-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 28 Mar 2015 15:11:06 +0100
From: Trybun <i...@j...ru>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DPF i turbo
References: <mf3j7t$4f6$1@dont-email.me> <55156819$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>
<yma6ubdc0jn5.1x5gjrp4p739b$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <yma6ubdc0jn5.1x5gjrp4p739b$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 23
Message-ID: <5516b671$0$15664$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-5-173-106-206.play-internet.pl
X-Trace: 1427551858 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15664 5.173.106.206:1344
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558611
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-03-28 o 13:45, Tomasz Pyra pisze:
>
>
>> Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
>> silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
>> Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
>> silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
>> turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
> Turbina zatrzyma się prawie natychmiast, bo zatrzyma ją brak przepływu
> spalin i powietrza.
> A w czekaniu przed wyłączeniem silnika turbo chodzi właśnie o chłodzenie.
> Turbina rozgrzewana jest przez spaliny do bardzo wysokich temperatur, a
> olej który przez nią normalnie szybko przepływa wytrzyma max 160C.
> W tej sytuacji zatrzymanie silnika spowoduje przegrzanie tej objętości
> oleju która znajduje się w turbinie i wytrącenie z niego stałych frakcji
> które zostaną w łożysku w czasie następnego uruchomienia silnika.
Jednak trze przez jakiś czas bez smarowania. A co do przegrzewania się
oleju w silnikach turbo, no tu producent zaleca lać lepszy olej i
oczywiście znacznie częściej podlega wymianie. A poza tym paradoksalnie
turbina wytrzyma dłuższy przebieg gdy jazda odbywa się na autostradach,
czyli ciągła praca w wysokich temperaturach niż na innych drogach, albo
w mieście, czyli gdy się aż tak bardzo nie rozgrzewa.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.15 15:11 Trybun
- 28.03.15 15:28 z
- 28.03.15 15:34 LEPEK
- 28.03.15 20:13 RadoslawF
- 28.03.15 21:59 Konfabulator
- 28.03.15 23:10 Tomasz Pyra
- 28.03.15 23:36 Adam
- 28.03.15 23:54 Marek
- 28.03.15 23:54 Marek
- 29.03.15 00:26 Tomasz Wójtowicz
- 30.03.15 09:10 Myjk
- 30.03.15 16:14 masti
- 30.03.15 16:37 Myjk
- 31.03.15 18:01 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=