  • Data: 2013-09-01 23:40:16
    Temat: Re: DDR3 1600 CL11 vs 1333 CL9 - 1333 szybsze?
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-01 03:19, xcpy pisze:

    > Wiec po jaka cholere robia te 1600 CL11?
    > Kolejny marketingowy belkot?
    >
    > Jest jakas (jakakolwiek) przewaga 1600 nad 1333?
    >
    > PS
    > To przeciez skandal, zeby pamieci z nowego lapsa
    > byly wolniejsze od tych z 4 letniego gniota (hp) :)

    A kupiłeś takie CL11, to dlaczego narzekasz? Co to za moduły? Bo nawet
    taniutkie Kingstony HyperX Blu kupowane ~3,5 roku temu (tedy to nie były
    takie taniutkie - płaciło się ponad 300 zł za 4GB) spokojnie działają na
    1600 MHz CL9-9-9-27-1T tyle że przy napięciu 1,65V (nie OC tylko dane z
    profilu XMP) - radiatory są przy tych 1,65V ledwie ciepłe. Różnica nie
    jest wielka, ale jak robiłem przy zmianie testy ze 2 lata temu to jednak
    było trochę szybciej na 1600 MHz (zwłaszcza w pakowaniu 7zipem/winrarem
    z dużym słownikiem - 2/4GB) i przy superpi. W grach pewnie też ciut
    lepiej, ale tu znaczenie ma CPU, grafika, dysk więc trudno to dokładnie
    określić. Generalnie pomimo wielopoziomowej architektury cache w CPU
    (bez tego obecne PC byłyby jak żółwie) jednak im szybsza pamięć tym
    generalnie lepiej, nie ma się jednak co spodziewać cudów przy obecnej
    pamięci DDR3 - nawet różnice pomiędzy DDR1333, a 1866/2133 nie zwalają z
    nóg. Sporego skoku wydajności można się spodziewać gdy główna pamięć RAM
    będzie DDR5, ale to szybko nie nastąpi. W PS4 Sony postawiło na DDR5
    (oni zawsze lubili szybką magistralę pamięci - AFAIR w PS3 są Rambusy
    działające z szybkością samego Cella), ale MS przyoszczędził w XBO, tak
    samo producenci PC nie palą się do DDR5, a nawet do DDR4. Poczekamy do
    kolejnej generacji CPU, płyt itp - w końcu trzeba co rok sprzedawać
    konsumentom tą "rewolucję w sprzęcie" - jakby od razu wyprztykać się z
    usprawnień to kto by kupował - w końcu i teraz rynek desktopów i nawet
    laptopów coraz bardziej się kurczy na rzecz nowomodnych tabletów -
    ludzie lecą do tego, co jest reklamowane.

    --
    /MB