  • 1. Data: 2014-12-08 00:47:30
    Temat: DS18B20 z konwerterem 1Wire-RS232 - problemy z odczytem.
    Od: Desper <p...@w...grzegorz.com>

    Witam grupę.
    Na wstępie zaznaczę, że jestem hobbystą, a nie elektronikiem, nie mniej
    jednak coś ogarniam.
    Swego czasu poskładałem do kupy 4 czujniki DS18B20 na magistrali 1Wire,
    działało świetnie 3 lata. Przestało. Odłączyłem 2 ostatnie (na
    magistrali) czujniki, zaczęło działać. Działało kolejne 2 lata, ale
    zachciało mi się sprawdzić czy ponowne podłączenie wyłączonych czujników
    coś zmieni. Okazało się, że działają poprawnie, ale przez 4 dni.
    W tej chwili nie mam odczytu z żadnego z czujników, wszystkie zwracają
    "nic".
    Możecie mnie naprowadzić co mam pomierzyć, sprawdzić?
    Zaznaczę, że jeden z czujników jest pod wpływem warunków
    atmosferycznych, ale ogarnięty koszulką termokurczliwą i przez kilka lat
    nie stanowił problemu, po ponownym podpięciu również nie, zwracał
    wiarygodne wyniki.
    Co mam sprawdzić, aby wyeliminować problem?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2014-12-08 08:16:07
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-08 00:47, Desper pisze:
> [...]
    > nie stanowił problemu, po ponownym podpięciu również nie, zwracał
    > wiarygodne wyniki.
    > Co mam sprawdzić, aby wyeliminować problem?

    połączenia lutowane w tym zewnętrznym czujniku. jeśli był na mrozie, to
    lutowanych połączeń może już nie być.

    @

  • 3. Data: 2014-12-08 17:20:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Dorzucę jeszcze to - jak czujnika nie widac to mniejszy problem :)
    jeden z czujników dawał mi takie przebiegi:
    http://www.elgo.wroclaw.pl/err85.jpg , gdy miał problem oddawał wartosc
    85stC
    drugi zaś http://www.elgo.wroclaw.pl/err1.png - ze względu na skale rysunku
    nie widac ale pomiedzy nonsensami nadawał prawidłowe informacje.

    W systemie mam ok 12 czujników, w ciągu 1,5 roku padły 3. (ale tylko te
    wystawione na kiepskie warunki - znaczy solidne osłony trzeba im robic)

    b.

  • 4. Data: 2014-12-09 13:46:47
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 08-12-14 17:20, Budyń pisze:
> [...]
    >
    > W systemie mam ok 12 czujników, w ciągu 1,5 roku padły 3. (ale tylko te
    > wystawione na kiepskie warunki - znaczy solidne osłony trzeba im robic)

    Jak już wielokrotnie pisałem interface 1-wire jest systemem zabawowym.
    Tzn. służy do zabawy,jest z nim dużo zabawy,sprawia dużo zabawnych sytuacji.
    Poza tym jest "tani" co jak wiadomo robi na ludziach kolosalne wrażenie
    zupełnie jak wiertarki po 20złp w markecie, które wyglądają jak
    wiertarki, warczą jak wiertarki, kręcą się jak wiertarki etc.

    Powtórzę po raz setny. Interface 1-wire powstał z myślą o transmisji w
    granicach płytki drukowanej tj. 20-30cm , w celu minimalizacji ilości
    linii (ścieżek) na płytce. NIGDY nie był projektowany pod kątem użycia
    do transmisji na duże odległości i jako taki zupełnie się do tego nie
    nadaje.
    Że działa ?
    Samochody też czasami pływają.

    Jednym zdaniem z Diderota ...sam tego chciałeś Grzegorzu Dyndało.

  • 5. Data: 2014-12-09 14:42:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Powtórzę po raz setny. Interface 1-wire powstał z myślą o transmisji w
    > granicach płytki drukowanej tj. 20-30cm , w celu minimalizacji ilości
    > linii (ścieżek) na płytce.

    pasożytnicze zasilanie na jednej płytce? Dosc oryginalne.

    >NIGDY nie był projektowany pod kątem użycia do transmisji na duże
    >odległości i jako taki zupełnie się do tego nie nadaje.

    szkoda tylko ze strone producenta mówi co innego. Musisz do nich napisac aby
    skorygowali długosci do 30cm :)

    b.

