałby szansę
    wygrać).
    Kiedyś przekazano mi z zaznaczeniem, ze to poufnie i do prywatnego użytku
    takie mapy.
    Były tam spore obszary, zwłaszcza w okolicy doliny Narwii w pobliżu wielce
    wymownej nazwy miasteczka Brok, gdzie były zupełnie białe plamy.
    "Tylko mi ciebie Brok".
    Brok sygnału.
    Zarówno TVP1 jak i TVP2 oraz Polsatu.
    Przynajmniej (co ważne) w natężeniu pola jakie jest NORMAMI WYMAGANE i
    uznawane za sygnał możliwy do poprawnego odbioru.
    Odwiedziłem środek takiej białej plamy.
    Ze skanerem i małą probierczą anteną.
    Porównywałem wskazania sygnału poszczególnych stacji dla nośnych wizji z
    takimi gdzie miałem okazję porównywać na bieżąco w innych obszarach z
    prawidłową instalacją antenową i dobrym telewizorem.
    Faktycznie. Tam NIE MA PARAWA być dobrego odbioru.
    Co ciekawe jest to "siatka free zone" i NIKT tam nie próbuje czegoś takiego
    zakładać.
    Na najbiedniejszych chałupach piękne wzorcowe anteny kierunkowe i
    podejrzewam ze z dość dobrymi wzmacniaczami ekranowanymi w puszkach
    antenowych pod dipolem.
    Ale i tak odbiór na pewno daleki od dobrego.
    To co widziałem to były mapy oficjalne i oficjalnie przyznające że 80 km od
    Warszawy NIE MA telewizji naziemnej. Żadnej.
    To największa biała plama.
    Mniejsze były w terenach góskich i jedna na wybrzeżu ale tylko dla TVP1.
    Tam właśnie TVP2 i Polsat są ze Skórowa Nowego a TVP1 tylko z zasłoniętego
    Chwaszczyna.
    Tak ktoś kombinował, że VHF-III się przebije.
    A jednak....
    No i TVP1 nie ma tam sygnału.
    Niestety te mapy gdzieś być może mam na jednej z setek płyt CD z
    archiwalnymi danymi ze starych komputerów.
    Nie wiem tylko czy nie "wyekspirowały" bo właśnie dziś próbowałem odczytać
    płytę wypaloną dokładnie rok temu.
    Wówczas po wypaleniu nie zawierała żadnych błędów.
    Dziś tylko da się obejrzeć nazwy plików a i to po długim "mieleniu" napędu.
    Ot nowa "lepsza" technika.
    A dwudziestoletnia dyskietka śmiga aż miło.
    vari