  • 1. Data: 2010-03-16 22:03:21
    Temat: DK 8 i A1 przebieg budowa
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Wracałem ostatnio z DC na Śląsk i co mnie zdziwiło że na sporym odcinku
    DK8 wycięto wszystkie drzewa na poboczu, przeważnie z dwóch stron.
    Pierwsza myśl poprawa bezpieczeństwa, ale jak się przyjrzałem to dość
    głęboko od jezdni cieli a i czasem wysoko na skarpach gdzie auto żeby
    wpaść na to drzewo musiałoby latać? Więc co? Rozbudowa????

    Podobnie na odcinku Piotrków - Częstochowa ale tu widać ze cześć domów
    została już wysiedlona, więc tu już idzie ślad A1. I naszła mnie taka
    myśl czy A1 pójdzie dokładnie śladem obecnej DK1? Bo przecież podczas
    budowy będą wyłączać którąś z nitek, a przy tym natężeniu ruchu to
    uuuuuuuuuuu będzie jeden wielki korek, nie mówiąc już o miejscach gdzie
    będą budowane jakieś wiadukty, mosty, skrzyżowania. Wiem wiem że
    ostatnie doniesienia prasowe mówią że jeszcze poczekamy no ale...
    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2010-03-16 22:27:45
    Temat: Re: DK 8 i A1 przebieg budowa
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    http://siskom.waw.pl/s8-radziejowice-gr.htm

    >Podobnie na odcinku Piotrków - Częstochowa ale tu widać ze cześć domów
    >została już wysiedlona, więc tu już idzie ślad A1. I naszła mnie taka
    >myśl czy A1 pójdzie dokładnie śladem obecnej DK1?

    http://siskom.waw.pl/a1.htm

    "Węzeł Stryków - węzeł Pyrzowice - 180 km (istniejący / planowany)
    Umowę na budowę i eksploatację podpisano w czwartek 22 stycznia 2009
    roku. Odcinek był planowany do realizacji w systemie Partnerstwa
    Publiczno-Prywatnego (PPP) przez Spółkę Autostrada Południe. Ze
    względu na nie uzyskanie zamknięcia finansowego przez spółkę koncesja
    wygasła a GDDKiA ogłosiła, że autostrada ta powstanie ze środków
    państwowych. Przetarg ma być ogłoszony w I połowie 2010 roku a Termin
    wykonania jest planowany na II połowę 2012.
    Budowa będzie podzielona na następujące sekcje.
    - odcinek Stryków-Tuszyn - 41 km
    - odcinek Tuszyn-Piotrków Trybunalski - 17,5 km - zrealizowany w
    latach 1978-1989. W eksploatacji od 18 grudnia 1989 r. Planowana
    modernizacja. Odcinek oznaczony jako A1.
    - odcinek Piotrków Trybunalski-Częstochowa - 64,5 km - zrealizowany w
    latach 1972-1976. W eksploatacji od 8 października 1976 r. Planowana
    modernizacja. Odcinek oznaczony jako DK1
    - odcinek Częstochowa-Pyrzowice - 57 km
    Odcinki Stryków-Tuszyn i Częstochowa-Pyrzowice będą biegły po nowej
    trasie, natomiast odcinek Tuszyn-Częstochowa zostanie zbudowany po
    śladzie obecnie istniejącej autostrady A1 oraz Drogi Krajowej nr 1."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 3. Data: 2010-03-16 23:57:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > I naszła mnie taka myśl czy A1 pójdzie dokładnie śladem obecnej DK1?

    Raczej obecna DK1 stanie się A1.

  • 4. Data: 2010-03-17 09:41:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > przecież podczas budowy będą wyłączać którąś z nitek, a przy tym
    > natężeniu ruchu to uuuuuuuuuuu będzie jeden wielki korek,

    Pamietam jak pod Rawa remontowali jedna nitke. W piatkowy wieczor
    korek byl na pol godziny.
    No ale przeciez predzej czy pozniej remontowac trzeba.

    J.

    P.S. ciekawe miejsce do przemyslen na temat zamka :-)

  • 5. Data: 2010-03-17 10:48:12
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Podobnie na odcinku Piotrków - Częstochowa ale tu widać ze cześć domów
    > została już wysiedlona, więc tu już idzie ślad A1.

    http://www.gddkia.gov.pl/images/user/8/8a9674bf05d0d
    a4a804af0f98b759d9a.jpg

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-03-17 19:12:25
    Od: marjan <k...@g...com>

    Cavallino pisze:

    > Raczej obecna DK1 stanie się A1.

    A to gdziekolwiek rozbudowują obecne drogi krajowe zmieniając je na
    autostrady, zamiast budować autostradę "od nowa"?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 7. Data: 2010-03-17 23:39:09
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    > Wracałem ostatnio z DC na Śląsk i co mnie zdziwiło że na sporym odcinku
    > DK8 wycięto wszystkie drzewa na poboczu, przeważnie z dwóch stron.

    M.in. ujawnił się uroczy znak/słup/rzeźba/PRLowski billboard "Województwo
    piotrkowskie" :)