-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <pb02if$iej$1@node1.news.atman.pl>
<tijhwcth5ec5$.nftsr3kjgv1p.dlg@40tude.net>
Date: Tue, 17 Apr 2018 10:57:15 +0200
Message-ID: <1c2gdz4xm2tb$.dlg@myjk.org>
Lines: 63
NNTP-Posting-Host: 83.31.147.139
X-Trace: 1523955433 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31362 83.31.147.139:12320
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629270
[ ukryj nagłówki ]Tue, 17 Apr 2018 10:00:46 +0200, Yakhub
> Od diesli trzymam się z daleka, do tego mechanik ze mnie żaden, więc
> pewnych rzeczy trochę nie rozumiem - może ktoś mi wytłumaczy.
No i prawidłowo. Od kiedy są powszechnie dostępne sprawdzone turbobenzyny
(tak literalnie od 2010) które jeżdżą lepiej i ciszej, kupowanie diesla to
zwyczajna głupota.
> Dlaczego ten cały DPF to takie sakramencko skomplikowane ustrojstwo?
To jest banalnie proste urządzenie. To użytkownicy robią zeń niewiadomo
jaki diabelski wynalazek. Podobnie jest z pompami ciepła -- proste to jak
konstrukcja cepa, istnieje od ponad 100 lat, ale większość w XXIw. uważa to
nadal za kosmiczną technologię.
> Czy jest jakieś faktyczne uzasadnienie, dla którego to nie jest po prostu
> papierowy/blaszany filterek za 5zł, który się łatwo wymienia przy każdym
> tankowaniu i stary wyrzuca do kosza?
Ma swoje uzasadnienie. Ma być bezobsługowe i jest bezobsługowe.
> A skoro już musi to wyglądać tak, jak wygląda - dlaczego producenci
> samochodów udają, że go nie ma? Dlaczego nie ma po prostu zwyczajnej
> kontrolki, "trwa wypalanie DPF" *?
Ponieważ do momentu jak silnik i osprzęt jest sprawny, użytkownik nie musi
wiedzieć o wypalaniach. Ja przejechałem od wyjazdu z salonu 180tkm przez 10
lat i kontrolkę DPF widziałem trzy razy. W tym dwa razy jak mi się
zapomniało inspekcji olejowej skasować (wtedy komputer informuje o
możliwoście przepełnienia mieszanki olejowo-ON), a raz jak zapomniałem przy
120tkm wyczyścić EGR, który się zaciał w najgorszej możliwej pozycji (100%
otwarcia) przy 140tkm i auto wlazło z automatu w tryb serwisowy. Poza tym
jeżdżę w najgorszych możliwych warunkach ostatnie 2 a możę już 3 lata, z
przelotami 2-3km dziennie, czasem tylko 20-60km i NIC się nie dzieje.
> Dlaczego wreszcie - zainicjowanie wypalania wymaga ingerencji serwisowym
> komputerem, a nie ma po prostu guzika "wypal DPF"? Niechby ten guzik nawet
> był przełączany kluczykiem (jak wyłącznik poduszki pasażera), albo był
> schowany pod maską...
Ponieważ DPF to tylko sygnalizator problemu który się znajduje w silniku.
Wypalenie serwisowe nic nie da jak się nie znajdzie problemu. I po takim
wypalaniu trzeba wymienić olej, a tego większość nie zrobi, nie wspominając
że jak ktoś nie wie z czym to wypalanie się wiąże, to może sobie samochód
spalić, a jak zrobiłby to w garażu, to i niewykloczone że cały dom. :P
Myślę, że to wyjaśnia dlaczego nie ma zwykłego guzika "wypal DPF". :P
> Ja nie pytam, żeby zrobić flame - tylko naprawdę nie rozumiem.
> *) widziałem w Internecie, że ktoś wyczaił, że podczas wypalania auto stara
> się włączyć wszystko, co się tylko da (żeby zwiększyć obciążenie) - i
> dorabiał kontrolkę czerpiącą sygnał z ogrzewania lusterek (na lusterku!),
> żeby wiedzieć, kiedy wypala
Etam, wypalanie zwyczajnie czuć na budzie, ponieważ do wydechu podawana
jest dodatkowa porcja paliwa i przy ujmowaniu gazu wyraźnie to czuć
(szarpnięcie). A i tak nadal nie wiem po co komuś kontrolka czegoś, co
działa poprawnie. To tak jakby mieć kontrolkę na desce, że koła podczas
jazdy się kręcą. Paranoja.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.18 11:24 Myjk
- 17.04.18 11:46 Myjk
- 17.04.18 13:18 p...@g...com
- 17.04.18 15:45 Marek S
- 17.04.18 16:00 Marek S
- 17.04.18 16:01 Marek S
- 17.04.18 16:18 Marek S
- 17.04.18 17:25 Myjk
- 17.04.18 17:30 Myjk
- 17.04.18 18:37 Tomasz Gorbaczuk
- 17.04.18 19:10 Cavallino
- 17.04.18 20:15 Tomasz Gorbaczuk
- 17.04.18 21:56 Marek S
- 17.04.18 22:36 Marek S
- 17.04.18 22:56 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa