  • Data: 2009-11-01 14:10:41
    Temat: Re: DLNA
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj.

    On Fri, 30 Oct 2009, ia wrote:
    | Już się cieszyłem, że kupując sony kdl-46W5500,
    | będę mógł bez podłączania żadnych kabli oglądać na TV
    | materiał z laptopa, ...

    Wydaje mi sie, ze nie jest to zbyt fortunny pomysl.
    Telewizor ma miec ladny obraz i kanaly, a nie gadzety typu
    termometr, zegarek i kalkulator.

    Laptop natomiast, nie jest smietnikiem do ktorego kazdy moze
    zajrzec i ktorego kazdy moze korzystac do woli.

    Zastanow sie lepiej nad zaprojektowaniem bezpiecznej
    multimedialnej sieci domowej, za routerem i firewallem,
    ewentualnie z:
    NAS (Network Attached Storage - sieciowa pamiec masowa),
    NMT (Networked Media Tank - sieciowy zasobnik multimedialny)
    DM 800, 8k,
    czy nawet maly PC - ASUS Eee Box EBXB202 1GB 160GB WLAN XP
    http://www.vobis.pl/oferta/komputery_stacjonarne/dom
    /702509_komputer_asus_eeebox_1gb_160gb.aspx
    tu masz wszystkie kodeki, dvi, HD - 160 GBy, ...,

    Protokoly z ktorych sie korzysta przy przekazach
    PC <--> TV, [ftp, SMB, UPnP, DLNA, ...] sa niebezpieczne,
    i w wielu przypadkach, bez wlasciwego zabezpieczenia, mozna
    bez problemu wykrasc Ci przy okazji haslo, np. do mbanku.

    Stare:
    The FBI has Strongly Recommended that
    All Users Immediately Disable
    Windows'Universal Plug n' Play Support
    http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm
    moze nieaktualne - nowosci sa mniej znane.

    Ja, po wlaczeniu sobie klienta UPnP na DM, widzialem
    co ma "do grania" na PC i gdzie indziej, pół osiedla.

    Chcesz zesnifowac haslo do ftp, smb, ... (~70 kby !!!):
    http://www.nirsoft.net/utils/password_sniffer.html
    Proste.

    Oczywiscie mozna pliki "przenosic" na nogach przez USB.

    Ja mam TV podlaczony do sieci, ale dla eksperymentu - ciekawosci.
    Internet bezuzyteczny, zdjecia mozna odtwarzac inaczej.
    Ciagle sie kontaktuje z baza (philips).

    Pzdr.J.P.