  • 21. Data: 2011-04-17 18:48:10
    Temat: Re: Dalej o OO, jezykach itede
    Od: p...@p...onet.pl

    > On Sun, 17 Apr 2011 16:29:24 +0200, "fir"

    > To było do mnie? Bo odpowiadasz na swój własny posting. Na wypadek,
    > gdyby jednak do mnie, to po pierwsze powinieneś mi być wdzięczny,
    > tylko jak zwykle Jesteś zbyt głupi, żeby to zrozumieć. Po drugie
    > robię tutaj wyjątek, jako kolejną przysługę wobec ciebie, żebyś miał
    > jasność sytuacji; jakbyś się znowu zastanawiał kiedyś, dlaczego nie
    > odpowiadam na jakieś twoje zaczepki, to może zrozumiesz przynajmniej
    > tyle: nie rozmawiam z tobą.

    bogowie widac mnie wysluchali, (aczkolwiek niestety nie oszczedzasz
    innych bo nawiasem w watku obok dajac popis wyjatkowej slabosci rozumu
    pierniczysz o dziedziczeniu wladzy i kimirsenie nie zauwazywszy, ze o ile
    'private' i 'oo' mozna bez problemu oddzielic to to czy kimirsena mozna
    odzielic od dziedziczenia wladzy czy nie to i tak nie ma z tym zadnego
    zwiazku!)

    moj post bynajmniej nie byl zacheta do rozmowy bo wyraznie napisalem
    ze rozmowy z zanizajacymi poziom 'mentalnymi zombie' to jest cos czego
    NAPRAWDE nie cierpie - zanizasz poziom tak ze osly w stajni wydaja sie
    przy tym profesorami - chcialem cie tylko poinformowac jak postrzegam
    twoja zombiczną dzialalnosc, ciesze sie ze mamy jasnosc

  • 22. Data: 2011-04-17 20:04:41
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/04/2011 19:18, A.L. wrote:

    > A co ma piernik d owiatraka?...

    Taki ogólny sylogizm: Z tego, że X występuje również poza Y nie wynika,
    że Y nie ma nic wspólnego z X.

    Więc ja spytam tak samo: co ma piernik do wiatraka, czyli to, że
    "information hiding" jest opisane w publikacji Panasa z tym, czy
    public/private ma czy nie ma czegoś wspólnego z OO?

    Jeśli się nie mylę, Simula-67 miała możliwość ukrywania atrybutów klas.
    Co pisze na ten temat Ole-Johan Dahl:
    http://www-sst.informatik.tu-cottbus.de/~db/doc/Peop
    le/Broy/Software-Pioneers/Dahl_new.pdf
    "The class concept as it was formulated originally was too permissive
    for the purpose of developing large systems. There was no means of
    enforcing a programming discipline protecting local class invariants
    (such as those expressed verbally for the Simulation class example).
    This was pointed out by Jacob Palme of the Swedish defence research
    institute. He proposed hiding mechanisms for protecting variable
    attributes from unauthorised updating. The proposal was approved by the
    SSG as the last addition ever to the language."
    [...]
    "It was Tony Hoare who [...] expressed requirements for the concrete
    operations to correctly represent the corresponding abstract ones.
    Clearly, in order to enforce the use of abstract object views, read
    access to variable attributes would also have to be prevented."

  • 23. Data: 2011-04-17 20:40:48
    Od: Daniel Janus <n...@d...pl>

    Dnia 16.04.2011 <k...@W...gazeta.pl> napisał/a:

    > Przeciez Lisp is so powerful, nie da sie w nim napisac serwera HTTP?

    http://weitz.de/hunchentoot/
    http://john.freml.in/teepeedee2-release
    http://www.cliki.net/araneida

    ... i parę innych.

    Bazy danych:

    http://marijnhaverbeke.nl/postmodern/
    http://clsql.b9.com/
    http://common-lisp.net/project/elephant/
    http://www.franz.com/products/allegrocache/

    pozdrawiam,
    Daniel

  • 24. Data: 2011-04-17 21:26:29
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 17 Apr 2011 21:04:41 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >Clearly, in order to enforce the use of abstract object views, read
    >access to variable attributes would also have to be prevented."

    No i co z tego?... Ukrywanie czegokolwiek nie jest do OO neizbedne,
    ani nei jest wyznacznikiem tego czy cos jest OO czy nie. Rownie nie
    jest niezbedne posiadanie klas czy dziedziczenia.