  • 6. Data: 2014-12-09 15:09:43
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 09-12-14 14:42, Budyń pisze:

    > szkoda tylko ze strone producenta mówi co innego. Musisz do nich napisac
    > aby skorygowali długosci do 30cm :)
    >

    > b.
    W odróżnieniu od innych aktywistów mam za sobą kilkuletni okres pracy na
    tym interface, instalacje o ponad 2 kilometrowej długości (podzielone na
    kawałki przełączane przez switche DS2409, z optoizolacją, zasilaniem
    przez DC/DC itd.) , okres intensywnej wymiany maili z ludźmi z firmy
    Dallas (obecnie Maxim) w sprawie hardwaru i błędach w ich sofcie, okres
    uzgodnień w sprawie kupna licencji na produkcję slava (opracowałem
    takowe na bazie zarówno Microchipa i PSoC firmy Cypress to było ok. 12
    lat temu, byli mocno zaskoczeni, że da się to zrobić, a ja osiagnąłem
    taki rezultat, że mój slave był rozpoznawany przez ich sofware jako ich
    element..:-)) itd..
    Ale, wg Ciebie, ludzie, którzy wybierają 1-wire ,bo DS18b20 można kupić
    za 5 czy 6 złotych ,mają na ten temat więcej do powiedzenia.
    OK.
    Forum służy do wymiany doświadczeń.
    Ja uczciwie przedstawiłem moje wieloletnie doświadczenia.
    Na więcej szkoda mi czasu.
    Kupujcie 1wire !
    I instalujcie...!!! Instalujcie !!!
    Ja mam to już na szczęście za sobą....:-)))).

  • 7. Data: 2014-12-09 16:10:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Ale, wg Ciebie, ludzie, którzy wybierają 1-wire ,bo DS18b20 można kupić za
    > 5 czy 6 złotych ,mają na ten temat więcej do powiedzenia.
    > OK.

    ja nie twierdze ze 1wire jest bez wad, stabilny itp. Na moje potrzeby jest.
    Natomiast twierdzenie ze został zaprojektowany na 30cm jest niepowazne,
    zwlaszcza ze temat znasz.

    b.

  • 8. Data: 2014-12-13 14:34:48
    Od: Jason wu <j...@g...com>

    ? 2014?12?9????UTC+8??11?10?09?,Budyń??:
> [...]
    > Natomiast twierdzenie ze został zaprojektowany na 30cm jest niepowazne,

    Nie ma imponujące rozwiązanie bezprzewodowe wywoływane bezpośrednio czujnik czytanie:
    RF5151 i RF4432S. Moduł RF5151 integruje DS18B20 (temperatura cyfrowe) bezpośrednio.
    Użytkownicy nie muszą pisać kody pomiędzy czujnikiem a modułem RF5151 i bez
    zewnętrznego MCU czy potrzebne są inne komponenty.
    Na najprostsze użytkownicy aplikacji mogą lutować czujnik do pinów modułu RF5151
    łatwo zbudować bezprzewodowy system nadawczy czujnika.Moduł może zbierać dane z
    czujników i wysłać go do modułu odbiornika towarzyszem RF4432S w konfiguracji
    odstępach czasu, co minimalizuje koszty i skraca czas BOM rozwoju dla nowych
    projektów. RF4432S obsługuje odbieranie mutil-RF5151s do budowy bezprzewodowych sieci
    czujników. Jeden RF4432S może obsłużyć o max 50 RF5151s danych z czujników w sieci.
    Poradnik Zastosowanie bezprzewodowej sieci czujników:
    http://www.appconwireless.com/NEWS/shownews.php?lang
    =en&id=13
    Pls sprawdź ten link na swojej karcie katalogowej:
    http://www.appconwireless.com/upload/file/RF5151%26R
    F4432S%20Wireless%20Sensor%20Module.pdf

  • 9. Data: 2014-12-13 18:39:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-13 o 14:34, Jason wu pisze:
> [...]
    > http://www.appconwireless.com/NEWS/shownews.php?lang
    =en&id=13
    > Pls sprawdź ten link na swojej karcie katalogowej:

    A jak to będzie po polsku?

    --
    pozdrawiam
    MD