  • 11. Data: 2012-08-23 10:39:47
    Temat: Re: DHTML - zagnieżdżanie formularzy
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2012-08-23 10:28, Marek pisze:

    > Autonomiczne - miałem na myśli drugą strone jego obsługi: czyli, że to okno
    > dokonuje dopisania miasta do bazy a formularz główny o tym nic nie wie lecz
    > tylko korzysta z tych danych.

    Przecież:
    http://www.airmedia.pl/test2.html

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 12. Data: 2012-08-23 10:41:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 03:34:36 +0200, Exe Very Cute napisał(a):

    > Żeby nie było że się nie da:
    > http://www.airmedia.pl/test2.html
    >
    > :P

    hahaha :-)
    Tak, wiem, że da się od strony technicznej. Chodziło mi o to co potem
    zrobić z tymi danymi i to w optymalny sposób w dodatku. :-) Wiem, że
    marudzę. :-)

    Formularz ma dość rozbudowane zadanie do zrobienia czy to od strony JS czy
    od strony serwera. Nawet jeśli wszystko pójdzie w jednej sesji XHR to i tak
    zadanie jest dość złożone. Czy nie skłaniasz się ku nadaniu tym
    "wyskakującym" okienkom własnej zdolności do walidacji i zapisywania?

    Skoro HTML ogranicza nas i nie możemy zagnieżdżać formularzy, to mozna te
    dane z okienek przesyłać z pominięciem formularza: poprzez wykorzystanie
    XHR i ręczne zbieranie danych z pól. I chyba taka opcja wydaje się
    rozsądna. Co sądzisz o tym pomyśle?

  • 13. Data: 2012-08-23 10:48:02
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2012-08-23 10:41, Marek pisze:

    > hahaha :-)
    > Tak, wiem, że da się od strony technicznej. Chodziło mi o to co potem
    > zrobić z tymi danymi i to w optymalny sposób w dodatku. :-) Wiem, że
    > marudzę. :-)

    No jak to co. Sam wcześniej napisałeś - odebrać po stronie serwera,
    obrobić, zwrócić wynik.

> [...]
    > zadanie jest dość złożone. Czy nie skłaniasz się ku nadaniu tym
    > "wyskakującym" okienkom własnej zdolności do walidacji i zapisywania?

    Ależ mają. Przejrzyj ten skrypt dokładnie.

    > Skoro HTML ogranicza nas i nie możemy zagnieżdżać formularzy, to mozna te
    > dane z okienek przesyłać z pominięciem formularza: poprzez wykorzystanie

    To nie to że ogranicza. To jest sensowne z tymi formami.

    > XHR i ręczne zbieranie danych z pól. I chyba taka opcja wydaje się
    > rozsądna. Co sądzisz o tym pomyśle?

    Ależ ja Ci właśnie zrobiłem skrypt który *dokładnie to robi* :-]

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 14. Data: 2012-08-23 17:24:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 10:39:47 +0200, Exe Very Cute napisał(a):

    > Przecież:
    > http://www.airmedia.pl/test2.html

    Przepraszam, sądziłem, że to ten sam przykład lecz z 2 polami. Czyli z tego
    co widzę, to postępujesz tak jak proponowałem - udajesz formularz.
    Trawersujesz strukturę dokumentu w poszukiwaniu pól i wysyłasz ich
    zawartość. Chyba to jedyne rozsądne obejście problemu niemożności
    zagnieżdżania formularzy...

  • 15. Data: 2012-08-23 17:28:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 10:48:02 +0200, Exe Very Cute napisał(a):

    > Ależ mają. Przejrzyj ten skrypt dokładnie.

    Tak, tak, przepraszam. Już to zrobiłem i skomentowałem w mojej odpowiedzi w
    sąsiedniej gałązce :-)

    > To nie to że ogranicza. To jest sensowne z tymi formami.

    Sądzisz? To rozważania czysto akademickie bo i tak zdani jesteśmy na to co
    HTML nam oferuje. Jednakże ciekawi mnie Twoje przemyślenie. Dlaczego
    uważasz, że zagnieżdżanie formularzy jest beee?

    > Ależ ja Ci właśnie zrobiłem skrypt który *dokładnie to robi* :-]

    Nie znecaj się nad moim gapiostwem :-D