    A.L.

    P.S. By the way, "information hiding" zostalo dodane w ostatniej
    wersji standardu Simuli

  • 25. Data: 2011-04-17 22:06:25
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sun, 17 Apr 2011 16:26:29 -0500, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > No i co z tego?... Ukrywanie czegokolwiek nie jest do OO
    > neizbedne, ani nei jest wyznacznikiem tego czy cos jest
    > OO czy nie. Rownie nie jest niezbedne posiadanie
    > klas czy dziedziczenia.

    To z tego, ze ma coś wspólnego. O definicję OO kłócić się nie
    zamierzam.

  • 26. Data: 2011-04-17 23:41:52
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 17 Apr 2011 23:06:25 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >To z tego, ze ma coś wspólnego. O definicję OO kłócić się nie
    >zamierzam.

    To szkoda. Dla Kolegi informacji: dosyc dawno zapanowala zgoda co do
    tego ze OO to "identity, state, behavior". Powszechnie uzywana
    definicja ("encapsulation, polymorphism, inheritance") to tylko jeden
    model, ten Simuli. Juz na pierwszek konferencji OOPSLA byl artykul o
    roznowaznosci delegacji i dziedziczenia, na przyklad. Inne modele
    bazuja na delegacji, prototypach czy rozszerzalnych typach

    Nawet glupia wikipedia pisze:

    "Object-oriented programming (OOP) is a programming paradigm using
    "objects" - data structures consisting of data fields and methods
    together with their interactions "

    i dalej

    "Programming techniques MAY include features such as data abstraction,
    encapsulation, messaging, modularity, polymorphism, and inheritance"

    Podkreslenie "MAY" jest moje.

    Znakomicie mozna programowac obiektowo w C, asemblerze i GWBASIC

    A.L.

  • 27. Data: 2011-04-18 07:28:22
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Maciej Sobczak <s...@g...com> napisał(a):

    > Prywatno=B6=E6/publiczno=B6=E6 nie jest cech=B1 OO.

    What? nawet jesli masz racje, to OO bez enkapsulacji nie nadaje sie do
    powaznych zastosowan.

    KK

  • 28. Data: 2011-04-18 07:52:16
    Od: Daniel Janus <n...@d...pl>

    Dnia 18.04.2011 <k...@W...gazeta.pl> napisał/a:

    > What? nawet jesli masz racje, to OO bez enkapsulacji nie nadaje sie do
    > powaznych zastosowan.

    OO nie jest pojęciem o ścisłej definicji, co do której wszyscy by
    się zgadzali. Różni ludzie rozumieją pod tym hasłem różne rzeczy.

    http://www.paulgraham.com/reesoo.html

    pozdrawiam,
    Daniel

  • 29. Data: 2011-04-18 13:37:47
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > OO nie jest pojęciem o ścisłej definicji, co do której wszyscy by
    > się zgadzali. Różni ludzie rozumieją pod tym hasłem różne rzeczy.

    ta ktora ja podalem jest scisla i dobra -
    jest to widac ta owa dziwnie zaginiona
    definicja ktorej wszyscy poszukuja

    wil you belive, folks? dwa tygodnie temu
    zalilem sie ze okradli mnie kieszonkowcy
    - dzisiaj dokladnie to samo - niespodziewany
    brak papieru w kieszeni - okradli mnie 2gi
    raz

  • 30. Data: 2011-04-18 13:51:59
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    > wil you belive, folks? dwa tygodnie temu
    > zalilem sie ze okradli mnie kieszonkowcy
    > - dzisiaj dokladnie to samo - niespodziewany
    > brak papieru w kieszeni - okradli mnie 2gi
    > raz

    jest to poniekad pocieszajace bo jedno
    ukradli mi mniej a dwa ciekawie jest
    obserwowac jak zwykle zjawisko poniekad
    przeradza sie w profesjonalne - a jak widze
    na
    gruncie bycia okradanym profesjonalnie
    czlowiek czuje sie lepiej niz na gruncie
    bycia okradanym sporadycznie

    aczkolwiek i tak moje pytanie czemu
    ja musze zyc na takim zyciowym smietniku?
    (kieszonkowcy to nic - np lekarze albo urzednicy
    z ich inteligencja tu jazda robi sie grubsza)