  • 11. Data: 2009-01-06 12:31:25
    Temat: Re: DVD+R czy DVD-R? KUPOWAC?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Paweł wrote:
    > Użytkownik "grupysdk" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W nowych napędach bez znaczenia
    > W nieco starszych -R

    Nie w nieco starszych, tylko w pierwszych produkowanych napędach DVD (i
    tylko niektorych). Prehistoria. Zreszta zawsze mozna zmienic sobie booktype
    DVD+R na DVD i wtedy uzyskujemy najlepsza jakość przy najlepszej
    kompatybilnosci ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2009-01-06 12:44:09
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Mikolaj Tutak napisała na pl.comp.pecet:

    > Czas na wymiane nagrywarki. DVD+R sa generalnie lepsze :)

    Tak, ale... minusy w hurcie są tańsze, a na dodatek zwykle lepszej
    jakości ;)

    Marcin Kocur

  • 13. Data: 2009-01-06 14:01:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marcin Kocur wrote:

    > Tak, ale... minusy w hurcie są tańsze, a na dodatek zwykle lepszej
    > jakości ;)

    Możesz jakoś konkretniej?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2009-01-06 14:19:48
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:gjvj80$pmt$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Czas na wymiane nagrywarki. DVD+R sa generalnie lepsze :)

    "Możesz jakoś konkretniej?"

  • 15. Data: 2009-01-06 16:18:36
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Mikolaj Tutak napisała na pl.comp.pecet:

    > Możesz jakoś konkretniej?

    Odniosę się też co do lepszości DVD+R:

    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD+R

    DVD+R style ADIP (ADdress In Pregroove) system of tracking and speed
    control being less susceptible to interference and error than the LPP
    (Land Pre Pit) system used by DVD-R, which makes the ADIP system more
    accurate at higher speeds. In addition, DVD+R(W) has a more robust
    error management system than DVD-R(W), allowing for more accurate
    burning to media independent of the quality of the media. Additional
    session linking methods are more accurate with DVD+R(W) versus
    DVD-R(W), resulting in fewer damaged or unusable discs due to buffer
    under-run and multi-session disks with fewer PI/PO errors.[2]

    I najważniejsze z punktu widzenia kompatybilności i z mojego punktu
    widzienia ;)

    Like other "plus" media, it is possible to change the book type to
    increase the compatibility of DVD+R media. This is also known as
    bitsetting.[3]

    Z tymi minusami to jest tak, że częściej można je trafić z tych lepszych
    fabryk (jeśli mówimy o Verbatimie, to np. z Singapuru). Dyskusja o
    lepszości DVD+/- z tej samej fabryki zwykle nie ma sensu. Zwykle jest
    też tak, że producenci nagrywarek zwracają mniejszą uwagę przy
    tworzeniu firmware na minusy.

    Co do cen, wystarczy zapytać w jakimś sklepie specjalizującym się w
    płytach po ile chcą 1000 sztuk plusów i minusów.

    Marcin Kocur

  • 16. Data: 2009-01-06 16:54:57
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a ja się zapytam czy są płytki DVD + lub - RW 8.5GB ??

  • 17. Data: 2009-01-06 17:53:32
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Gupik napisała na pl.comp.pecet:

    > a ja się zapytam czy są płytki DVD + lub - RW 8.5GB ??

    Nie widziałem nigdzie takich i na wiki też nie ma takiej informacji.

    Marcin Kocur

  • 18. Data: 2009-01-06 18:35:05
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    trochę niedobrze, a napędy Blu-Ray i płytki RW też nie są w ciekawych
    cenach.

  • 19. Data: 2009-01-07 16:08:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marcin Kocur wrote:

> [...]
    > Co do cen, wystarczy zapytać w jakimś sklepie specjalizującym się w
    > płytach po ile chcą 1000 sztuk plusów i minusów.

    No chodziło mi konkrety cenowe. Płyty "+" i "-" wykonane w tej samej
    fabryce, podobna technologi beda jednak rożnic się "jakościa wypalania".
    Dokładniej to "+" będą wypalane lepiej (statystycznie, mogą zdażyć się
    wyjątki).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 20. Data: 2009-01-09 23:00:39
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 5 Jan 2009 21:11:22 +0100, "Washi" <s...@n...pl> wrote:

    >Użytkownik "grupysdk" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    >>

    >Dzisiaj to jest bez znaczenia, standart mial znaczenie jak DVD pojawialy sie
    >na rynku i napedy nie byly kompatybilne, ale to zamierzchle czasy.

    metoda zapisu w dvd+r jest technologicznie pewniejsza niz przy dvd-r

    --
    ThinkXtra