  • Data: 2010-03-19 09:41:50
    Temat: Re: DDS, pro?ba o wyja?nienie
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-19 00:51, shg pisze:
    > Robbo dobrze napisał, DDS ma stałą częstotliwość próbkowania, a
    > zmienny jest krok (inkrement) fazy, z tym że podany przykład dotyczył
    > akurat próbkowania z czestotliwością 256 Hz, żeby uzyskać wyższą
    > częstotliwość trzeba oczywiście z wyższą częstotliwością próbkować.
    Co innego DDS "prawdziwy do 100MHz" a co innego jego implementacja na AVR.
    Zasada jest prosta - odtwarzamy cyklicznie próbki sygnału z pamięci (np
    próbki sinusa) i zamieniamy go w przebieg analogowy w przetworniku C/A.
    Istnieją takie i takie implementacje, w avr akurat widziałem taką jak
    opisałem. W DDSach "scalonych" różnie bywa, niektóre mają przełączany
    tryb pracy - dla wyższych częstotliwości "po twojemu", dla niższych "po
    mojemu" - aby uzyskać ładniejszy przebieg dla niższych częstotliwości, i
    by dało się generować wyższe. Można sobie jeszcze wyobrazić inne
    implementacje (np z obliczaniem interpolacji między próbkami, dla
    niższych częstotliwości, by jeszcze wygładzić sygnał, lub pomijanie
    niektórych próbek dla wyższych, by przyspieszyć odtwarzanie i umożliwić
    generowanie wyższych częstotliwości), ale to tylko komplikuje
    tłumaczenie, a idea jest prosta - odtwarzamy próbkę zapętloną z pamięci,
    i tyle.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173